Pređi na glavni sadržaj

Zašto su interne obuke (i dalje) važne

27. jul 2020.
·3 minuta za čitanje

Korona nam je pokvarila mnoge planove. Između ostalog, odložila je odlaske na domaće i međunarodne konferencije i obuke za neke bolje dane. To nam je teško palo, posebno zato što nije bilo većeg stručnog okupljanja iz oblasti komunikacija, IT ili biznisa, da se nije pojavila vesela ekipa iz Infostud grupe. Sa obe strane govornice. 😊

Ali, jedna od naših vrednosti glasi: Inoviramo i razvijamo se. Druga opet kaže – pozitivni smo (na sreću, ne na virus, nego u smislu optimizma), tako da čašu uvek vidimo kao polupunu, umesto polupraznu. Imamo volju da učimo, puno znanja koje smo već akumulirali, tu su i različite oblasti u kojima poslujemo pa se iskustva mogu beskrajno deliti, imamo ljude koji su stručni u svojim oblastima i mnogi od njih predavanje i deljenje znanja doživljavaju kao svoju misiju.

Eto prilike da se intenzivnije okrenemo internim obukama, načinu učenja i  razmene znanja koji već dugo strateški razvijamo u Infostud grupi. Kada razmišljamo o njihovim benefitima u odnosu na eksterne, prvo nam pada na um ekonomska isplativost ovakvog načina razvoja i učenja, međutim Bojana Filipović, iz našeg HR tima kaže da postoje mnogi drugi razlozi zašto je to dobro kako za kompaniju, tako i za učesnike ali i same predavače.

Zašto su interne obuke dobre za kompaniju?

  • Raspoređivanje znanja unutar kompanije na veći broj ljudi, nasuprot zadržavanju znanja kod pojedinaca, čiji bi potencijalni odlazak u tom slučaju značajno više naštetio kompaniji
  • Prilika za negovanje i podsticanje kompanijskih vrednosti i organizacijske kulture
  • Razvijanje međuljudskih odnosa i timskog duha

Šta zaposleni dobijaju ovakvim vidom razmene znanja?

  • Razvijanje sopstvenog znanja iz određene oblasti prilikom pripreme i realizacije obuke
  • Mogućnost za stručno napredovanje u pravcu specijalističke pozicije i profilisanje kao eksperta za određenu oblast
  • Obogaćivanje posla i dinamike rada
  • Prilika za prepoznavanje potencijala kod učesnika za datu temu i regrutacija saradnika ili tima
  • Razvijanje sopstvenih veština u prezentovanju i javnom nastupu
  • Prevazilaženje treme
  • Lična satisfakcija

Trenutno su u toku (u više grupa, zbog velikog interesovanja 😊), dve interne obuke. Ovog meseca učimo tajne pisanja dobrog bloga od Tatjane Vidaković iz PR tima sajta poslovi.infostud.com i metodologiju istraživanja, u koju će kolege uvesti Isidora Gatarić iz sektora korporativnog razvoja.

Šta ih je motivisalo da se prijave i postanu interni predavači?

Isidora kaže da je u razgovoru sa kolegama prepoznala da postoji potreba da se malo intenzivnije poradi na usvajanju nekih važnih, modernijih koncepata vezanih za metodologiju istraživanja (anketa, intervju i sl.), a i kolege su prepoznale to isto. „Lično mislim da je interna razmena znanja dobar način za usavršavanje, jer smo uvek opušteniji da nešto što ne razumemo pređemo detaljnije sa kolegama, a posebno smo opušteni kada znamo da uvek imamo šansu da tog kolegu nešto pitamo i kada se obuka završi. 😊“ Isidora u svom pozivu na obuku poručuje da je radionica „Metodologija istraživanja (upitnik/anketa/intervju)“ zamišljena kao početni nivo namenjen svim kolegama koji se susreću sa potrebom da sprovode istraživanja, pre svega marketarima i ljudima koji se bave razvojem proizvoda.

Tatjana, koja je urednik sadržaja sajta poslovi.infostud.com, često ima priliku da radi sa kolegama koje pišu tekstove za blog i tu je primetila da postoji njihov entuzijazam i želja da dobiju konkretne smernice i obuku na tom polju. „Posle dosta pregledanih i pročitanih tekstova naših autora prilično dobro mogu da zaključim gde su tačke spoticanja, na kojim poljima fali malo više praktičnih primera i analize, a gde nam sledi savladavanje potpuno nepoznatih predela😊. Mislim da  mogu da im pomognem da lakše i bolje pišu i to je ono što me motiviše da se posvetim ovoj internoj obuci. Kroz  obuku „Kako da napišem stvarnoo dobar blog post“ ćemo analizirati vrste blog postova, ući ćemo u anatomiju pojedinačnog blog posta i rastavićemo ga na delove, a potom ćemo pričati o procesu sklapanja tih delova  u stvarno dobar tekst.“

Usled situacije, obuke se održavaju ili putem Zoom platforme, ili u manjim grupama uživo, uz sprovođenje svih mera predostrožnosti. Pomažemo jedni drugima da produbimo znanje i ispratimo trendove, sve dok interne obuke ponovo ne postanu samo jedan od naših načina usavršavanja, uz konferencije i eksterne obuke.

Do tada, ostajte zdravo i budite kreativni da ostvarite ciljeve i u okolnostima okarakterisanim kao „new normal“.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]

Employer BrandingŠta nikako ne treba da radite dok gradite svoj EB (i šta definitivno možete!)

Ako bismo izuzeli razvoj koji je podstakla generativna veštačka inteligencija, malo se koja oblast ljudskih resursa razvijala brzinom kojoj je Employer Branding u prethodnih par godina. Od toga da je to bila potpuno nepoznata funkcija koja se tek probijala na srpskom tržištu, do toga da sada postoje čitavi sektori, nagrade, festivali i pokreti posvećeni Employer […]