Pređi na glavni sadržaj

Istraživanje Puls Srpske HR zajednice: I dalje najveći izazov za naše kompanije kako privući i zadržati zaposlene

23. maj 2024.
·2 minuta za čitanje

Infostud je tokom februara 2024. godine sproveo istraživanje Puls HR zajednice kako bi saznao sa kojim se izazovima susreću kompanije u Srbiji i kako na njih odgovaraju. Istraživanje je obuhvatilo različite industrije, kao što su proizvodnja, auto-industrija, prodaja, FMCG, bankarstvo i osiguranje.

Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine su i dalje privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito vidljiv kod kompanija sa više od 300 zaposlenih. Ipak, u prošlogodišnjem izveštaju to je bilo dosta izraženije, dok se sada nešto lakše prevazilazi. U porastu su teme u vezi sa motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, dok je kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih više u fokusu praćenje trendova i benefita.

Ako posmatramo pojedinačne industrije, pitanjem zadržavanja zaposlenih se najviše bave firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika (čak 71%), dok sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti FMCG (roba široke potrošnje) (58%) i proizvodnja (55%). U auto-industriji imamo natprosečne vrednosti za organizacione, kao i za izazove sa praćenjem trendova i benefita.

Rad od kuće sve manje popularan u kompanijama

Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (remote rad) i radu iz kancelarije. Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46% kompanija. Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen – 47% je navelo da je dolazak na radno mesto je obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje. Ako uzmemo u obzir veličinu organizacije, obavezan rad iz kompanije je više zastupljen u manjim i srednjim, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada.
Kada se ovi trendovi posmatraju kroz određene industrije, vidimo da industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada, dok najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano dolazi iz logistike, prevoza robe i putnika (67%), proizvodnje (59%) i trgovine/prodaje (56%).

Samo 51% kompanija odgovara svim kandidatima

Nedostatak povratne informacije je tema na koju se kandidati godinama najviše žale. U opštem segmentu, 51% ispitanika je odgovorilo da pruža povratnu informaciju uvek i svima. Preostali koji su rekli da se ne javljaju svima ili da se ne javljaju uopšte, kao razlog za to su još jednom navodili nedostatak vremena i neadekvatne prijave.

AI alati u HR sektoru: Koliko kompanije koriste tehnologiju za zapošljavanje?

Zbog ekspanzije upotrebe veštačke inteligencije, ove godine smo proveravali koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje. Interesantno je da samo 7% njih koristi ove alate, najviše za potrebe strukturiranja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brainstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova.

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Kako izdvojiti novac za obuke ako ste malo ili srednje preduzećeNovostiKako izdvojiti novac za obuke ako ste malo ili srednje preduzeće

U utorak 18. marta putem Zoom platforme u organizaciji Krojačeve škole i Infostuda, održan je vebinar na temu: “Od malog tima do velikih rezultata: Kako obuke donose rast malim i srednjim preduzećima“. Moderator ovog panela bila je Bojana Salatić, Learning specialist iz Krojačeve škole, a njeni gosti su bili: – Ana Jovanović, CEO Krojač i […]

DATA događaj posvećen damama i ovog marta u BeograduNovostiDATA događaj posvećen damama i ovog marta u Beogradu

I ove godine u martu organizujemo događaj posvećen ženama u Data Science industriji u Srbiji. U saradnji sa Microsoft Serbia, The Association of Women in Data Science (AWDS) želi da približi publici koliko je zanimljivo raditi u DATA industriji, bez obzira na to kojom temom se tačno bavite. Dobro druženje, uz sjajnu diskusiju, je sastavni […]

Jelena Bajčetić, direktorka prodaje u Infostudu: Srećna sam što radim u kompaniji u kojoj možeš da prepoznaš svoje potencijale i stalno ih razvijašNovostiJelena Bajčetić, direktorka prodaje u Infostudu: Srećna sam što radim u kompaniji u kojoj možeš da prepoznaš svoje potencijale i stalno ih razvijaš

Jelena Bajčetić, direktorka prodaje u Infostudu, svoj profesionalni put započela je pre 17 godina u ovoj kompaniji kao prodajni savetnik, a danas vodi tim od 40 ljudi i oblikuje prodajnu strategiju kompanije.   Njena priča je zanimljiva jer se razvijala, učila i karijeru gradila unutar jedne kompanije. U intervjuu otkriva ključne prekretnice na kojima se našla […]

Događaj: Vodič za razumno prilagođavanje radnog mestaNovostiDogađaj: Vodič za razumno prilagođavanje radnog mesta

Promocija Vodiča za razumno prilagođavanje radnog mesta, koji nudi odgovore na ključna pitanja o inkluziji i prilagođavanjima u radnom okruženju, biće održana 13. marta 2025. godine u 13 časova. Kako stvoriti radno okruženje koje omogućava osobama sa invaliditetom da ostvare svoj puni potencijal? Kako prilagođavanja mogu unaprediti ne samo njihov radni učinak, već i celokupnu […]