Pređi na glavni sadržaj

Nevena Savić, Bosch Srbija: Na posao odlazimo sa idejom da radimo nešto što poboljšava kvalitet života mnogih ljudi

25. jun 2024.
·5 minuta za čitanje

Kompanija Bosch Srbija treći je najpoželjniji poslodavac u Srbiji, po mišljenju čak 11.000 kandidata koji su učestvovali u istraživanju Talent X! Ova kompanija se već dugo nalazi u samom vrhu najpoželjnijih poslodavaca na domaćem tržištu, a ove godine se po tom kriterijumu po prvi put našla u Top tri omiljenih radnih sredina u Srbiji.

Istraživanje Talent X tradicionalno organizuje Infostud, preko svojih sajtova za zapošljavanje Poslovi Infostud i Startuj Infostud. Titulu VRH poslodavac, kompanija Bosch Srbija zaslužila je, prema oceni ispitanika, odnosom prema zaposlenima kojim se poštuju saradnici i njihove veštine, šansom da se napreduje i fer sistemom nagrađivanja, kao i finansijskom stabilnošću koju kompanija pruža svojim zaposlenima.

Ovo su samo delići priče, a šta je prevagnulo da baš kompanija Bosch Srbija ponese priznanje VRH poslodavca, otkriva nam Nevena Savić, Employer Branding&Internal Communication coordinator Bosch Srbija.

Kako kaže, ključno za sjajan rezultat je pre svega – uključivanje top menadžmenta u temu i strateški pristup koji je usledio nakon ozbiljne analize organizacije.

Sećam se pre dve godine kada sam se pridružila kompaniji, na nedeljnom nivou smo se sastajali kao radna grupa na čijem čelu je bila generalna direktorka, a članovi vodeći ljudi kompanije, gde smo pre svega razgovarali o našim jakim stranama, ali i unapređenjima koja treba da se dese da bismo se dodatno pozicionirali kao konkurentan poslodavac na tržištu. Nakon toga, usledilo je kreiranje “tailor made employer branding strategije”, koja se naslonila na interno i eksterno istraživanje percepcije i potreba svih relevantnih internih i eksternih ciljnih grupa. Sledeći korak je bio validacija globalnog EVP-ja i komunikacioni plan baziran na čvrstim i autentičnim porukama, interno i eksterno.

Ukratko, interna i eksterna analiza sa pažljivo definisanom strategijom, zdrava kultura u čijem je centru iskustvo zaposlenog, autentičnost i kontinuirana komunikacija su ključni za dobro pozicioniranje brenda poslodavca.

Moderan poslodavac, uz stabilnost nudi i fleksibilnost radnicima

Opišite nam kako konkretno podstičete radnu atmosferu u kompaniji?

Ono što je odlična osnova za održavanje dobre atmosfere je da Bosch u svojoj suštini jako neguje svrhu. Tehnologija za život nije samo naš slogan, već i osnova našeg poslovanja. Svakog dana odlazimo na posao sa idejom da radimo nešto dobro, nešto što doprinosi unapređenju kvaliteta života mnogih ljudi. Dalje, transparentnost u donošenju odluka i kvalitetan menadžment čine da se ljudi osećaju adekvatno vrednovano u radnom okruženju. Vrednosti kompanije koje stoje u osnovi brenda gotovo jedan i po vek, kao i kultura u čijem je središtu čovek.

Ovde bih dodala i veliki kapital globalnog znanja i potencijal karijernih promena u okviru kompanije.

Tu su naravno i interne inicijative i događaji u cilju razmene informacija, znanja ili druženja, kao i sportske aktivnosti koje definitivno doprinose osećaju zajedništva.

Koje benefite zasposleni imaju u kompaniji Bosch Srbija?

Hibridni rad je nešto što je izuzetno cenjeno kao benefit kod svih kolega, a to se pojavljuje i kao preferencija velike većine kandidata na tržištu. Mogućnost da se od kuće obavljaju individualni poslovi, a u kancelarijama timski rad, doveo je kako do izuzetno visokog nivoa međusobnog poverenja na relaciji menadžment-zaposleni, tako i do redefinisanja elemenata kulture. Već duži period, Bosch se percipira kao moderan poslodavac koji uz stabilnost nudi i visok nivo fleksibilnosti. Ovo naravno, važi za delove organizacije gde je moguće primeniti takav koncept. U dinamici proizvodnje manje je mesta za ovakav model, ali se onda na drugi način definišu elementi ponude poslodavca, a sve u jednom cilju – ostvariti balans poslovnog i privatnog života zaposlenih.

Osim toga, od benefita imamo privatno zdravstveno osiguranje i sistematske preglede, dodatne slobodne dane za lične potrebe, restoran sa dotiranim obrocima, obezbeđen određen broj parking mesta, Welcome Baby pakete za nove roditelje, poklone za đake prvake, podršku u sportskim aktivnostima… Dodatno, u našoj fabrici u Pećincima imamo organizovan autobuski prevoz za zaposlene iz više gradova, kao i ambulantu na lokaciji.

Da li postoji fer sistem nagrađivanja i napredovanja i koliko je to važan stimulans za rad i uspeh?

