Pređi na glavni sadržaj

Miloš Milaković: Za šalu uvek ima mesta, kompanije to moraju da shvate 

12. februar 2024.
·3 minuta za čitanje

Ko god da je iole u svetu employer brandinga, zapošljavanja, marketinga ili prosto – na društvenim mrežama, nije mogao da ne primeti inovativni pristup u kreiranju EB kampanja. 

Prvo smo imali priliku  da upoznamo  kompaniju ITengine kroz seriju satiričnih videa o tome kako IT scena u Srbiji izgleda, a nedavno nas je Miloš Milaković obradovao novom saradnjom, sa sličnim pristupom kroz rad sa kompanijom Pepsico.  

Format je mnogima poznat, blizak i često korišćen, ali ono što je privuklo toliko pažnje, bilo je ono što se nalazi na samim videima. 

Kako kroz oči jednog glumca, pisca i kopirajtera izgleda Employer Branding, ko može sebi da dozvoli opušteniji pristup ovoj temi, gde kompanije greše, a šta rade dobro i kako iz njegovog ugla izgleda budućnost zapošljavanja u Srbiji, pričamo upravo sa Milošem – idejnim tvorcem ovih kampanja.

Kako je uopšte došlo do ovih saradnji i šta si prvo pomislio kada su te kompanije kontaktirale? 

Miloš: Uočio sam da se polako kreće sa intenzivnijim EB kampanjama kod nas i pretpostavio sam da će me u nekom momentu neko cimati. Kampanja sa kompanijom IT ENGINE je predobro prošla i nakon toga sam bio siguran da neće biti jedina koju ću raditi. Prvo što sam pomislio je – ok, hajde da probamo ali da ne bude slično ostalim kampanjama, hajde da uradimo nešto sveže.  

Koliko si u tom trenutku uopšte znao koji su izazovi u zapošljavanja i šta ti je na prvu loptu delovalo kao “najkrupniji zalogaj”? 

Miloš: Što se tiče IT ENGINE, solidno sam poznavao način na koji takve kompanije posluju, s obzirom na to da su mi rođeni brat, kum i najbolji drugovi u toj industriji. Kada je reč o kompaniji PepsiCo – znao sam samo ko su, nisam imao predstavu o veličini celog lanca i strukturi tolike kompanije. Najveći izazov mi je bio kako da uradim što više onoga što želim a da oni ne odmahnu glavom i kažu „ipak mi ovo nećemo.“

Šta je tebi i kompanijama poslužilo kao inspiracija za korišćenje ovog formata? 

Miloš: Koristio sam  posredna i neposredna iskustva u radu. Radno okruženje je sitcom na neki način. Firme imaju svoje „likove“, „radnju“ različite „zaplete“ i „rasplete“.

Imali smo prilike da vidimo sličan pristup kod dve potpuno različite kompanije: jedna je mala IT firma iz Novog Sada, a druga je multinacionalna kompanija sa hiljadama zaposlenih. Koja je razlika u saradnji? 

Miloš: Ona je najvidljivija kada su u pitanju procedure. Paradoksalno, mi smo za PepsiCo radili video baš o toj temi. Jednostavno, kad je kompanija toliko velika, nemoguće je očekivati da neke odluke budu brzo donesene. Drugačije je  kada je u pitanju programerska firma iz Novog Sada, koja svakako nije mala i posluje internacionalno, ali ipak sa decision maker-ima sediš za stolom i uz kafu dogovaraš priču. Zajedničko za obe kompanije jeste to da je saradnja bila zaista sjajna i da su rezultati i više nego dobri. Bar se nadam. 

Koliko je bilo teško “hodati po ivici” sa ovakvim pristupom, na granici humora i satire, budući  da se radi o dosta ozbiljnoj temi – zapošljavanju i karijeri, koja je mnogim ljudima ionako stresna?  

Miloš: Smatram da, baš zato što ta tema sa sobom nosi određen nivo stresa, mora da bude obrađena kroz humor, satiru, šta god. Za šalu uvek ima mesta. Kompanije to moraju da shvate. 

Kako ti vidiš zapošljavanje u Srbiji? Šta bi rekao da je danas najteže i za kompanije i za one koji traže posao? 

Miloš: Danas je najteže biti zaposlena trudnica, rekao bih. Mislim da je zadržati posao u Srbiji najveći podvig.. Kad to kažem mislim da je u nekim profesijama lako naći posao i još lakše dobiti otkaz, a ono što je daleko teže je imati posao na duže staze u ovoj atmosferi u kojoj živimo. Dodao bih da je čuvanje dostojanstva i negovanje profesionalnosti na radnom mestu  takođe bitno, a često vidimo suprotno – da fale oba. 

Šta je tvoja poruka kompanijama prilikom kreiranja employer branding kampanja? 

Miloš: Definitivno moja poruka bi bila – ne bojte se i budite iskreni! 

Šta možemo da očekujemo od tebe u narednom periodu? 

Miloš: Nemojte imati velika očekivanja od mene. To je najgore što možete da uradite.
 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]