Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?
Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda poslodavca je dugoročan poduhvat, gde se na rezultate dugo čeka, ili nisu lako merljivi. Ulaganje u kampanje, projekte i inicijative koje unapređuju brend poslodavca nije uvek lako opravdati, jer čak i kada vidimo njihov značaj, nešto preče uglavnom dobije finansiranje.
I baš zbog toga, kreiranje EB strategije je nekada vrlo kreativan zadatak – kako sa malo resursa napraviti veliki učinak? Jedan od najboljih načina je pronalaženje neiskorišćenih prilika – mogućnosti za kreiranje brenda poslodavca koji zahtevaju manja ulaganja, a imaju potencijal da ostvare primetnije rezultate. U nastavku teksta možete pročitati nekoliko konkretnih i detaljno opisanih aktivnosti, koje mogu pomoći da ostvarite baš ovaj cilj, koliko god on delovao nedostižno.
Prilika #1 – Koristi ono što imaš!
Ko bi trebalo da priča o brendu poslodavca? Previše zauzeti top menadžment? Influenseri kroz plaćene reklame? Eksterna agencija koju plaćate za uslugu kreiranja i lansiranja kampanje?
U suštini, svi oni MOGU da budu deo EB kampanje, ali ne moraju. Jer kampanju ovog tipa mogu i da osmisle i da ostvare sami zaposleni. Oni koji su već tu, prisutni, posvećeni i zainteresovani. Ne samo što su oni najpozvani da govore o tome kako je raditi za poslodavca, već su oni ti koji najviše dobijaju zapošljavanjem kvalitetnih kolega.
Zaposleni često jesu rezervisani prema javnom eksponiranju, ali u kampanji ne mora da učestvuje ceo kolektiv. U svakom je moguće naći pojedince koji su dobri u javnom nastupu i kojima bi prijalo izlaganje takvog tipa. Štaviše, takvi zaposleni verovatno već uveliko dele svoja iskustva na ličnim društvenim mrežama. Ovo je samo prilika da se taj kanal komunikacije preusmeri na dobro osmišljenu EB kampanju!
Prilika #2 – Govori istinu!
Nijedan zaposleni ne želi da pročita neistine ili poluistine o svom poslodavcu u javnosti. Kako bi to moglo da izgleda u praksi. Pa evo par primera!
Poslodavac: 24 dana odmora godišnje!
Zaposleni, za sebe: Pa da, ali nikad ne dobiješ odobrenje da ga koristiš!
Poslodavac: Prilike za rast i razvoj!
Zaposleni: Imali smo jednu obuku za godinu dana, o čemu pričate…
Poslodavac: Godišnji tim bildinzi za celu kompaniju!
Zaposleni: Na koji ne ode ni pola firme jer ih to ne zanima…
Zvuči poznato? Skoro svako je imao ovakve primere ili iz svog okruženja, ili iz neposrednog iskustva. Šta je onda najbolje činiti? Govoriti istinu!
Bolje je imati nekoliko benefita i pogodnosti koje u realnosti imamo i znamo da naši zaposleni vole i koriste, nego se kititi nizom benefita koji lepo zvuče, a naši zaposleni bi na taj spisak samo zakolutali očima.
Kada donosite odluku šta ćete istaći u kampanji, efekat koji želite da izazovete kod zaposlenih je – Pa da, mi to stvarno i imamo!
Prilika #3 – Počni od nečega!
Mnoge marketinške kampanje zahtevaju dosta vremena i ulaganja. To je praktično nemoguće izbeći u situacijama kada kampanja ima za cilj da nešto proda – da potencijalni kupac za to izdvoji vreme i novac. Ali to nije slučaj sa EB kampanjom. Ona ne menja uslugu za novac, već nudi posao idealnom kandidatu. Takva poruka može vrlo lako da se raširi organski, jer ništa ne traži a potencijalno nudi mnogo toga. Zato dobre EB kampanje mogu da budu viralne jako brzo i da prošire vest o brendu poslodavca na potpuno organski način.
Ali da bi kampanja postala viralna ona mora prvo da postoji. I ne mora da bude nimalo složena! Nekada je dovoljno nekoliko objava, dobro dizajniran reel, fotografija sa opisom benefita. Da bi ljudi pričali o tome moramo im dati nešto o čemu ćemo pričati – moramo početi. A ostalo je na njima, dok mi koristimo to vreme da osmislimo i pustimo u etar kompleksnije kampanje!
Sve ove prilike imaju nešto zajedničko: oslanjanje na postojeće resurse, donošenje odluka u skladu sa realnim stanjem i oslanjanje na kanale koji zahtevaju mali udeo u budžetu.
Šta nam sve ovo zaista govori? Pa, pre svega govori to da ne postoji izgovor za građenje strategije brenda poslodavca . Na taj način omogućava sebi kvalitetniji kadar, koji će samim tim brže doprinetu rastu i razvoju firme, koja će onda imati više mogućnosti za ulaganje u ozbiljnije kampanje, koje mogu doneti još kvalitetniji kadar firmi… I sve tako u krug. Ali, neko mora da počne prvi i na svu sreću može to da uradi – već danas!