Pređi na glavni sadržaj

Da li je psihološka bezbednost ključni element poželjnosti poslodavca?

26. septembar 2023.
·3 minuta za čitanje

Psihološka bezbednost zaposlenih postala je jedan od glavnih faktora diferencijacije među poslodavcima, i kao faktor koji utiče na izgradnju jakog brenda poslodavca.

Šta je psihološka bezbednost?

Psihološka bezbednost znači da se zaposleni osećaju slobodno da izraze svoje misli, ideje, i brige bez straha od negativnih posledica. Ovo obuhvata osećaj prihvaćenosti, podrške, i nediskriminacije u okviru organizacije.

Kako psihološka bezbednost zaposlenih utiče na brend poslodavca?

Privlačenje talenata: Organizacije koje aktivno promovišu psihološku bezbednost privlače talente. Kandidati često istražuju reputaciju kompanije pre nego što se prijave za posao. Pozitivna reputacija kao poslodavca koji brine o psihološkoj dobrobiti zaposlenih privući će kvalifikovane i motivisane kandidate.

Zadržavanje talenata: Psihološka bezbednost igra ključnu ulogu u zadržavanju zaposlenih. Kada se zaposleni osećaju prihvaćeno i cenjeno, manje su šanse da će napustiti organizaciju. Ovo smanjuje troškove fluktuacije radne snage i održava kontinuitet u timovima.

Reputacija u široj javnosti: Informacije o radnoj atmosferi i psihološkoj bezbednosti zaposlenih brzo se šire putem društvenih mreža i recenzija na sajtovima za ocenjivanje poslodavaca. Negativna reputacija u vezi sa psihološkom bezbednošću može naškoditi brendu kompanije i njenom ugledu u široj javnosti.

Kako da prepoznamo da smo izgradili reputaciju psihiloški bezbedne kompanije?

Izgradnja reputacije psihološki bezbedne kompanije zahteva kontinuirane napore i pažljivo upravljanje. Evo nekoliko znakova koji ukazuju da ste možda uspešno izgradili takvu reputaciju:
Pozitivna povratna informacija od zaposlenih: Ako zaposleni redovno izražavaju zadovoljstvo i osećaj sigurnosti u vašoj kompaniji, to je dobar znak. Ovo uključuje i povratne informacije o upravljanju stresom, podršci za mentalno zdravlje i radnom okruženju.
Niska stopa odlazaka zaposlenih: Ako se zaposleni retko ili nikada ne odlučuju za napuštanje kompanije, to može ukazivati na visok nivo zadovoljstva i osećaja sigurnosti.
Pozitivna reputacija među potencijalnim zaposlenima: Ako privlačite visokokvalifikovane kandidate i imate veliki broj prijava za otvorena radna mesta, to može biti znak da vaša kompanija ima dobru reputaciju kao psihološki bezbedno mesto za rad.
Visoka stopa zadovoljstva klijenata ili korisnika: Ako vaši klijenti ili korisnici izražavaju visok nivo zadovoljstva uslugama ili proizvodima koje pružate, to može ukazivati na dobar sistem podrške i usluga korisnicima unutar kompanije.
Otvoren dijalog o psihološkoj bezbednosti: Ako se otvoreno razgovara o temama vezanim za mentalno zdravlje i emocionalnu sigurnost, to ukazuje na transparentnost i podršku unutar kompanije.
Smanjenje stresa i anksioznosti na radnom mestu: Ako je stopa stresa i anksioznosti među zaposlenima smanjena, to može biti znak da kompanija radi na stvaranju okoline u kojoj se ljudi osećaju sigurno i podržano.
Dugoročni rezultati: Izgradnja reputacije psihološki bezbedne kompanije obično zahteva vreme. Ako godinama održavate visok nivo zadovoljstva i podrške zaposlenih, to je dobar znak da ste postigli dugoročni uspeh u ovom području.

Čija je odgovornost za izgradnju psihološke bezbednosti?

Lideri koji pozitivno utiču na izgradnju psihološke bezbednosti stvaraju okolinu u kojoj zaposleni osećaju sigurno, podržano i motivisano. Evo tri znaka koji ukazuju na to da lideri pozitivno utiču na psihološku bezbednost u organizaciji:

Aktivno promovišu pravo na slobodu mišljenja: Lideri koji podstiču otvoren dijalog i komunikaciju sa svojim zaposlenima stvaraju atmosferu u kojoj se svi osećaju slobodno izražavati svoje mišljenje, ideje i zabrinutosti. Oni slušaju aktivno, postavljaju pitanja i traže povratne informacije kako bi bolje razumeli potrebe i perspektive svojih zaposlenih. Ovakav pristup pomaže u izgradnji poverenja i osećaja psihološke sigurnosti.

Prema istraživanju koje smo sproveli u toku 2023. godine, 28% ispitanika koji rade u IT industriji, su spremni da dugoročno grade svoju karijeru kod poslodavca čiji lideri pružaju slobodu mišljenja.

Pokazuju empatiju i podršku: Lideri koji pokazuju empatiju prema svojim zaposlenima i pružaju podršku njihovom emocionalnom blagostanju stvaraju okruženje u kojem se zaposleni osećaju vrednovano. Oni razumeju izazove sa kojima se zaposleni suočavaju i pružaju podršku kako bi im pomogli da se nose sa stresom i pritiskom na poslu. Ovo doprinosi osećaju pripadnosti i podrške u organizaciji.

Promoviše različitost i podstiču inkluziju: Lideri koji aktivno promovišu različitost i kreiraju inkluzivne timove u kojima se različite perspektive cene i poštuju. Oni se trude da osiguraju da svi zaposleni imaju jednake prilike za razvoj i napredak u organizaciji. Ovakav pristup pomaže u izgradnji kulture u kojoj se svako oseća prihvaćeno i uvaženo, što pozitivno utiče na psihološku bezbednost.
Lideri igraju ključnu ulogu u stvaranju okoline u kojoj se zaposleni osećaju psihološki sigurno. Sloboda mišljenja, empatija, promocija različitosti i podsticanje inkluzije su znaci da lideri pozitivno utiču na izgradnju psihološke bezbednosti u organizaciji. Ovo može dovesti do veće motivacije, boljih performansi i većeg angažovanja zaposlenih.

Da li i vi koristite ovu snagu u promociji brenda poslodavca?

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]

Employer BrandingŠta nikako ne treba da radite dok gradite svoj EB (i šta definitivno možete!)

Ako bismo izuzeli razvoj koji je podstakla generativna veštačka inteligencija, malo se koja oblast ljudskih resursa razvijala brzinom kojoj je Employer Branding u prethodnih par godina. Od toga da je to bila potpuno nepoznata funkcija koja se tek probijala na srpskom tržištu, do toga da sada postoje čitavi sektori, nagrade, festivali i pokreti posvećeni Employer […]