Istraživanja kažu da su trendovi u zapošljavanju doveli do toga da kvalitetan zaposleni na svakih 3 do 5 godina razmišlja ili o promeni kompanije ili o promeni pozicije.
Niko više u 21. veku neće raditi na jednom poslu, u jednoj kompaniji do penzije, kao što je to bio slučaj sa našim roditeljima.
Ne važi više parola “ćuti, dobro je”, “bar imaš posao”, “ima ko će da radi” i slično. Tj. sve manje važe te stigme. Sve više ljudi je obrazovano, željno izazova, okruženja i posla na kom će biti cenjeni zbog znanja. Sve je više ljudi koji žele da doprinose, žele da imaju svrhu.
Sa druge strane, zanatlije, živi nam bili – odavno su shvatili da nema potrebe da kod nekoga rade za minimalac, već uveliko otvaraju svoje frizerske salone, automehaničarske radnje…
Nema šta, stanje se promenilo. Zapošljavanje je postalo proaktivno, ne reaktivno. Vodi se borba za zaposlene, manje za nezaposlene. Biraju i kandidati, ne samo poslodavci. Ljudi ne rade (samo) za platu, već za profesionalno ispunjenje, a sve je više izbora za dobro radno mesto.
Zbog gorenavedenih razloga, prilikom sledećeg traganja za novim članom jednom od vaših timova, dela vaše profesionalne porodice, pre kreiranja oglasa ili slanja poruke potencijalnom kandidatu – razmislite zašto? Zašto bi ta osoba kojoj je dobro na poslu za koji je adekvatno plaćen, gde ima izazova i gde mu je okruženje odgovarajuće, razmislila da pređe baš u vašu kompaniju?
I kandidatima su potrebni odgovori na ova pitanja.
Zašto je važno da znate koliko ste poželjno mesto za rad
Ako imate odgovore na pitanje Zašto? iz prvog dela ovog teksta, možete preskočiti ovaj i odmah preći na deo Kako to da učinite.
Pričajmo o Plazmi. Svi volimo Plazmu, fini keksić u koji je blago utisnuto 6 slova, kada vidimo crvenu (ili sada i plavu) kutiju, tačno nam je jasno o čemu se radi i izaziva pozitivne reakcije u svima nama.
Međutim, koliko vas zapravo zna kako je raditi u Bambiju?
Ako imate sjajan proizvod/uslugu i po tome ste poznati tržištu, da – to je odlično i veliki je plus. No, to nije ono što želimo da poručimo vašim potencijalnim budućim zaposlenima. Klijent/kupac i zaposleni/kandidat, dve su različite publike.
Ako neko dođe u vašu kompaniju samo zbog proizvoda, neće se tu dugo zadržati.
Ono što želimo da postignemo jeste da kandidati isto reaguju i pri pomisli o radu u vašoj kompaniji kao što to čine vaši kupci pri pomisli na vaš proizvod.
Kandidatima je potrebno da stvorite viziju o tome kako će mu život izgledati nakon prelaska u vašu kompaniju i da izazovete pozitivne reakcije prilikom pomisli na to. Potrebno je da im date odgovor na pitanje “Zašto baš vi”.
Karijerne stranice se ne zovu “Why us?” bez razloga.
Šta tačno znači biti poželjan poslodavac
O kojoj kompaniji ste čuli i pročitali mnogo pozitivnih stvari? Sigurno vam je pala na pamet barem jedna.
U kojoj kompaniji biste vi želeli da radite? Sigurno vam je pala na pamet barem jedna.
Odgovor na oba ova pitanja je odgovor na šta znači biti poželjan poslodavac. Ukoliko većina ljudi navede vašu kompaniju kada im neko postavi ovo pitanje, znači da je vaš brend na dobrom glasu. Jedan od načina da to jednostavno saznate je i pomoću naše usluge “Najpoželjniji poslodavac”.
Prva stvar je stvar internog brenda vaše kompanije. Koliko su vaši zaposleni zadovoljni, angažovani, ispunjeni i koliko pričaju o tome svojim poznanicima, prijateljima, rodbini. Neka vrsta Net Promoter Score-a mu to dođe. I to su stvari na koje ne možemo da utičemo. Ili možemo? (više u delu Kako to da učinite)
Druga stvar je kako sve što je dobro, komuniciramo ka spolja. Na koji način se obraćamo potencijalnim budućim zaposlenima, kao i koje kanale koristimo za to.
Tek kada su i jedno i drugo u ravnoteži, ulazimo u “bubanj” za mesto poželjno za rad.
Kako da postanete poželjan poslodavac – u nekoliko reči
Formula je, u teoriji veoma prosta. Visoka angažovanost zaposlenih = visoka retencija. Visoka retencija = profit. Profit = zadovoljan menadžment. Zadovoljan menadžment = menadžment otvoren za saradnju. Menadžment otvoren za saradnju = menadžment kojem je stalo. I tu smo. Ovo je idealan početak i vetar u leđa za vas. Sada preostaje samo da počnete.
Krenite iznutra. Ispitajte zadovoljstvo zaposlenih. Ispitajte njihovu angažovanost. Nemojte da se plašite negativnih povratnih informacija. To su informacije zlata vredne i plodno tle za dalji rad na brendu. Uhvatite se u koštac sa problemima i pobedite ih u skladu sa vašom kulturom.
Jedan od najlakših načina da lako saznate pozitivne povratne informacije jeste i da pitate svog poslednjeg zaposlenog zašto se zaposlio baš kod vas.
Verovatno i najbolji način jeste da sprovodite kontinuirana istraživanja zadovoljstva svojih zaposlenih.
Pozitivne povratne informacije iskoristite i komunicirajte ih spolja.
Jednom kada ste svesni stvari kojima su zaposleni manje zadovoljni, znaćete odakle da krenete i kako da ih rešite.
Nemojte maskirati stvari. Desiće se najgore sa zaposlenima: odustaće i otići će. Ili još gore: odustaće i ostaće.
Naše iskustvo govori da je kompanijama najteže krenuti u celokupnu priču oko employer brandinga i mi smo svesni toga da vas sve očekuje duga, ali lepa borba. A da u toj borbi ne budete sami tu je naš Employer Branding Studio. Čekamo da nam se javite!