Pređi na glavni sadržaj

Kada ste poslednji put pomogli kolegi koji je disleksičan?

5. septembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedna od značajnih demografskih promena sa kojima se poslodavci suočavaju jeste povećanje broja neuro-divergentnih kandidata koji imaju dijagnostikovan poremećaj pažnje sa hiperaktivnošču (ADHD), disleksiju, disgrafiju, dispraksiju, dijagnostikivanu depresiju, Turetov sindrom i druge poteškoće da učenjem i socijalnim interakcijama.

Iako 70% ispitanika, koji su učestvovali u ovogodišnjem istraživanju, smatra da njihov poslodavac treba da podstiče različite načine mišljenja i kognitivnih stilova, postavlja se pitanje koliko su lideri i zaposleni zaista spremni da podrže inkluziju neuro-divergentnih kolega.

Uprkos činjenici da svaki sedmi kandidat pripada grupi neuro-divergentnih, većina lidera kažu da ne želi da ih zaposli u svom timu prvenstveno zbog pretpostavke da će njihova inkluzija zahtevati veliko angažovanje tima, da se neće uklopiti u kulturu ili da neće moći da steknu neophodne veštine.

Neka istraživanja pokazuju suprotno – JP Morgan & Chase’s u okviru svog programa Autism at Work je sproveo istraživanje o rezultatima rada zaposlenih sa autizmom koje kaže da su ti zaposleni bili 48% brži i do 92% produktivniji nego neuro-tipični zaposleni i pokazali su da imaju visoku orijentaciju na detalje, kao i njihovo prepoznavanje i superioran fokus.

Kako poslodavci mogu da podrže inkluziju neuro-divergentnih zaposlenih u radnom okruženju na jednostavan način?

Kreiranje svesti o važnosti neuro-divergentnosti – Poslodavci bi trebali prvo da organizuju obuke za sve zaposlene kako bi im kreirali svest o različitim neurodivergentnim stanjima, kao što su autizam, ADHD, i druge. Ovo će pomoći u smanjenju stigme i razumevanju.

Prilagođavanje radnog okruženja – Radno okruženje treba da bude prilagođeno tako da bude inkluzivno. To može uključivati promene u prostornom osvetljenju, zvuku i organizaciji radnih prostora kako bi se smanjili potencijalni distraktori.

Fleksibilnost u radnom vremenu – Treba omogućiti neuro-divergentnim zaposlenima fleksibilnost u rasporedu radnog vremena za zaposlene koji to zahtevaju. To će im pomoći da bolje upravljaju svojim radnim obavezama i smanje stres. Na primer, zaposlenima sa disleksijom bi veoma značilo davanje dodatnog vremena za završavanje zadataka koji uključuju čitanje ili pisanje. Ovo će omogućiti zaposlenima sa disleksijom da se bolje organizuju i postignu kvalitetne rezultate.

Pristup tehnološkim alatima – Poslodavci treba da omoguće pristup tehnološkim alatima i softverima koji olakšavaju rad neurodivergentnim zaposlenima. Kako bismo pomogli zaposlenima sa disleksijom, poslodavci bi trebali da omoguće pristup softverima za čitanje teksta naglas ili softverima za pravopisnu proveru napisanog teksta. Ovo može značajno olakšati komunikaciju i radne zadatke.

Osim ovih aktivnosti, važno je da poslodavci aktivno komuniciraju sa neurodivergentnim zaposlenima kako bi razumeli njihove potrebe i izazove. Otvorena i podržavajuća radna sredina igra ključnu ulogu u promovisanju inkluzije i doprinosi uspehu kompanije.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]