Pređi na glavni sadržaj

Studija slučaja – kako je PepsiCo povećao broj prijava za 888%

21. septembar 2022.
·7 minuta za čitanje

Poslednjih godina, na tržištu zapošljavanja u Srbiji vlada nezamisliv deficit (kvalitetnog) kadra, što znaju već i vrapci na grani, a najmanje to treba da govorimo vama: HRovima, direktorima, EBovcima i svima koji se bave zapošljavanjem, akvizicijom talenata ili generalno vođenjem biznisa: svi to osećate.

Nikada nije bilo teže, što smo naročito osetili početkom 2021, kada smo i odlučili da uradimo opet nešto novo, nešto za šta smo verovali da će vam pomoći da lakše dođete do zaposlenih koji su vam potrebni.

Zato smo osmislili regrutacionu kampanju koja je spoj svih naših snaga i poznavanja kandidata i tržišta rada koje smo marljivo upijali prethodnih 20 godina. Kao što znate, Infostud je u stalnom kontaktu sa tržištem i dosta lako možemo da predvidimo trendove za naredni period (osim korone okej, to stvarno niko nije mogao da predvidi) 🙂

U tom trenutku, indikatori nam nisu bili blagonakloni i znali smo da moramo biti spremni za još težu situaciju.

Šta kaže tržište?

Broj objavljenih oglasa:
2019: 48.661
2020: 41.929
2021: 62.310

Prosečan broj konkurisanja po oglasu:
2019: 62.39
2020: 77.12
2021: 58.96

Na našim sajtovima, iz dana u dan, postavljani su novi rekordi u broju oglasa, dok se broj konkurisanja i kandidata konstantno smanjivao. Razlozi za to su mnogobrojni: odlasci u inostranstvo, manje radne snage i ono možda najčešće – ljudi zadovoljni na svojim radnim mestima, bez preke potrebe za promenom.

Bilo je više nego jasno da će godine pred nama biti naročito izazovne kada je u pitanju dolazak do kandidata i da će recruitment i Employer Branding doći na nivo na kom nikada nisu bili.

Upravo zbog toga, želeli smo da objedinimo sve naše snage unutar svih sajtova, da uposlimo sve usluge i alate koji su nam na raspolaganju kako bismo spremni dočekali 2022. Mnoge usluge su našim klijentima, kompanijama poznate, međutim ovde smo odlučili da koristimo i ono što nije deo standardne ponude. Znali smo da svaki kanal i usluga pojedinačno odlično rade svoj posao, ali sada je bio trenutak da vidimo kako to izgleda kada se napravi prava integrisana kampanja.

Ovakav oblik integrisane kampanje, nazivamo – REGRUTACIONA KAMPANJA zbog toga što istovremeno zadovoljava potrebu za zapošljavanjem, ali to radi na nesvakidašnji, dublji, kompleksniji i prirodniji način.

Šta je regrutaciona kampanja

Prvi korak bio je da odaberem kompanije i pozicije za koje želim da sprovedem testiranje ovakvog vida brendiranja. Kompanije koje su ušle u bubanj, morale su da ispunjavaju određene uslove. U prethodnih 9 meseci, ukupno smo uradili 8 testiranja, a sada vam predstavljamo kako je to izgledalo u sklopu regrutacione kampanje koja je urađena sa kompanijom PepsiCo.

U osnovi ove kampanje je zaposleni u određenoj kompaniji i po tome se ona dosta razlikuje od klasičnog oglašavanja. Na ovaj način želimo da pomognemo kompanijama da ispričaju svoju priču na način koji će kandidatima biti prijemčiv i autentičan. Zato – tekstove piše naša redakcija, tim koji godinama osluškuje i najbolje poznaje posetioce našeg sajta. U razmaku od nekoliko nedelja, uradimo dva do tri intervjua sa zaposlenima koji već rade na poziciji, na kojoj bismo da zaposlimo još ljudi, što je i cilj kampanje.

Sa kompanijom PepsiCo, lako i brzo smo se dogovorili da će to biti pozicija merchandiser (unapređivač prodaje), tako da nam je Jelena Pušica, HR biznis partner u kompaniji PepsiCo, vrlo brzo našla i idealne sagovornike koje je potom naša redakcija intervjuisala. Ovi razgovori zaposlenima u kompaniji ne oduzimaju mnogo vremena jer se za svega petnaestak minuta skupi sasvim dovoljno informacija i materijala iz koga potom nastanu tekstovi. Prvi tekst je za cilj imao da prenese iskustva iz prve ruke “šta to zapravo radi merchandiser”, što su sagovornici iz kompanije Aleksandar, Mladen i Ivana uspešno uradili.

Zašto baš ova tema? Zato što se reč “Merchandiser” vrlo često koristi i mnogima deluje da znaju šta je u pitanju, no stvari su daleko složenije. Svesni koliko su kandidatima ove informacije bitne, želeli smo da pojasnimo kakva pozicija konkretno je u pitanju, kako izgleda jedan radni dan merchandisera, šta ljudi vole u okviru ovog posla, kako se se zaposliti na ovoj poziciji, šta te čeka kad počneš da radiš i slično. Drugim tekstom smo želeli da ispričamo lep karijerni put ovo troje ljudi koji tu nisu stali, već su napredovali i postali komercijalisti. Takođe, na ovaj način smo objasnili i razliku između te dve pozicije za koje mnogi misle da među njima nema razlike.

