Pređi na glavni sadržaj

Da li posao sa svrhom postaje ključan faktor prilikom odabira posla?

10. oktobar 2023.
·1 minuta za čitanje

Kada smo u ovogodišnjem istraživanju pitali ispitanike šta im je najvažnije kada je njihov posao u pitanju – 40% njih je reklo da je to posao sa svrhom. Zato smo pitali ChatGPT da napravi intervju sa programerom Markom koji radi u outsource industriji, zašto je važno da njegov posao ima jasnu svrhu.

HR Lab: Dobrodošao! Hteli bismo da čujemo tvoje razmišljanje o radu sa svrhom. Zašto smatraš da je važno raditi posao koji ima dublji smisao ili svrhu?

Marko: Hvala vam na pitanju. Mislim da rad sa svrhom donosi dodatnu dimenziju radnom iskustvu. Kada radite na projektima koji imaju jasno definisanu svrhu, osećate da doprinosite nečemu većem od sebe. To čini rad ispunjenijim i motiviše vas da dajete svoj maksimum.

HR Lab: Kako misliš da rad sa svrhom utiče na tvoju produktivnost?

Marko: Kada shvatite širu svrhu projekta, postajete više posvećeni i fokusirani. Osećate odgovornost prema krajnjem cilju, što podstiče timsku saradnju i podizanje kvaliteta rada. Takođe, rad sa svrhom često znači i rad na projektima koji direktno utiču na društvo ili rešavaju realne probleme, što dodatno povećava motivaciju.

HR Lab: Kako to utiče na tvoje lično zadovoljstvo na poslu?

Marko: Kada radite na projektima sa svrhom, osećate dublje zadovoljstvo jer shvatate da vaš rad ima stvaran uticaj. To stvara osećaj postignuća i povećava lično zadovoljstvo. Pored toga, rad sa svrhom često znači i da imate priliku učiti i razvijati se, što dodatno obogaćuje radno iskustvo.

HR Lab: Kako bi opisao projekat za koji si verovao da će najviše promeniti svet?

Marko: Rad na projektu koji je imao direktnu korist za zajednicu bio je zaista poseban. Bilo je inspirativno videti kako naša tehnologija može poboljšati živote ljudi. Taj projekat nije bio samo niz linija koda, već je imao stvaran uticaj na ljude, i to iskustvo ostaje duboko urezano u mom profesionalnom sećanju.

HR Lab: Hvala ti na deljenju tvojih razmišljanja. Mislim da je to korisno razumeti kako svrha može uticati na profesionalno iskustvo i doprineti zadovoljstvu na poslu.

 

Iz pera autora Vladimira Damnjanovića.

 

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]