Pređi na glavni sadržaj

Nova tema a stara potreba: onboarding za porodilje

20. jun 2024.
·2 minuta za čitanje

Nedavno sam primetila na LinkedIn mreži inicijativu da se uvede onboarding za zaposlene koje se vraćaju sa porodiljskog i pokušala da se setim sopstvenog povratka na posao. Sećam se samo toga da je kompanija bila ista, a opet nekako drugačija. Možda pomenuta inicijativa i ima smisla.  

Naravno da onboarding za porodilje koje su se vratile ne treba da obuhvati upoznavanje sa kompanijom, organizacionom strukturom i vrednostima kao u klasičnom tipu onboardinga, ali bi bila poželjna neka vrsta prilagođavanja i upoznavanja sa promenama koje su se desile u međuvremenu.  

Mnogo toga se promeni za godinu dana 

Mada je u Srbiji porodiljsko bolovanje duže nego u mnogim zemljama Evrope, potrebe žena u ovoj novoj ulozi se ne razlikuju mnogo kada se vrate na posao. Zbog toga je sve češći slučaj uvođenja faznog povratka na posao i fleksibilnosti u broju radnih sati nakon što porodilja ponovo počne da radi. Pored ovih benefita, trebalo bi razmotriti i poseban pristup ka porodiljama ne samo iz humanih razloga nego i zbog očekivanja koja se tiču ostvarenja rezultata i biznis planova. Pauza od godinu dana je napravljena, a za to vreme, mnogo toga na tržištu i u kompaniji može da se promeni. Porodilja koja se, na primer, vraća na poziciju agenta prodaje treba da bude ponovo upoznata sa situacijom na tržištu: aktivnostima konkurencije, situacijom kod kupaca, promenom u ciljevima, eventualnim izmenama u obračunu rezultata i slično. Ovakvim specifičnim onbaordingom, porodilja će se lakše navići na nove okolnosti u svom poslu a to znači da će brže moći da doprinese i ostvari tražene rezultate.  

U jednoj godini može da se promeni i zakonska regulativa u mnogim oblastima, tehnologije rada, sastav tima, taktika sektora ili kompanije, fokusi u biznisu i slično. Stanje koje je porodilja ostavila za sobom pre bolovanja često nije ono koje zatiče kada se vrati i neminovno je da zaposlena tada ima osećaj da je mnogo toga propustila i da je sve to teško nadoknadivo. Onboarding koji bi je osnažio sa svim novim informacijama bi joj pružio osećaj da može da ”drži korak” i nakon ovako duge pauze. 

Podrška pri povratku na posao direktno utiče i na motivaciju zaposlene 

Prirodno je da ”novopečena mama” razmišlja o bebi koju je ostavila kod kuće ili u vrtiću. Ne samo da brine, svaka mama, nakon porodiljskog, oseća fizičko nedostajanje zbog razdvajanja od deteta. To stanje je već dovoljno stresno i teško čak i ne ulazeći u ostale potencijalne teškoće koje kod kuće može da ima, a koje poslodavac ne zna, niti ih uvažava: zdravstvene, porodične, logističke, socijalne, finansijske itd. Teškoće u privikavanju na povratak poslu otežavaju kompletnu situaciju za majku i čine je stresnom i  još težom.  

Podrška kroz mini onboarding u kom bi se zaposlenoj majci komunicirale sve novine i očekivanja ali i otvorio prostor za podršku i pomoć, umnogome bi olakšao situaciju za zaposlenu. Značaj ovakvog pristupa je nemerljiv, a pošto je reč o ”mini onboardingu”, on ne bi zahtevao ni mnogo vremena. U najskromnijem scenariju, jedan takav dan bi možda bio dovoljan da se napravi velika promena u motivaciji zaposlene, a sve to bi uticalo i na njenu lojalnost i zahvalnost prema kompaniji a dugoročno, i na imidž samog poslodavca. 

Tema je nova ali je potreba stara: onboarding za porodilje. Kako se toga nismo pre setili? Kako ovu potrebu odavno nismo pretvorili u proces koji kompanije imaju kao deo paketa za porodilje? U svakom slučaju, nikad nije kasno pokrenuti dobre prakse i osmisliti nove načine kreiranja humanog radnog okruženja za zaposlene.  

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]