Tekstove su pratile prirodne fotografije naših sagovornika, pravog Aleksandra, Mladena i prave Ivane, što uvek preporučujemo. Slikani su u autentičnom radnom okruženju i na taj način smo sve realno preneli (zamislite da smo stavili slike ljudi koji sede za stolom u kancelariji i rade na najnovijem MacBook-u, na kom pričaju sa kolegama iz drugih vremenskih zona…?)

Oba teksta su imala ulinkovan oglas za ovu otvorenu poziciju i to jeste bio osnovni CTA (poziv na akciju), ali tek nakon što se pročita tekst.

Da bismo proširili dobru reč što dalje, tekstove smo promovisali na Instagramu i Fejsbuku, kao targetirane promocije, unapred utvrđenoj ciljnoj grupi.

picture1

Svaki od tekstova dodatno je promovisan kandidatima koji su zapratili PepsiCo profil, te smo na ovaj način došli do “najciljnije ciljne grupe” jer su to ljudi koji su rekli “mene zanima konkretno PepsiCo”.

Osim toga, aktivirali smo i nekoliko vrsta banera: jedna vrsta je išla na sve posetioce našeg sajta, kao deo širenja svesti o kompaniji, dok su drugi baneri bili targetirani i prikazivali se ljudima koji su pretraživali posao u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, baš za pozicije u prodaji.

picture2

Jedan od alata koje smo upotrebili za ove svrhe, bile su i notifikacije koje smo slali ljudima prema njihovim preferencama sa pozivom da pogledaju oglas. Ova funkcionalnost nam je uspešno poslužila da još jednom dođemo do onih koji možda nisu u svakom trenutku pretraživali oglase za posao, a mi smo ih na ovaj način podsetili da to urade.

Da bismo skrenuli pažnju kandidata već prilikom samog dolaska na naš sajt, u sklopu kampanje, aktivirali smo i tzv. kućicu, odnosno Istaknutog poslodavca i time omogućili da se PepsiCo nađe na naslovnoj stranici našeg sajta. Klikom na “kućicu” kandidat bi opet odlazio na profil kompanije gde bi našao korisne informacije o istoj, kao i oglas za ovu poziciju.

picture3

Tokom priprema i izvođenja same kampanje, jako je bilo važno što su Jelena i njena koleginica Sanja Miladinović, menadžerka za privlačenje, regrutaciju i razvoj talenata bile vrlo otvorene za sve predloge/sugestije. Podjednako posvećeno smo svi učestvovali u celom projektu, a meni je podrška bila ceo jedan tim koji čine ljudi iz marketinga, razvoja sajta, redakcije, te je ovde ključ uspeha bila – sinergija.

Šta smo postigli u mesec dana trajanja kampanje?

Iako Regrutacionom kampanjom ne garantujemo automatsko povećanje broja konverzija, već pre svega veće digitalno prisustvo (doseg, reach) kod ključnih ciljnih grupa, rezultati testiranja usluge su pokazali da ovakav pristup dovodi i do povećanja broja prijava tj. konkurisanja na oglas.

Naravno, treba uvek imati u vidu da konačni broj konkurisanja zavisi i od mnogih drugih faktora kao što su: sezonalnost, ciljna grupa, koliko je firma dobra i zdrava iznutra, koliko je kompanija spremna na saradnju sa našim timom, kvalitet sadržaja, poznatost brenda i tome slično, ali je naš zadatak da svim sredstvima radimo na povećanju vaše prepoznatljivosti na tržištu. Regrutaciona kampanja može u tome da vam pomogne, na jedan duži, ali dugoročniji način. Na jedan dublji, kreativniji, ličniji i autentičan način. I u tome smo uspeli.

Evo ključnih postignutih rezultata:

PepsiCo - Regrutaciona kampanja - HR Lab

Čitanost tekstova je bila 80% iznad proseka. Broj pratilaca kompanije povećao se za 13%. Open rate prilikom slanja mejlova na pratioce profila bio je 31,05%. Istaknuti poslodavac (Kućica) zabeležila je 1.200.789 impresija. Open rate za poslate notifikacije bio je 56,6%. Poseta profilu kompanije porasla je za 1.504%.

I što je najvažnije, broj pregleda oglasa porastao je za 1.458%, a broj konkurisanja na oglas porastao je za 888%.

A za kraj evo i šta kaže naš saputnik iz kompanije PepsiCo, Jelena Pušica (HR Business Partner West Balkans Commercial):

Jelena Pušica - HR Lab

Sa Infostudom godinama imamo sjajnu saradnju i voljni smo da uvek probamo nove alate koje nam nude, jer tim koji radi na tim alatima uvek ima sjajne uvide od kandidata i znaju šta mi kao poslodavac treba da naglasimo. U ovom slučaju se poklopilo da imamo potrebu za povećanjem broja zaposlenih i da Infostud ima novi alat koji zajedno možemo da testiramo.

Ono sto smo mi želeli da probamo jeste kako na broj prijava utiče jedinstvo svih alata koje pruža Infostud. Ova kampanja nije samo doprinela povećanju broja kvalitetnih prijava, nego i približavanja kompanije PepsiCo kandidatima i upoznavanje sa samom pozicijom, što je nekada izazovno uraditi samo kroz opis posla na oglasu.

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]