Pređi na glavni sadržaj

Saradnja HR-a i marketinga ključna za privlačenje i zadržavanje kadrova

3. novembar 2022.
·2 minuta za čitanje

Održan je osmi po redu festival integrisanih komunikacija „KAKTUS 2022“, pod sloganom „Samorefleksija“, na kome su održale predavanje i naše kolege iz Infostuda Darko Burčul, marketing i PR direktor i Vesna Davidović, marketing specijalista, na temu „Employer branding – nova era inspiracije za marketare“.

Novi izazovi za poslodavce

Danas sve više kompanija ima pred sobom izazov da sačuvaju i privuku kvalitetan radni kadar. Trenutna situacija na tržištu rada u Srbiji pokazuje da se godišnje gubi 40.000 radno sposobnog stanovništva, dok se sa druge strane javlja sve više oglasa za posao. To dokazuje podatak da se iz godine u godinu povećava broj i da je u odnosu na 2021. godinu, 2022. godine postavljeno 10% više oglasa. U potražnji za odgovorom na krizu koja se nalazi pred poslodavcima, Vesna i Darko su na predavanju istakli da je potrebno da se u proces zapošljavanja uključe i marketari.

– Poslodavci danas teško dolaze do zaposlenih, jer zaposleni imaju više mogućnosti za odabir radnog mesta i uslova u kojima žele da rade. Prognozira se da će najveći problem u budućnosti poslodavcima predstavljati upravo privlačenje i zadržavanje kandidata na radnom mestu – istakla je Vesna.

Uključivanje marketara u rešavanje ovog problema predstavlja mogućnost da zaposleni dobro reklamiraju i istaknu prednosti radnog mesta kandidatima.

– Posao marketinga je da približi proizvod ljudima, isto tako kompanija treba da privuče svoje zaposlene i približi im svoje uslove rada – objašnjava Darko.

Način informisanja kandidata o kompanijama treba posmatrati iz ugla klasičnog korisničkog iskustva o informisanju o proizvodima.

– Korisnici kada se informišu o samom proizvodu: traže gde mogu da ga kupe, interesuju se o njemu, propituju druge o kvalitetu tog proizvoda… Ovo je momenat gde marketari treba da se uključe, primene svoja znanja i iskustva, promovišu firmu u kojoj rade i privuku zaposlene da nađu u njoj ono najbolje – kaže Darko.

Kada je u pitanju informisanje kandidata, oni se o firmama najviše informišu na njihovim sajtovima pa tek onda na društvenim mrežama od kojih najviše koriste Fejsbuk, potom Instagram i na kraju Linkedin, dok firme sa druge strane najviše se oglašavaju na specijalizovanim sajtovima za oglašavanje, umesto da pospeše svoje sajtove, da tu pruže sve informacije budućim zaposlenima i na taj način ih privuku.

Saradnja između sektora je ključna

Često se dešava da firme koje imaju jake proizvode, ne učestvuju aktivno u ličnom brendiranju. Kompanije bi trebalo danas da se pozabave i lokalnim potrebama, odnosno svetske kompanije treba da prilagode svoje uslove zemlji u kojoj posluju i urade eksterno istraživanje kako bi shvatile na koji način da kreiraju poruku i kampanju, shodno potrebama tržišta rada u kom posluju.

Kako bi se u budućnosti u što većoj meri izbegao problem sa zadržavanjem i privlačenjem kandidata potrebno je da postoji program privlačenja talenata i momenat gde će marketing da radi na plasiranju poruke, privlačenju kandidata i istraživanju potreba tržišta, dok sa druge strane selekciju i odabir kandidata treba da ostane u nadležnosti HR-a, ali da je neophodna saradnja ovih sektora kako bi se firma uspešno brendirala, istakla svoje benefite, privukla i zadržala kvalitetan radni kadar.

Na kraju festivala dodeljene su i KAKTUS All Stars nagrade, među kojima se našla se i naša kampanja „Skrati priču. Pronađi bolji posao“ za koju smo dobili nagradu u kategoriji Produkcija.

 

kaktus-nagrada

 

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]

Employer BrandingŠta nikako ne treba da radite dok gradite svoj EB (i šta definitivno možete!)

Ako bismo izuzeli razvoj koji je podstakla generativna veštačka inteligencija, malo se koja oblast ljudskih resursa razvijala brzinom kojoj je Employer Branding u prethodnih par godina. Od toga da je to bila potpuno nepoznata funkcija koja se tek probijala na srpskom tržištu, do toga da sada postoje čitavi sektori, nagrade, festivali i pokreti posvećeni Employer […]