Pređi na glavni sadržaj

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

5. mart 2025.
·3 minuta za čitanje

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. Iako ovo dosta često važi za marketing kao takav, EB se ipak od njega razlikuje. Negde na prekretnici ljudskih resursa i marketinga, brend poslodavca priča priču koju je moguće uspešno reći i sa malo ili nimalo novčanih sredstava. Sve što je potrebno je malo kreativnosti.  

Društvene mreže su vaš najmoćniji alat  

Jasno je da danas svako može da postane viralan, i baš to treba iskoristiti na pravi način. Bez obzira na to ko je vaš idealni budući zaposleni koga targetirate, najviše vremena provešće pred telefon. Što znači da je kampanja usmerena na društvene mreže efikasnija od one koja je usmerena na tradicionalne medije, poput televizije, radija, novina ili klasičnog oglašavanja korišćenjem reklamnog prostora. 

Kreativno osmišljena kampanja koja privlači pažnju i stvara “viralnost” jeste odlična strategija za EB, ali kako je postići? Stavite fokus na ono što zaposleni zaista žele da čuju a to je – kako zapravo izgleda raditi u vašoj kompaniji. Pružite im što više materijala koji je transparentan, sirov, realan. Da li se vaši zaposleni organizuju da zajedno kolima idu na posao? Da li imate kafeteriju gde svi obožavaju burgere četvrtkom? Da li je uobičajeno da imate unapređenja jednom godišnje? Da li imate česta putovanja u inostranstvo? Da li često koristite Slack u komunikaciji? 

I to nas dovodi do narednog najefikasnijeg alata svake EB kampanje. 

Najbolji ambasador brenda poslodavca je zadovoljan zaposleni  

Vaši budući zaposleni ne žele da čuju o tome kako je raditi u vašoj firmi od svog budućeg šefa, direktora, vlasnika firme. Oni žele da upoznaju svoje buduće kolege, oni koji već rade za njihove potencijalne poslodavce. Žele da čuju od onih koji već imaju ono što oni pokušavaju da dobiju – poziciju u vašoj firmi. Oni će najbolje znati da podele sa njima sve najbolje stvari, jer će oni biti ti sa kojima će deliti svakodnevnicu. 

I zato, dajte glas svojim zaposlenima, ali ne samo onima na visokim pozicijama, koji će imati spreman PR tekst i izgledati sjajno ispred kamere. Njihovim rečima, iako deluju impozantno, neće tako lako poverovati. Sa druge strane, zadovoljan zaposleni koji će sutra biti njihov najbliži kolega, e to je jako dobar znak da je vaša firma pravo mesto za njih. 

Izađite iz konferencijske sale pravo u lokalnu zajednicu 

Firme uglavnom deluju nepristupačno, sakrivene iza savršeno skockanih sajtova i nejasnih kontakt formi. Kandidati zaziru od pisanja menadžmentu preko mreža, a HR ne može da postigne personalizovan pristup svakom kandidatu. I baš zato je nekada potrebno izaći iz firme i upoznati, potpuno neposredno, lokalnu zajednicu u kojoj se nalaze budući zaposleni. 

Od društveno odgovornih inicijativa, do rada sa mladim talentima, preko sajmova zapošljavanja ili sponzorisanja lokalnog festivala za decu, dosta je mogućnosti da se firma predstavi onako kako želi. U slučaju da je ovo nešto što vam je nepoznato, partnerstvo sa nekim lokalnim organizacijama može da bude odličan prvi korak i probijanje leda. 

Ono što je važno je da se svaka ova mogućnost maksimalno iskoristi – da zaposleni pričaju sa učesnicima, da se skupe kontakti i da se uradi praćenje sa svima koji su zainteresovani. Zato je od velikog budžeta mnogo važniji dobar plan – koji će se ispoštovati! 

Ako bi se dobra EB kampanja svela na dva pojma, to bi bili autentičnost i transparentnost. Ono što kandidati zaista žele da čuju je kako izgleda raditi u vašoj kompaniji. Na sreću, to ne košta ništa. Tako da, počnite od toga! Ostalo će se već rešiti.  

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Kako privući različite generacije?Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Elementi dobrog storytellinga u vašem EB-uEmployer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]