Održan je osmi po redu festival integrisanih komunikacija „KAKTUS 2022“, pod sloganom „Samorefleksija“, na kome su održale predavanje i naše kolege iz Infostuda Darko Burčul, marketing i PR direktor i Vesna Davidović, marketing specijalista, na temu „Employer branding – nova era inspiracije za marketare“.
Novi izazovi za poslodavce
Danas sve više kompanija ima pred sobom izazov da sačuvaju i privuku kvalitetan radni kadar. Trenutna situacija na tržištu rada u Srbiji pokazuje da se godišnje gubi 40.000 radno sposobnog stanovništva, dok se sa druge strane javlja sve više oglasa za posao. To dokazuje podatak da se iz godine u godinu povećava broj i da je u odnosu na 2021. godinu, 2022. godine postavljeno 10% više oglasa. U potražnji za odgovorom na krizu koja se nalazi pred poslodavcima, Vesna i Darko su na predavanju istakli da je potrebno da se u proces zapošljavanja uključe i marketari.
– Poslodavci danas teško dolaze do zaposlenih, jer zaposleni imaju više mogućnosti za odabir radnog mesta i uslova u kojima žele da rade. Prognozira se da će najveći problem u budućnosti poslodavcima predstavljati upravo privlačenje i zadržavanje kandidata na radnom mestu – istakla je Vesna.
Uključivanje marketara u rešavanje ovog problema predstavlja mogućnost da zaposleni dobro reklamiraju i istaknu prednosti radnog mesta kandidatima.
– Posao marketinga je da približi proizvod ljudima, isto tako kompanija treba da privuče svoje zaposlene i približi im svoje uslove rada – objašnjava Darko.
Način informisanja kandidata o kompanijama treba posmatrati iz ugla klasičnog korisničkog iskustva o informisanju o proizvodima.
– Korisnici kada se informišu o samom proizvodu: traže gde mogu da ga kupe, interesuju se o njemu, propituju druge o kvalitetu tog proizvoda… Ovo je momenat gde marketari treba da se uključe, primene svoja znanja i iskustva, promovišu firmu u kojoj rade i privuku zaposlene da nađu u njoj ono najbolje – kaže Darko.
Kada je u pitanju informisanje kandidata, oni se o firmama najviše informišu na njihovim sajtovima pa tek onda na društvenim mrežama od kojih najviše koriste Fejsbuk, potom Instagram i na kraju Linkedin, dok firme sa druge strane najviše se oglašavaju na specijalizovanim sajtovima za oglašavanje, umesto da pospeše svoje sajtove, da tu pruže sve informacije budućim zaposlenima i na taj način ih privuku.
Saradnja između sektora je ključna
Često se dešava da firme koje imaju jake proizvode, ne učestvuju aktivno u ličnom brendiranju. Kompanije bi trebalo danas da se pozabave i lokalnim potrebama, odnosno svetske kompanije treba da prilagode svoje uslove zemlji u kojoj posluju i urade eksterno istraživanje kako bi shvatile na koji način da kreiraju poruku i kampanju, shodno potrebama tržišta rada u kom posluju.
Kako bi se u budućnosti u što većoj meri izbegao problem sa zadržavanjem i privlačenjem kandidata potrebno je da postoji program privlačenja talenata i momenat gde će marketing da radi na plasiranju poruke, privlačenju kandidata i istraživanju potreba tržišta, dok sa druge strane selekciju i odabir kandidata treba da ostane u nadležnosti HR-a, ali da je neophodna saradnja ovih sektora kako bi se firma uspešno brendirala, istakla svoje benefite, privukla i zadržala kvalitetan radni kadar.
Na kraju festivala dodeljene su i KAKTUS All Stars nagrade, među kojima se našla se i naša kampanja „Skrati priču. Pronađi bolji posao“ za koju smo dobili nagradu u kategoriji Produkcija.