Kako merite efikasnost vašeg Employer Branda i paketa vrednosti za zaposlene?
Kada je u pitanju svet brendiranja poslodavca (EB), često se postavlja pitanje kako da izmerite uspeh vašeg brenda poslodavca i paketa vrednosti za zaposlene (EVP). Iako postoji mnogo načina da se izmeri ovaj uspeh, u ovom članku ćemo istaći nekoliko ključnih indikatora učinka (KPI) koji su izuzetno korisni u merenju efikasnosti vaših napora u brendiranju poslodavca.
Izdvajamo 5 ključnih indikatora učinka (KPI) koji istinski mere uspeh brenda poslodavca i paketa vrednosti za zaposlene (EVP):
1. Angažovanje zaposlenih:
Angažovanje zaposlenih je jedna od najkritičnijih pokazatelja na koje treba obratiti pažnju kada merimo efikasnosti brenda vašeg poslodavca i EVP-a. Brojne metode, kao što su ankete zaposlenih, sesije povratnih informacija i stope fluktuacije, mogu se koristiti za merenje ove metrike. Možete da procenite koliko dobro vaši zaposleni reaguju na vaš brend i EVP, da li im to odgovara i da li se osećaju usklađenim sa porukama koje pokušavate da prenesete. Ako su zaposleni povezani i posvećeni cilju i vrednostima vaše kompanije, postoji velika šansa da je angažovanje zaposlenih veliko. Ne samo da je ovo važan pokazatelj, već su prednosti visoko angažovanih zaposlenih nešto čega bi sve kompanije trebale da budu svesne.
2. Iskustvo kandidata:
Iskustvo kandidata je još jedan ključni KPI koji treba uzeti u obzir prilikom procene efikasnosti vašeg brenda poslodavca i paketa vrednosti za zaposlene. Pored merenja kao što su vreme za zapošljavanje i stopa prihvatanja ponude, vredni podaci se takođe mogu otkriti u povratnim informacijama i anketama kandidata. Pri tome mislimo na sve kandidate, bez obzira da li su prešli u naredne krugove selekcije, i da li su se zaposlili ili nisu u vašoj kompaniji, odnosno da li ste im dali ponudu i da li su je prihvatili. Možete utvrditi da li regrutujete prave ljude u svoju organizaciju i koliko efikasno vaš brend i EVP rezonuju sa potencijalnim zaposlenima tako što ćete pratiti iskustvo kandidata.
Još jedan razlog zašto je ovo merenje toliko važno je taj što ćete verovatno uvek morati da angažujete ljude! Roditeljska odsustva, odlazak zaposlenih, rast kompanije i mnogi drugi faktori mogu doprineti potrebi da se proces zapošljavanja ne zaustavlja. Ako imate reputaciju lošeg iskustva kandidata, uticaji te reputacije mogu biti štetni i rezultirati veoma slabim brojem kandidata. Saznajte iz prve ruke kako je prošao proces, izmerite iskustvo kandidata. Zapamtite, čak i ako nisu izabrani za tu konkretnu ulogu, ako vaš brend poslodavca i EVP rezoniraju sa tim kandidatom, verovatno će se ponovo prijaviti ako se otvore nova radna mesta. Uverite se da je iskustvo kandidata prijatno i da je proces, gledano iz njihove perspektive, išao glatko. Time ćete osigurati da stope ponovnih prijava ostanu visoke.
3. Angažovanost na društvenim mrežama:
Društvene mreže su važan alat za izgradnju brenda poslodavca i promovisanje vašeg EVP-a. Merenjem angažovanja na društvenim mrežama, možete da steknete utisak koliko dobro vaše poruke rezonuju sa vašom publikom, kao i koliko su efikasne vaše kampanje na društvenim mrežama u podsticanju angažovanja i privlačenju novih pratilaca.
Imajte na umu neke najbolje prakse kao što je razvijanje doslednog glasa brenda i poruka na svim platformama. Na primer: isticanje zaposlenih koji otelotvoruju vrednosti i kulturu vašeg brenda tako što će biti zastupljeni u vašem sadržaju na društvenim mrežama (na taj način inspirišući druge da se pridruže timu), podstičući zaposlene da podele svoja pozitivna iskustva o kompaniji na sopstvenim kanalima društvenih medija, promovišući otvaranje radnih mesta i ohrabrujući potencijalne kandidate da se prijave. I, naravno: ne zaboravite aktivno angažovanje sa pratiocima.
Ključni pokazatelji učinka za gore navedeno mogu uključivati stopu angažovanja na društvenim mrežama, broj pratilaca, stopu klikova, deljenja, spominjanja, doseg i još mnogo toga! Merenjem ovih važnih pokazatelja možete proceniti snagu svojih društvenih mreža. Podaci koje redovno analizirate pomoći će vam da se prilagođavate kako biste bili sigurni da pružate pravu poruku i dolazite do pravih ljudi.
4. Pokazatelji raznolikosti i inkluzije:
Raznolikost i inkluzija su još jedan važan KPI koji treba uzeti u obzir prilikom procene efikasnosti vašeg brenda poslodavca i vašeg EVP-a. Brojni pokazatelji, kao što su demografija zaposlenih, stope zadržavanja i promocije, mogu se koristiti za merenje raznolikosti i inkluzije. Procenom ovog pokazatelja, možete utvrditi da li negujete inkluzivnu kulturu radnog mesta koja ceni i podržava sve zaposlene, kao i koliko dobro se vaš brend i EVP povezuju sa različitim zaposlenima. Ovo je takođe važno jer se svake godine u Anketi o najatraktivnijim poslodavcima na svetu, različitost i inkluzija dosledno rangiraju kao visoki prioritet za ono što kandidati traže od poslodavca. Možete li imati efikasan brend poslodavca i EVP-a ako ne merite svoj uticaj na raznolikost i inkluziju?
5. Stope preporuke:
Za mnoge kompanije, preporuke su ključni izvor novih radnika i mogu poslužiti za efikasno merenje snage vašeg brenda poslodavca i EVP-a. Možete utvrditi koliko efikasno vaši radnici promovišu vaš brend i EVP analizirajući stope preporuka. Takođe možete utvrditi da li potencijalni kandidati, koji trenutno nisu deo vaše baze zaposlenih, pozitivno reaguju na vaš brend. Treba vam dodatni podsticaj za preporuke? Uzmite u obzir stvari kao što su dodatni dani odmora, novčani podsticaji ili plaćeni ručak kao zahvalnost za preporuku!
Procena učinka vašeg brenda poslodavca i EVP-a je od suštinskog značaja za razvoj pouzdanih zaposlenih, zainteresovanih za svoj posao, kao i za privlačenje vrhunskih talenata i negovanje zdrave organizacijske kulture.
Možete da steknete važne uvide u efikasnost vašeg brenda i paketa vrednosti za zaposlene praćenjem KPI-ja kao što su angažovanje zaposlenih, iskustvo kandidata, angažovanost na društvenim medijima, pokazatelja raznolikosti i uključenosti, stope preporuka i svesti o brendu poslodavca. Zatim možete koristiti ove informacije za donošenje odluka zasnovanih na podacima kako biste povećali uspeh vaše organizacije u celini.