Pređi na glavni sadržaj

Istraživanje Puls Srpske HR zajednice: I dalje najveći izazov za naše kompanije kako privući i zadržati zaposlene

23. maj 2024.
·2 minuta za čitanje

Infostud je tokom februara 2024. godine sproveo istraživanje Puls HR zajednice kako bi saznao sa kojim se izazovima susreću kompanije u Srbiji i kako na njih odgovaraju. Istraživanje je obuhvatilo različite industrije, kao što su proizvodnja, auto-industrija, prodaja, FMCG, bankarstvo i osiguranje.

Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine su i dalje privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito vidljiv kod kompanija sa više od 300 zaposlenih. Ipak, u prošlogodišnjem izveštaju to je bilo dosta izraženije, dok se sada nešto lakše prevazilazi. U porastu su teme u vezi sa motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, dok je kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih više u fokusu praćenje trendova i benefita.

Ako posmatramo pojedinačne industrije, pitanjem zadržavanja zaposlenih se najviše bave firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika (čak 71%), dok sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti FMCG (roba široke potrošnje) (58%) i proizvodnja (55%). U auto-industriji imamo natprosečne vrednosti za organizacione, kao i za izazove sa praćenjem trendova i benefita.

Rad od kuće sve manje popularan u kompanijama

Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (remote rad) i radu iz kancelarije. Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46% kompanija. Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen – 47% je navelo da je dolazak na radno mesto je obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje. Ako uzmemo u obzir veličinu organizacije, obavezan rad iz kompanije je više zastupljen u manjim i srednjim, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada.
Kada se ovi trendovi posmatraju kroz određene industrije, vidimo da industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada, dok najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano dolazi iz logistike, prevoza robe i putnika (67%), proizvodnje (59%) i trgovine/prodaje (56%).

Samo 51% kompanija odgovara svim kandidatima

Nedostatak povratne informacije je tema na koju se kandidati godinama najviše žale. U opštem segmentu, 51% ispitanika je odgovorilo da pruža povratnu informaciju uvek i svima. Preostali koji su rekli da se ne javljaju svima ili da se ne javljaju uopšte, kao razlog za to su još jednom navodili nedostatak vremena i neadekvatne prijave.

AI alati u HR sektoru: Koliko kompanije koriste tehnologiju za zapošljavanje?

Zbog ekspanzije upotrebe veštačke inteligencije, ove godine smo proveravali koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje. Interesantno je da samo 7% njih koristi ove alate, najviše za potrebe strukturiranja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brainstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova.

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiSporazumni prestanak radnog odnosa

Kao što smo već istakli u prethodnim tekstovima, Zakon o radu definiše uslove i razloge prestanka radnog odnosa. U slučaju da poslodavac ne poštuje zakonske procedure i razloge, prestanak radnog odnosa je protivzakonit, te za slučaj tužbe zaposlenog plaća se naknada izgubljene zarade.  Ovoga puta pišemo o prestanku radnog odnosa na osnovu sporazuma zaposlenog i […]

NovostiOdržan susret za poslodavce: Znanje koje gradi karijeru

U utorak 29. oktobra, u prostoru Miljenko Dereta u Beogradu, održan je radni doručak pod nazivom: Znanje koje gradi karijeru. Događaju su prisustvovali L&D i HR stručnjaci iz različitih kompanija, koji su zajedno sa domaćinima diskutovali o važnosti kontinuiranog usavršavanja zaposlenih u uslovima ubrzanog razvoja tržišta rada, kao i o izazovima i alatima koji pomažu […]

NovostiNacionalna EPALE konferencija: Celoživotno učenje kao karta za budućnost na tržištu rada

U organizaciji fondacije Tempus, a u prostorijama Kongresnog centra Envoy, 24. oktobra održana je Nacionalna EPALE konferencija pod nazivom ”Prekvalifikacija i usavršavanje u eri digitalne transformacije”. Cilj ove konferencije bio je da predstavljanjem iskustava iz prakse ove aktuelne teme ona da doprinos unapređenju kompetencija praktičara u oblasti obrazovanja odraslih i njihovog rada u ustanovama koje […]

NovostiPosao postaje manje važna stvar u životu

Raste broj zaposlenih koji navode da posao ljudima ne bi trebalo da je na prvom mestu, pokazalo je najnovije internacionalno istraživanje koje je spovedeno u čak 24 zemlje. Naime, primećuje se tendencija rasta onih koji na zaposlenje gledaju kao na čistu poslovnu transakciju  bez imalo emocija, osećaja lojalnosti i pripadnosti, bez vezivanja osećaja lične vrednosti […]