Pređi na glavni sadržaj

Ko je odgovoran za razvoj zaposlenog – on sam ili poslodavac?

8. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedan od značajnih trendova koji utiču na iskustvo zaposlenih, jeste jačanje odgovornosti zaposlenih za njihov razvoj. Podsticaj za jačanje odgovornosti treba da dođe od samog poslodavca, bilo da je to nešto što podstiču neposredni rukovodioci ili HR sektor.

Zaposleni kao nosioci ličnog razvoja:

Zaposleni imaju svoju ulogu u sopstvenom razvoju. Lična inicijativa, motivacija i želja za usavršavanjem igraju ključnu ulogu. Zaposleni treba da prepoznaju svoje potrebe za razvojem i da preduzmu korake kako bi ih ostvarili. To može uključivati učenje novih veština, pohađanje obuka, čitanje stručne literature ili traženje mentora. Samostalna inicijativa i odgovornost za sopstveni razvoj su od suštinskog značaja.

Poslodavac kao podrška i resurs:

Poslodavci takođe igraju ključnu ulogu u razvoju svojih zaposlenih. Oni treba da obezbede resurse, obuke i podršku kako bi zaposleni mogli da napreduju u svojim karijerama. To uključuje pružanje pristupa relevantnim obukama i kursevima, postavljanje jasnih ciljeva razvoja, pružanje povratnih informacija i mentorstvo. Poslodavci takođe treba da stvore radno okruženje koje podstiče učenje i rast

Na IT tržištu podsticaj dominantno dolazi od strane neposrednih rukovodilaca (44% ispitanika kaže da imaju redovan sastanak sa liderom na kojem se diskutuje napredak u razvoju veština ili sticanju znanja), a ovo je u jakoj korelaciji sa slikom o idealnom lideru na IT tržištu – da je to lider koji podržava razvoj svojih saradnika.

Drugi najznačajniji vid podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima na IT tržištu (prema TALENT X istraživanju iz 2023. godine) jeste da poslodavci podstiču svoje zaposlene da uče nove tehnologije ili programske jezike ili omogućavaju zaposlenima da rade na različitim projektima.

Saradnja kao ključ:

Istina je da je razvoj zaposlenih zajednički napor zaposlenih i poslodavaca. Samo kada obe strane prepoznaju svoje uloge i rade zajedno, mogu postići najbolje rezultate. Zaposleni treba da budu motivisani i spremni da ulože trud u svoj razvoj, dok poslodavci treba da obezbede podršku i resurse. Ova saradnja može dovesti do zadovoljnijih i kompetentnijih zaposlenih, kao i boljih rezultata za samu organizaciju.

Ovo dokazuje i da je treći najvažniji vid podrške zaposlenima u njihovom razvoju i jeste zajedničko postavljanje razvojnih ciljeva i obezbeđenje resursa za zaposlene (prema 41% ispitanika TALENT X istraživanja).

Da li biste vi radili za lidera koji ne podržava vaš razvoj?

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]