Pređi na glavni sadržaj

Ko je odgovoran za razvoj zaposlenog – on sam ili poslodavac?

8. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedan od značajnih trendova koji utiču na iskustvo zaposlenih, jeste jačanje odgovornosti zaposlenih za njihov razvoj. Podsticaj za jačanje odgovornosti treba da dođe od samog poslodavca, bilo da je to nešto što podstiču neposredni rukovodioci ili HR sektor.

Zaposleni kao nosioci ličnog razvoja:

Zaposleni imaju svoju ulogu u sopstvenom razvoju. Lična inicijativa, motivacija i želja za usavršavanjem igraju ključnu ulogu. Zaposleni treba da prepoznaju svoje potrebe za razvojem i da preduzmu korake kako bi ih ostvarili. To može uključivati učenje novih veština, pohađanje obuka, čitanje stručne literature ili traženje mentora. Samostalna inicijativa i odgovornost za sopstveni razvoj su od suštinskog značaja.

Poslodavac kao podrška i resurs:

Poslodavci takođe igraju ključnu ulogu u razvoju svojih zaposlenih. Oni treba da obezbede resurse, obuke i podršku kako bi zaposleni mogli da napreduju u svojim karijerama. To uključuje pružanje pristupa relevantnim obukama i kursevima, postavljanje jasnih ciljeva razvoja, pružanje povratnih informacija i mentorstvo. Poslodavci takođe treba da stvore radno okruženje koje podstiče učenje i rast

Na IT tržištu podsticaj dominantno dolazi od strane neposrednih rukovodilaca (44% ispitanika kaže da imaju redovan sastanak sa liderom na kojem se diskutuje napredak u razvoju veština ili sticanju znanja), a ovo je u jakoj korelaciji sa slikom o idealnom lideru na IT tržištu – da je to lider koji podržava razvoj svojih saradnika.

Drugi najznačajniji vid podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima na IT tržištu (prema TALENT X istraživanju iz 2023. godine) jeste da poslodavci podstiču svoje zaposlene da uče nove tehnologije ili programske jezike ili omogućavaju zaposlenima da rade na različitim projektima.

Saradnja kao ključ:

Istina je da je razvoj zaposlenih zajednički napor zaposlenih i poslodavaca. Samo kada obe strane prepoznaju svoje uloge i rade zajedno, mogu postići najbolje rezultate. Zaposleni treba da budu motivisani i spremni da ulože trud u svoj razvoj, dok poslodavci treba da obezbede podršku i resurse. Ova saradnja može dovesti do zadovoljnijih i kompetentnijih zaposlenih, kao i boljih rezultata za samu organizaciju.

Ovo dokazuje i da je treći najvažniji vid podrške zaposlenima u njihovom razvoju i jeste zajedničko postavljanje razvojnih ciljeva i obezbeđenje resursa za zaposlene (prema 41% ispitanika TALENT X istraživanja).

Da li biste vi radili za lidera koji ne podržava vaš razvoj?

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]

Employer BrandingŠta nikako ne treba da radite dok gradite svoj EB (i šta definitivno možete!)

Ako bismo izuzeli razvoj koji je podstakla generativna veštačka inteligencija, malo se koja oblast ljudskih resursa razvijala brzinom kojoj je Employer Branding u prethodnih par godina. Od toga da je to bila potpuno nepoznata funkcija koja se tek probijala na srpskom tržištu, do toga da sada postoje čitavi sektori, nagrade, festivali i pokreti posvećeni Employer […]