Rezultati istraživanja pokazuju da je pored balansa privatnog i poslovnog života, posao sa svrhom jedan od najvažnijih pokretača atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu. Ispitanici kažu, da kada bi radili posao sa svrhom…
71% ispitanika bi više uživalo u obavljanju trenutnog posla
64% ispitanika bi bilo efikasniji na poslu
60% ispitanika bi bilo srećniji na poslu
48% ispitanika bi bilo spremno da duže ostane na trenutnoj poziciji
Gde zaposleni pronalaze svrhu? Prema istraživačima iz McKinsey-a, zaposleni mogu da pronađu svrhu tako što ostvaruju uticaj na jedan od pet okruženja:
Društvo u celini
Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na društvo u celini, motivisani su onim poslovima od kojih ostvaruju uticaj na njihovu zajednicu, životnu sredinu ili na čovečanstvo. Ovo je veoma vidljiv motiv za pojedince koji biraju profesije kao što su lekari, profesori i nastavnici, socijalni radnici. Njihove profesije, iako neke od njih niti su dobro plaćene, niti dovoljno vrednovane, ostavljaju dubok trag na funkcionisanje narednih generacija.
Kompanija za koju rade
Pojedinci koji su motivisani da ostvare uticaj na kompaniju za koju rade su vođeni time da njihova kompanija postane lider u industriji, privuče najbolje zaposlene, kreira vrednost za sve zainteresovane grupe. U ovom slučaju pojedinci veruju u misiju kompanije za koju rade i veruju da ako kompanija ostvaruje uspeh, to je podjednako i njihov uspeh i da na taj način doprinose i razvoju društva u celini.
Klijenti
Neki pojedinci vide svrhu kroz ostvarivanje uticaja na poslovanje njihovih klijenata ili promene načina korišćenja proizvoda ili usluga od strane njihovih korisnika: čine njihov život lakšim, boljim ili bezbednijim, ili tako što će im pružiti „ best in class “ proizvode ili usluge. Istraživanja pokazuju da poslovi koji imaju značajan uticaj na klijente ili koji zahtevaju da se gradi dugoročni odnos sa njima, takvi poslovi podstiču zaposlene da ulože više napora da ostvare rezultate, veću upornost, spremnost da se pomogne i spremnost da se zaposleni razvija kako bi delovao kompetentno u radu sa klijentima ili korisnicima.
Tim
Pojedinci koji svrhu vide u timu za koji rade su najčešće motivisani da rade u timovima koji postižu izvanredne rezultate, u kojima se osećaju bezbedno i gde imaju dovoljno ovlašćenja da donose i sprovode donete odluke. Ovi pojedinci jedva čekaju da dođu na posao i da rade rame uz rame sa kolegama za koje veruju da dele istim sistem vrednosti.
Lični uspeh
Neki pojedinci vide svrhu u sopstvenim postignućima i razvojem koji se dešava radeći izazovne zadatke. Ovo uključuje priznanje za doprinos koje je pojedinac ostvario, da postoje prilike za rast i razvoj, kao i mogućnost da neko da sve od sebe na poslu. Ovi pojedinci su motivisani da ostvare uticaj na intrizičan način: autonomijom, povezivanjem i kompetencijama.