Nije svejedno kako ćete to uraditi. Čudi kada se previdi koliko je to važno, s obzirom da je to prvo što potencijalni kandidati vide i pročitaju i ono od čega u priličnoj meri zavisi da li će se javiti. Poziciju ne morate da oglasite pod istim nazivom kako je interno zovete u firmi. Svako oglašavanje je zapravo prilika da ponovo razmislite kako bi najbolje bilo da je nazovete u oglasu i pri tome ne morate svaki put da je oglašavate pod istim imenom. Eksperimentišite malo s nazivima i vidite šta se dešava u pogledu toga ko vam se javlja i koliki je odziv.
Koristite reči pogodne za pretragu
Svaka kompanija, pa i vaša, ima sebi svojstvenu hijerarhiju kao i nazive radnih mesta, ali i razumevanje šta svaki naziv znači. Da li je to jasno i ljudima van vaše kompanije?
Recimo da programere koji rade u vašoj firmi zovete programer nivo 1, nivo 2 i nivo 3. Vama je jasno šta koji nivo znači, ali onima koji čitaju oglas neće biti jasno od kog nivoa počinju seniorske pozicije.
Ukoliko tražite seniora on će sigurno i tu reč korisiti u pretrazi što ga neće voditi i do vašeg oglasa.
Jednostavno zapitajte se da li će kandidat koji traže posao koristiti u pretrazi neku od reči koje i vi koristite da biste imenovali konkretno radno mesto? Ukoliko je odgovor negativan to znači da će vaš oglas za posao biti teže pretraživ.
Proverite da li ste sve dobro napisali jer ako vam se potkrala slovna greška bez obzira što koristite prave reči opet ćete biti manje vidljivi.
Neka bude kratko i jednostavno
Kada je reč o dužini naziva pozicije koja se oglašava manje je uvek više. Što ste koncizniji to bolje. Da li je zaista neophodno da naziv pozicije ima više od tri reči?
Administratorka infrastrukture protoka ljudskih resursa je nepostojeći naziv izvučen iz satiričnog teksta na temu nerazumljivih naziva radnih mesta, ali je dobra ilustracija onoga na šta se može naići u praksi.
Vrlo dugačak i usko specifičan naziv može da odbije čak i neke jake kandidate, dok suviše uopšten naziv može da privuče kandidate sa nedovoljno profilisanim i neodgovarajućim iskustvom.
Najbolje je da naziv pozicije ukazuje na hijerarhijski nivo i oblast rada, na primer senior sistem analitičar će privući iskusne kandidate sa relevantnim iskustvom.
Reči koje malo doprinose nazivu same pozicije i nemaju detaljnije pojašnjenje kao što su službenik, referent ili saradnik gledajte da ne koristite ako baš ne morate.
Koliko prestiža da dodelite poziciji
Ukoliko imate složenu hijerarhijsku strukturu i dovoljno prostora za napredovanje ili očekujete brz rast, možete ponuditi zvučne nazive koji će privući ljude željne hijerarhijskog napredovanja.
Međutim, ukoliko imate jedan, eventualno dva hijerarhijska nivoa onda nemate mesta za one koji bi želeli da brzo napreduju do šefovske pozicije, tako da ni naziv pozicije ne treba da dovodi ljude u zabludu.
Ukoliko prvenstveno negujete timski rad ne treba da idete na zvučne titule i prestižne nazive radnih mesta koje hrane nečiji ego, ali opet naziv treba da bude takav da kandidati osećaju da će biti cenjeni i uvažavani na svom poslu.
Prestižan naziv pozicije uvek ima bolji odziv, ali nije sve ni u odzivu jer zavisi koji profil ljudi će vam se javiti.
Zbog prestiža se sve češće nailazi na reč menadžer u nazivima pozicija koje se oglašavaju iako se ne radi o rukovodećim radnim mestima pa se tako u jednom šaljivom tekstu na tu temu kaže da ni čoban više nije čoban već „sheep manager.
Ali ima situacija, naročito u prodaji, kada reč menadžer ukazuje na samostalnost u radu i mogućnost veće zarade ukoliko je kandidat uspešan u svom poslu.
Ipak, vodite računa da poziciji ne dodelite više prestiža nego što ona realno ima da ne bilo nerazumevanja i nejasnoća kod kandidata u tom pogledu.
Izbegavajte iste nazive za različite pozicije
Situacije, kada se isti nazivi koriste za različite poslove, treba izbegavati.
Na primer, savetnik za klijente može da ukazuje na prodajnu poziciju ili na pružanje podrške klijentima. Nije dobro oglasiti radno mesto pod tim nazivom jer kandidatima treba odmah da bude jasno o kojoj vrsti posla je reč već iz samog naziva, drugim rečima da li tražite prodavca ili nekoga ko pruža korisničku podršku.
Zatim, u nekim branšama se javljaju nazivi pozicija iz kojih nije najjasniji domen posla koji se pokriva. Tako su u nekim firmama finasije i računovodstvo organizaciono razdvojeni, a u nekim spojeni pri čemu to nije najjasnije iskomunicirano pri oglašavanju rukovodeće pozicije. Umesto da se kaže rukovodilac finasijsko računovodstvenih poslova stoji samo rukovodilac finansija ili rukovodilac računovodstva iako je nosilac posla nadležan i za jedno i za drugo.
Kandidati mogu da se neprijatno iznenade ako tek na drugom ili trećem krugu razgovora saznaju da se od njih očekuje mnogo više nego što naziv pozicije ili opis posla predviđa.
Kreativni i neobični nazivi nekad mogu da odu u krajnost
Neki odustaju od tradicionalnih naziva radnih mesta jer žele da se izdvoje od drugih i da privuku pažnju.
Obično uobičajeni nazivi po njima zvuče isuviše ozbiljno čime se iz posla isključuje svaki vid zabave koji deluje motivišuće, podstiče kreativnost i produktivnost.
Zbog toga pribegavaju smešnim nazivima koji su veoma upečatljivi i lako se pamte s idejom da zainteresuju kandidata i privuku one s kreativnim potencijalom.
Ipak, s obzirom na nepretraživost takvih naziva bolje je držati se tradicionalnih naziva koji su dobro poznati kandidatima.
Iako je imperativ da se brendirate na način da budete jedinstveni i drugačiji od drugih poslodavca i iako isto tako treba da brendirate i samu poziciju koju oglašavate u nazivu samog radnog mesta treba i nadalje da budete konzervativni. Sam tekst oglasa vam pruža priliku da se istaknete i kvalitetnim opisom privučete pažnju ljudi koje želite u svom timu.