Pređi na glavni sadržaj

Employer Partner – zašto ovaj sertifikat ima sve više kompanija u Srbiji?

30. septembar 2024.
·3 minuta za čitanje

U Srbiji desetak poslodavaca ima sertifikat Employer Partner, i to su : Addiko Bank, Atlantic Grupa, Delhaize Serbia, Dijamant DOO, ERSTE & STEIERMÄRKISCHE BANK, Lidl, Mercator, Mg Mivela, OTP Bank Serbia. A, šta to u stvari znači? Šta su to ove kompanije uradile što druge nisu? Koje su to uslove ispunile kako bi dobile ovaj sertifikat?

Na ova, ali i na brojna druga pitanja odgovaraju HR konsultanti iz SELECTIO Grupe, najveće hrvatske grupacije za savetovanje u području ljudskih resursa, koja već gotovo 20 godina dodeljuje najprestižniji regionalni sertifikat za izvrsnost u HR-u i nadograđuje kvalitet radnih mesta širom regiona.

Employer Partner potvrđuje ulaganje u održivost kroz društveni uticaj

Kompanije koje su ušle u proces za sertifikat SELECTIO Grupe, prepoznaju važnost kvalitetnog HR sistema koji je preduslov za povećanje zadovoljstva, motivacije i angažovanost zaposlenih kao i poboljšanje organizacijske kulture.

„Kvalitetnim HR sistemom svaka kompanija jača korporativnu kulturu, a to može dovesti i do 400% većih prihoda. Zato ne čudi da je čak 75% organizacija koje imaju sertifikat Employer Partner duže od 5 godina ostvarilo oko 30% rasta prihoda. Zanimljivo je i da je čak 95% dugogodišnjih nosioca sertifikata podiglo neto platu, dok je relativan rast 2022. u odnosu na 2018. godinu bio 31%“, istakla je Lara Šubić Šuša, vođa projekta Employer Partner.

Takođe, naglasili su da nosioci sertifikata kontinuirano ulažu u dobrobit svojih zaposlenih, pa su na tržištu rada prepoznati kao poželjni poslodavci koji lakše privlače i zadržavaju talente.

Kako izgleda proces dobijanja sertifikata

Proces dobijanja sertifikata kreće ispunjavanjem digitalnog upitnika. Upitnik ispunjava nekoliko osoba iz HR tima ili jedan HR generalist. Na temelju upitnika konsultanti iz SELECTIO Grupe provode detaljnu evaluaciju HR sistema prema poznatoj Employer Partner metodologiji.

Metodologija se temelji na praćenju puta zaposlenih kroz employee lifecycle koji predstavlja ciklus od prvog do zadnjeg dana u organizaciji. Tim nezavisnih HR stručnjaka na ovaj način procenjuje sedam glavnih područja – privlačenje kandidata, uvođenje zaposlenih u posao i razvoj zaposlenih, angažovanje zaposlenih, rast zaposlenih, zadržavanje i dobrobit (eng. wellbeing), odlazak (eng. offboarding) i HR strateško savetovanje. Pritom konsultanti proveravaju jesu li sva područja dobro povezana i čine li celovit i kvalitetan HR sistem.

Naravno, online upitnik nije jedni način provere kvaliteta upravljanja ljudskim potencijalima. Svaka kompanija koja uđe u proces dobijanja sertifikata na raspolaganju ima HR konsultante koji vode HR tim kroz celi proces, a saradnja ostaje prisutna i nakon toga jer je cilj projekta Employer Partner podržati pozitivne promene u radnim okruženjima koje ponekad traju i nekoliko godina.

Reviziju metodologije HR stručnjaci iz SELECTIO Grupe rade svake 4 godine, imajući na umu trenutne HR prakse u regionu, najbolje svetske prakse i trendove na tržištu rada.

Employer Partner procenu rade i kompanije koje nisu sigurne kako stoje u odnosu na druge

Nakon što svaki član tima, koji učestvuje u procesu odobravanja sertifikata, i sprovede nezavisno bodovanja svih tema, sledi timsko usaglašavanje ocena. Evaluacija završava finalnim izveštajem s rezultatima, pohvalama i sugestijama, a pritom se uvek uzimaju u obzir specifičnosti industrije i tržišta. Taj izveštaj kompanijama služi kao benchmark za podršku pri donošenju odluka za unapređenje HR sistema i organizacijske kulture.

U slučaju kada kompanija nije postigla dovoljno visoke rezultate, SELECTIO stručnjaci predlažu konkretne korake koje je potrebno uraditi, kako bi se unapredio HR sistem u meri koja bi bila dovoljna za dobijanje sertifikata. Ovakve stručne sugestije za razvoj HR funkcija sastavljaju se na osnovu 20.000 provedenih evaluacija HR sistema tokom 20 godina i upravo zbog njih, u proces ne ulaze samo kompanije koje već znaju da su izvrsne, već ulaze i kompanije koje nisu sigurne kako stoje u odnosu na druge. Kompanije koje spadaju u tu grupu ulaze u proces neopterećene konačnim rezultatom jer znaju da će dobiti uvid u najbolje HR prakse i prilagođene savete za izgradnju kvalitetnog HR sistema koji podržava rast zaposlenih i organizacije.

Šta kada se završi proces dobijanja sertifikata?

Zahvaljujući bogatom iskustvu, stručnjaci SELECTIO Grupe imaju dubinsko razumevanje tržišta, trendova i svih tipova organizacija i industrija ali njihova najveća specifičnost je partnerski pristup koji podrazumeva brigu o svim nosiocima sertifikata tokom procesa sertifikacije, ali i nakon toga.

Zato SELECTIO tim uvek ostaje dostupan za razgovor i savetovanje i nudi podršku u dugoročnom razvoju. Kao jedno mesto za sve HR usluge, u ovoj Grupi pružaju podršku u svim fazama i donose informacije o relevantnim HR trendovima i temama. Pored toga, HR konsultanti redovno provode istraživanja, a rezultate dele sa svim nosiocima sertifikata.

 

Autor
HR Lab
newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Employer BrandingKako izgraditi Employer branding strategiju od nule

Ako je potrebno izabrati oblast ljudskih resursa koja se najviše razvila u prethodnih nekoliko godina, EB (Employer Branding) bi zasigurno odneo pobedu, ili barem bio u top tri. S tim što ne bi bilo u potpunosti tačno nazvati ovu oblast delom ljudskih resursa, znajući da ona podjednako pripada i marketingu.   Bez obzira na to u […]

Employer BrandingKako privući različite generacije?

Da li znate kada i kako je nastao termin generacijski jaz? Datira iz čak šezdesetih godina, kada se generacija poznatija kao baby boom generacija, rođena posle Drugog svetskog rata, suprotstavila tradicionalnim vrednostima svojih roditelja. I sada, više od šezdeset godina kasnije, oni su ta starija generacija protiv čijih tradicionalnih vrednosti su sve one generacije nazvane […]

Employer BrandingElementi dobrog storytellinga u vašem EB-u

Bez obzira da li se bavite marketingom, držanjem treninga, prodajom ili pisanjem, storytelling je ključan za poruku koju želite da prenesete. Zapravo, od svih načina koje imate na raspolaganju, storytelling će biti najefikasniji. To i ne treba da čudi jer je pričanje priča starije od svih grana modernog menadžmenta nekoliko hiljada godina, i iako je, […]

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]