Pređi na glavni sadržaj

Sve ono što vaši zaposleni govore o vama

14. avgust 2024.
·3 minuta za čitanje

Kada je u pitanju employer branding malo koja kampanja, inicjativa ili projekat vrede koliko živa reč vaših zaposlenih. Ne postoje savršene firme, niti savršeni zaposleni, i realnost svakog iskustva je mešovita – uvek postoje oni koji su zadovoljni, kao i oni koji nisu.

Suština svakog brenda poslodavca jeste da može da se pozove na autentično, realno i prevashodno pozitivno iskustvo svojih zaposlenih. Upravo ono treba da prednjači, i da u njega bude najviše uloženo.

Ali, hajde da kažemo da ste iskustvo vašeg zaposlenog doveli do nivoa na kome optimalno može da bude i da ostane. U ovom trenutku ne postoji još mnogo toga što možete da uradite, pokrpljene su sve rupe, postoje projekti da se zakrpe one iz kojih još uvek curi, i resursi za sve to su potrošeni.

Glavno pitanje ostaje – da li se zna za to?

Da li za sve vaše inicijative i projekte, za iskustva i zadovoljstvo vaših zaposlenih uopšte iko zna? Sve što vaši zaposleni govore o vama je najvažniji deo vašeg employer brandinga. I zato – šta radite sa onim zaposlenima koje svako treba da čuje?

Pronalaženje brend ambasadora

Kada pričamo o onima čiji glas treba da se čuje, potrebno je da ispune samo dva kriterijuma. Jedan je da budu iskreno i bez podsticaja zadovoljni svojim radnim mestom, timom, menadžerom, kompenzacijom, kulturom…Nije neophodno da budu zadovoljni svim aspektima svog posla, ali ako su zadovoljni većinom to je sasvim dovoljno.

Drugi kriterijum je da o svemu tome žele i umeju da pričaju. Insistiranje na tome da se u ovakve uloge stavljaju oni kojima se u njima ne osećaju komforno sasvim sigurno neće dovesti do adekvatnih rezultata. I zato drugi kriterijum ostaje to da zaposleni koga biramo za brend ambasadora bude neko ko se time već bavi i o kompaniji govori – svojim bliskim ljudima, svom širem okruženju, na svojim društvenim mrežama…

Zato, udružite snage sa vašim top i srednjim menadžmentom i izaberite baš one zaposlene čiji se glas daleko čuje, jer baš takvi su vam potrebni.

Podsticaji za zaposlene koji su brend ambasadori

Ideja ovog programa je baš u tome da pronađete one koji već, bez ikakvog podsticaja, govore pozitivno o vašoj firmi, i njima ponudite podsticaj da budu zvanični brend ambasadori. Ukoliko tražimo ljude koji ovo nikad nisu radili ali bi radili uz odgovarajući podsticaj, njihovo iskustvo neće biti ni približno toliko autentično!

Zbog toga, makar u prvom talasu ovakvog projekta, neka vaš fokus bude na onima koji bi ovakav zadatak radili volonterski, ali im ne dozvolite da to i urade, već im ponudite podsticaj. To će biti najjasniji mogući znak da su njihovi napori primećeni, da su njihova ulaganja vrednovanja, i da je kompanija spremna da to i prepozna i kompenzuje. 

Obuka za zaposlene koji su brend ambasadori

Čak i kada za ovaj projekat odaberete one kojima govorništvo i pisanje idu od ruke, da biste postigli najveći mogući povrat investicije, poželjno je da za njih obezbedite obuku, ili makar smernice.

Najosnovnija obuka bi se sastojala u tome da predstavite strukturu komunikacije, kanale, učestalost i formu koju želite da postignu. Takođe, koristilo bi da im naglasite koje treba da budu poruke ovakve kampanje, na šta želite da obrate pažnju i šta vi kao kompanija ovakvom kampanjom želite da postignete.

Da bi efekat ostao najutentičniji mogući, dovoljno je dati samo okvirne smernice, bez pokušaja kontrole narativa, i davanja unapred spemnog copyja. Iako je jasno da je ovakva kampanja organizovana od strane kompanije, više je i nego jasno kada je objave sredio PR, a kada predstavljaju nečije realno iskustvo i potrebu da ga podeli. 

Kampanja za brend ambasadore 

Ovakva vrsta EB kampanje treba da nosi jasne obeležje inicijative sa posebnim odlikama brenda – slogan, logo, vizuelni identitet, poruka, boje…Poželjno je i dati određene nazive ili titule vašim brend ambasadorima, i način da se time istaknu na mrežama, kao što recimo može da bude dodatak na njihov LinkedIn profil. 

Unapred odredite poruke, kanale i očekivan povrat resursa, kao i to kako ćete pratiti sve poželjne metrike. Ne zaboravite da svaku poruku koju pošaljete završite određenim pozivom na akciju, pa tako možete napraviti posebnu stranicu na sajtu na koju ćete uputiti sve zainteresovane kandidate, i time olakšati sebi praćenje uspešnosti ove kampanje.

Kada su u pitanju EB kampanje, mnogi veruju da su resursi ključna stvar koja ih koči da ih implementiraju. Ovako neka inicijativa zahteva najmanje moguće resursa, nešto vraća vašim zaposlenima, nasuprot tome da budžet ide eksterno, stavlja u prvi plan one koji doprinose i koji su zadovoljni, i omogućava vam da jasno izmerite koliku vidljivost brenda i nove prijave ste njome dobili. Dobar glas daleko se čuje, na vama je da se potrudite da se čuje najdalje moguće! 

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer Partner – zašto ovaj sertifikat ima sve više kompanija u Srbiji?

U Srbiji desetak poslodavaca ima sertifikat Employer Partner, i to su : Addiko Bank, Atlantic Grupa, Delhaize Serbia, Dijamant DOO, ERSTE & STEIERMÄRKISCHE BANK, Lidl, Mercator, Mg Mivela, OTP Bank Serbia. A, šta to u stvari znači? Šta su to ove kompanije uradile što druge nisu? Koje su to uslove ispunile kako bi dobile ovaj […]

Employer BrandingVanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i […]

Employer BrandingBrendiranje poslodavaca u posthumanizmu

Mnoge multinacionalne kompanije svoj brend danas grade oko vrednosti različitosti, jednakosti i inkluzije. Iako date vrednosti zvuče veoma humanistički one su zapravo odraz potpuno suprotnih tzv. posthumanističkih težnji. Posthumanizam je poziv da se razmišlja izvan tradicionalnih vrednosti i prirodnih podela, recimo na muškarce i žene, koje daju crno-beli ili dihotomni pogled na svet. U posthumanizmu […]

Employer BrandingEmpple Festival 2024: Zajednica koja okuplja najbolje u Employer Brandingu

U vremenu promena, Empple Festival je konstanta kojoj se uvek vraćamo. Već četiri godine zaredom, tim koji stoji iza ove zajednice okuplja stručnjake iz Employer Branding-a, TA-a, internih komunikacija, HR-a i pre svega one koji se bave ljudima, lokalno, regionalno i globalno. Zato se radujemo da zvanično najavimo i četvrti po redu Empple Festival koji […]