Pređi na glavni sadržaj

Elementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

20. decembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, praktično, praistorijska tehnika, nimalo nije zastarela. I ne sme da izostane iz vašeg narativa o Employer Brandingu. Ko je i kakva je vaša kompanija mora biti ispričano – kroz priču! 

Ali, kako? To što znamo da je neka tehnika efikasna ne znači da možemo sa lakoćom da je upotrebimo. Storytelling, pritom, nije tehnika koja se može savladati bez po muke. Ako vam je do sada bila nepoznata, ili ste se pribojavali da je koristite, evo nekoliko elemenata dobrog storytellinga koje možete primeniti već danas da biste nastavili da gradite vaš brend poslodavca. 

Struktura priče  

Ovaj deo je možda i najlakši da se ispuni, ali iziskuje dosta truda da poruku koju ste hteli da pošaljete usložite, date joj dubinu, i vremenski okvir. Ideja iza ove tehnike leži u tome da onaj ko je vaša publika, u ovom slučaju potencijalni zaposleni, dobije prostor da se unese u priču, da se poveže sa porukom koju šaljete i da vidi u njoj vrednost za tebe. Priča može biti o određenom projektu ili incijativi, o zaposlenom, novom događaju u firmi, ili nekoj promeni koju najavljujete. Ono što je važno je da je izgradite kao priču koja ima početak, razradu i kraj, a ne da samo plasirate konačnu poruku, sa kojom krajnji korisnik ne može da se poveže.  

Autentičnost i realni primeri 

Da li vam je poznat narativ kako će AI da nam svima uzme poslove? Pa, recimo, AI možete da iskoristite da ulepšate, oblikujete, pa čak i napišete priču. Ali iza te priče mora da stoji prava, opipljiva, realna osoba. Neko sa kime vaš budući kandidat može da se poistoveti, da se poveže, da poželi da radi sa tom osobom i pored te osobe. Najlakši i najbolji način da privučemo kandidata jeste da mu damo realan, iskren primer nekoga ko predstavlja sve ono čemu on sam teži, kada je u pitanju buduća karijera i naredni poslovni potez. Da bi se ovaj efekat postigao moramo izbegavati tipske poruke, tekstove koje generiše veštačka inteligencija, i usiljene videe koji su od zaposlenih iznuđeni bezmalo pod prisilom. Što je poruka autentičnija, to će više rezonovati sa ciljanom publikom.  

Emocionalna povezanost – vrednosti, zajednica, doprinos 

Dok gradite narativ brenda vaše kompanije, udaljite se od kompanijskog bilansa uspeha, budućih planova za rast i razvoj, usiljenih i veštačkih definicija misije i vizije. Približite realnost jednog dana i jednog zaposlenog, onoga što sve pokreće i motiviše, uklapanje te kompanije u samu zajednicu i doprinosi koju ona ostvaruje. Svaki srećan i zadovoljan zaposleni ostvaruje uticaj na mnogo više od sebe samog, i taj uticaj se širi na njemu najbliže, na okruženje i dalje pritom. Pričajte priče o majkama koje balansiraju porodicu i karijeru kroz vaše programe, pričajte priče o internim unapređenjima i podršci obrazovanju zaposlenih, o volonterskim aktivnostima i donacijama… Kompaniju najmanje čini upravni odmor i top menadžment, a najviše radnici koji u njoj provode svoje dane, i koji odlaze kući prepuni priča sa posla. To treba da ispričate.  

Uloga storytellinga u vašem EB narativu je jasna – treba da prenese realnu, autentičnu i iskrenu sliku vaše kompanije. Što je slika bliža stvarnosti, i što više emocija budi, to će poruka koju želite da prenesete lakše doći do vaših budućih zaposlenih. Kada birate šta ćete reći neka to bude nešto što je iskreno i neka bude nešto što je njima važno. Na taj način ćete privući one koji će želeti i da ostanu.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]