Pređi na glavni sadržaj

Raste važnost brendiranja poslodavca i u 2023.

15. novembar 2023.
·3 minuta za čitanje

Brendiranje poslodavca je postalo još kritičnije u 2023. godini, i sve je veći broj kompanija koje prepoznaju njegovu važnost u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata.

Universumov izveštaj Employer Branding NOW 2023 ističe kontinuirani naglasak na tome da brendiranje poslodavaca postane glavni prioritet.

Prema rezultatima Universumove ankete o najatraktivnijim poslodavcima na svetu –The World’s Most Attractive Employers -WMAE, zapanjujućih 78% ispitanika izjavilo je da je brendiranje poslodavaca sada glavni prioritet, što predstavlja povećanje od 11 poena u poslednje dve godine. Ovaj trend nije ograničen samo na velike korporacije, jer većina malih i srednjih preduzeća takođe smatra da je brendiranje poslodavca kritična oblast ulaganja u okviru njihove kompanije.

I poznati brendovi moraju da razviju svoj brend poslodavca

Pomak ka davanju prioriteta snažnom brendiranju poslodavaca može se pripisati tome da su lideri kompanija u velikom broju shvatili da uspeh njihovih organizacija zavisi od kvaliteta njihovog privlačenja talenata i od upravljanja talentima. Negovanjem pozitivnog brenda poslodavca, kompanije ne samo da su u mogućnosti da privuku kvalifikovane kandidate za trenutno otvorena radna mesta, već i grade dugoročne odnose sa potencijalnim zaposlenima koji bi mogli biti pogodni za buduće uloge u organizaciji.

Građenje efikasnog brenda poslodavca, međutim, nije lak zadatak. Poslodavci se suočavaju sa izazovom stvaranja brenda koji nije samo jasno definisan i diferenciran, već je i autentičan, odnosno u skladu sa proživljenim iskustvima njihovih zaposlenih. Aviv Weizmann, stručnjak za brendiranje poslodavaca, ističe pitanje nedefinisanih procesa zapošljavanja u kompanijama. Čak i dobro poznati brendovi, ukoliko nemaju jasan i ubedljiv brend poslodavca, mogu da se muče da privuku i regrutuju kandidate koje žele. Da bi prevazišle ovaj izazov, organizacije treba da uspostave poseban i privlačan brend poslodavca koji služi kao zvezda vodilja i omogućava im da privuku i zadrže talente.

Tu je, takođe, i stalni razvoj očekivanja i vrednosti zaposlenih u pogledu ravnoteže između posla i privatnog života, fleksibilnih radnih aranžmana i očekivanja u karijeri. Porastom modela rada na daljinu i hibridnih modela rada dodatno se zakomplikovao zadatak usklađivanja očekivanja zaposlenih sa poslovnim potrebama kompanije. Richard Mosley, Universumov globalni direktor za klijente, naglašava važnost postizanja delikatne ravnoteže između fleksibilnog radnog mjesta prilagođenog zaposlenima uz istovremeno održavanje očekivanja u pogledu produktivnosti i odgovornosti.

Uprkos krizi budžeti za Employer Branding se ne smanjuju

Uprkos širem ekonomskom usporavanju, budžeti za promociju zapošljavanja ostaju snažni u 2023. godini. Skoro polovina anketiranih organizacija prijavila je da je od 2022. godine taj budžet povećan, što ukazuje na kontinuirano ulaganje u napore za brendiranje poslodavaca. Ovaj trend naglašava prepoznavanje dugoročnih prednosti koje dolaze sa snažnim brendom poslodavca, uključujući poboljšano zapošljavanje talenata, povećan angažman zaposlenih i bolji učinak organizacije.

Ulaganje u brendiranje poslodavca nije samo kratkoročna strategija; to je proaktivan pristup izgradnji održivog pristupa talentima i obezbeđivanju budućeg uspeha organizacije. Kompanije koje danas daju prioritet Employer Brandingu postavljaju temelje za zapošljavanje ljudi na ključnim pozicijama koje će biti potrebne u narednih jednu do tri godine. Jačanjem brenda poslodavca, organizacije mogu da neguju pozitivnu reputaciju, privuku vrhunske talente i neguju motivisanu i angažovanu radnu snagu.

Brendiranje poslodavaca se pojavilo kao ključni prioritet za organizacije u 2023. godini. Potreba za privlačenjem i zadržavanjem vrhunskih talenata, zajedno sa rastućim očekivanjima zaposlenih, podstakli su ovaj pomak ka ulaganju u Employer Branding. Stvaranje jasno definisanog i autentičnog brenda poslodavca je od suštinskog značaja za organizacije, kako bi se uspešno snašle u izazovima zapošljavanja talenata i upravljanja njima. Kako kompanije nastoje da uspostave delikatnu ravnotežu između prakse naklonjene zaposlenima i poslovnih ciljeva, značaj Employer Brandinga u oblikovanju organizacionog uspeha postaje sve očigledniji. Ulažući u EB danas, kompanije mogu izgraditi snažan priliv talenata, podstaći lojalnost zaposlenih i pozicionirati se kao poželjni poslodavci na konkurentnom tržištu rada budućnosti.

Ovo je jedan od mnogih ključnih uvida o kojima se raspravlja u nedavnom Universumovom izveštaju Employer Branding NOW 2023. Za više značajnih uvida i dublje razumevanje zaključaka izveštaja, preuzmite svoju besplatnu kopiju e-knjige već danas!

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]