U kompaniji Bosch postoji jasan razvojni plan za svakog zaposlenog, koji prati precizno meren performans. Kod nas se ne vrednuje jednostrano učinak zaposlenog, već se ocena rada i dalji razvoj ljudi dešava u formi dijaloga na relaciji zaposleni-lider, gde se traže jake strane i mesta gde svako može najviše da doprinese i timu i kompaniji. To je dosta motivišući pristup, a nagrađivanje prati taj sistem, u čijem su fokusu pre svega jasni kriterijum i transparentan i fer pristup.

Podrška čoveku u svakoj fazi njegovog života

Koliko je u odabiru posla važna plata i to da kompanija stabilno posluje?

Visina primanja kao kriterijum jako zavisi od ličnog sistema vrednosti, kao i životne faze svakog pojedinca. Uvek može i više i bolje, ali plata je tek jedan od kriterijuma pri donošenju odluke o izboru poslodavca. Ako je visina zarade fer i zadovoljava nešto što se zove ,,higijena života”, onda u igru ulaze drugi kriterijumi koji su recimo meni lično važniji. Očekivanja od plate bi bilo realno da prati iskustvo, zatim poređenje sa ostalim faktorima ponude poslodavca, kao što je recimo work-life balans, mogućnost razvoja i napredovanja, kultura i principi poslodavca i slično.

Stabilost je jedna od komparativnih prednosti kompanije Bosch. Dugotrajnost na tržištu, globalna snaga i ekonomski uticaj prepoznati su kao izuzetan kvalitet interno i eksterno.

Koliko je bitno da se poštuje slobodno vreme i zona privatnog zaposlenih?

Work-life balans je jedan od osnovnih principa, koji datira još od osnivača Roberta Boša, koji je porodicu stavljao u centar svih poslovnih odluka. Celovitost života čoveka je jako važan faktor, nekada u tome prevagne posao, nekada porodica ili privatni život, ali kompanija se zaista trudi da podrži čoveka u svakoj od njegovih faza. Kao majka dvoje dece različitih uzrasta, to mogu da potvrdim i ličnim iskustvom. Na kraju, više nema podele između poslovnog i privatnog domena, već postoji jedan holistički pristup kome poslodavci treba da se prilagode.

Šta su Vam bili najveći izazovi u prethodnoj godini?

Hibridni rad donosi svoje izazove, potrebno je više kreativnosti u planovima za integrisanje članova tima, ali u komunikacijama. Takođe, Bosch Srbija je multidiviziona kompanija – osim što ima dve lokacije, u Pećincima gde je naša fabrika i na Novom Beogradu gde je centrala, pod istim okriljem funkcioniše sedam različitih Bosch divizija i Inženjerski centar. Ta raznolikost organizacije i diverzitet ciljnih grupa može biti inspiracija za kvalitetne employer branding aktivnosti, ali zahteva ozbiljan strateški pristup i stalno praćenje potreba različitih stejholdera i optimizaciju aktivnosti.

Ali na kraju, fluktuacija koja je značajno ispod tržišnog nivoa govori da je organizacija zdrava, a onda se svi izazovi mogu prevazići.

Šta savetujete drugima da promene kako bi postali VRH poslodavci?

Poslodavcima se ne bih usudila da savetujem bilo šta iz svoje pozicije, ali kolegama koji se bave brendom poslodavca želim da pošaljem poruku. Zadovoljan zaposleni je u centru brenda poslodavca. Brendiranje tog iskustva, kao i osnaživanje komunikacionih kompetenci naših zaposlenih, edukacija kroz različite ambasador programe treba da bude u našem fokusu. I slušajte vrlo pažljivo – svoje stejkholdere, zaposlene, kandidate, i na osnovu toga kreirajte i optimizujte aktivnosti. I naravno, ojačavajte internu komunikaciju i nađite partnere u menadžmentu, čija smo mi produžena funkcija. Sve drugo je lepa slika na društvenim mrežama, ali to nije Employer Branding.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Onboarding kao prilika za jačanje Employer BrandingaEmployer BrandingOnboarding kao prilika za jačanje Employer Brandinga

Svima je jasno kada počinje Employer Branding i zbog toga kompanije sve više ulažu u kampanje koje imaju za cilj da privuku kandidate koji nisu ni čuli za njih, da im predstave benefite rada u njihovoj kompaniji i da sebi olakšaju proces selekcije. Ali, kada se EB zapravo završava?  Možemo slobodno reći da se ne […]

Mali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer BrandingEmployer BrandingMali budžet, veliki efekat: Kreativne strategije za Employer Branding

Ako ste HR firma koja ne raspolaže velikim budžetom zasigurno vam je i dosadilo da slušate o impresivnim EB kampanjama koje zahtevaju resurse koji su vam, makar trenutno, van domašaja. Ali kampanje za brend poslodavca uopšte ne moraju da zahtevaju budžete od kojih vam se zavrti u glavi. Štaviše, utrošen novac nije jednak ostvarenim rezultatima. […]

Neiskorišćene prilike iz tvoje EB strategijeEmployer BrandingNeiskorišćene prilike iz tvoje EB strategije

Kako izgraditi brend poslodavca? Kako izgraditi brend koji će biti priznat i prepoznat, koji će doći do ciljne publike, postići zacrtane rezultate, napraviti razliku kada je u pitanju potraga za talentima i podići zadovoljstvo trenutnih zaposlenih?  Jasno je da se nekada previše očekuje od EB strategija, ali i od ljudi koji ih postavljaju. Građenje brenda […]

Kako izgraditi Employer branding strategiju od nuleEmployer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]