„Brendiranje poslodavca“, odnosno Employer Branding ili EB, termin je koji je iz godine u godinu sve popularniji. Dok su neka tržišta širom sveta potpuno uronila u ovu temu i imaju zaposlenog Employer brand menadžera, druga tržišta tek uče o ovoj složenoj temi i imaju ograničeno znanje ili resurse za EB.
Šta ukoliko nemate EB menadžera?
Ukoliko vas veličina kompanije, nedostatak resursa ili nedostatak znanja o ovoj temi sprečavaju da imate namenski tim za brend poslodavaca u vašoj kompaniji, šta možete da učinite? Kako da ojačate brend poslodavca i time privučete, regrutujete i zadržite najbolje talente?
Čak i ukoliko nemate Employer brand menadžera i dalje ipak možete da uložite napor da implementirate strategije brendiranja poslodavaca u svojoj kompaniji.
Ovo se može uraditi kroz saradnju između vaših marketinških i komunikacionih timova i HR-a. Iako su u pitanju odvojeni i različiti timovi, njihova saradnja može doneti značajan uspeh vašem brendu poslodavca.
Da bi se regrutovali i zadržali vrhunski talenti, brend poslodavca kompanije ili reputacija poslodavca je od suštinskog značaja. Ako brend poslodavca nije jak, neće biti ni vaši potencijalni kandidati.
Kada je brend poslodavca jak, on pomaže u razlikovanju vaše organizacije od rivala i poboljšava kvalitet kandidata koji se prijavljuju za otvorene pozicije. Marketinški/komunikacijski i HR timovi moraju raditi zajedno na razvoju i održavanju snažnog brenda poslodavca.
Jedinstvena i dosledna poruka na svim kanalima
Ova odeljenja su kritični delovi svake organizacije. Iako su različiti i nezavisni u svom svakodnevnom radu, kada je u pitanju brend poslodavca, njihove uloge se često preklapaju. Bliska saradnja je ključna za uspešan rad kako marketinga/komunikacija tako i HR-a u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju koje se brzo razvija. Sinergija ovih timova garantuje da je poruka brenda kompanije privlačna, autentična, prepoznatljiva i strateška za potencijalne kandidate.
Šta je ključno za efikasnu saradnju marketinga i komunikacija i HR-a? Pre svega, razvoj jedinstvene poruke na svim kanalima. Dosledna, koherentna poruka će pomoći u izgradnji brenda poslodavca i osigurati da potencijalni kandidati jasno razumeju biznis vaše kompanije. HR treba da osigura da proces zapošljavanja odražava ideale kompanije, na primer, u skladu sa načinom na koji marketinški tim promoviše kulturu organizacije.
Kreiranje relevantnog materijala koji ističe kulturu i vrednosti kompanije je još jedan način na koji marketing, komunikacije i ljudski resursi mogu da sarađuju. Da biste pomogli potencijalnim i postojećim zaposlenima da shvate kako je raditi u kompaniji i zašto ste dobar poslodavac, informacije se mogu postaviti na web stranicu kompanije, društvene mreže i druge marketinške platforme.
Komunikacije i marketing mogu kreirati i plasirati materijal koji ističe principe brenda poslodavca na zanimljiv i kreativan način, dok HR može ponuditi povratnu informaciju o tome koje komponente korporativne kulture su najvažnije za radnike. Uz pomoć ove strategije mogu se privući kandidati koji dele vrednosti kompanije i za koje postoji veća verovatnoća da će uspeti u kompanijskom okruženju. Takođe, motivišu se postojeći zaposleni da ostanu u organizaciji.
Negativni komentari. Šta sad?
Pored zajedničkog kreiranja sadržaja, marketing/komunikacije i HR bi takođe trebalo da blisko sarađuju na upravljanju i proceni ovih sadržaja. Sada je više nego ikad za kompanije ključno da budno paze na svoje prisustvo na mreži i odgovaraju na komentare kupaca i kandidata za posao. Zahvaljujući popularnosti društvenih medija i sajtova za recenzije, negativne povratne informacije mogu stvoriti ili uništiti brend poslodavca.
Da li brišete negativne komentare ili ih, čak, ignorišete? Nemojte! Za marketing, komunikacije i ljudske resurse je važno da razviju strategiju za reagovanje na on-lajn recenzije i komentare, uključujući i negativne kritike. Šteta vašem brendu poslodavca biće smanjena jer potencijalni kandidati cene kada vide da kompanija ozbiljno shvata negativne povratne informacije tako što na njih odgovara profesionalno i saosećajno.
Konačno, marketing/komunikacije i HR bi trebalo da rade zajedno na projektima za brendiranje poslodavaca. Oni, na primer, mogu da razviju kampanju koja prikazuje svedočenja zaposlenih i posvećenost kompanije raznolikosti i inkluziji. Ova strategija može poboljšati reputaciju kompanije kao poslodavca i istovremeno privući kandidate koji prihvataju ove vrednosti. Da bi se dosegao što veći opseg mogućih kandidata, ova vrsta kampanje može se plasirati na društvenim mrežama, na poslovnoj web stranici i putem drugih marketinških kanala.
Na kraju, sa stanovišta brendiranja poslodavca, vrednost zajedničkog rada ljudskih resursa i marketinga i komunikacija ne može se dovoljno naglasiti. Oba odeljenja će pomoći u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata radeći zajedno na razvoju koherentne poruke, kreiranju materijala koji daju primere kulture i vrednosti organizacije, održavanju imidža kompanije na mreži i pokretanju inicijativa za brendiranje poslodavaca.
Kada je brend poslodavca jak i dosledan, finansijski učinak preduzeća, zadovoljstvo zaposlenih i privlačenje talenata će rasti.