Pređi na glavni sadržaj

EB priče iz regiona – Jelena Jelušić: Universumova Akademija pruža dubinsko razumevanje Employer Brandinga

9. maj 2024.
·3 minuta za čitanje

Kako je u toku prolećni upis na priznatu Universumovu EB Akademiju, prenosimo vam sveža iskustva i utiske Jelene Jelušić, HR & Employer Branding Consultant, Inspo Consulting, iz Zagreba koja je nedavno pohađala Akademiju.

Jelena je diplomirani psiholog iz Zagreba, sa više od 18 godina iskustva u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Radila je kao prvi i jedini Employer Brand Manager u kompanijama A1 Hrvatska, zatim Photomath (nedavno ih je kupio Google) te se smatra jednom od pionirki Employer Brandinga u Hrvatskoj.

Šta vas je privuklo da upišete Employer Branding Akademiju?

Universum je oduvek bio moj najdraži izvor korisnih informacija i relevantnih istraživanja, a njihovi vebinari su mi pružili uvid u najnovije trendove i najbolje prakse u Employer Brandingu (EB). Kao jedna od prvih osoba u Hrvatskoj koja se posvetila EB-u full time (2019. godine), nisam imala puno prilika da se konsultujem s drugim kolegama, jer ih u to vreme jednostavno – nije bilo :). Iskreno, nedostajao mi je neki mentor ili edukacija koja bi mi dala određeni okvir kako se ovaj posao radi. EB Akademija pružila mi je kvalitetan sadržaj uz mnoštvo praktičnih primera koji mi je omogućio da s više samopouzdanja krenem u svoje EB putovanje.

Ja sam 2023. osnovala svoju kompaniju INSPO Consulting za HR i Employer Branding savetovanje koja pomaže kompanijama i pojedincima, koji žele na strateški način da se bave Employer Brandingom, da steknu potrebna znanja i veštine.

Šta je to što ste naučili na Employer Branding Akademiji i koju biste veštinu posebno izdvojili?

Program mi je pružio dubinsko razumevanje EB roadmapa podeljenog u 9 koraka. Dodatni materijali, template-i, case study-ji i istraživanja pružili su mi dodatno bogatstvo znanja i uvida u EB. Posebno ističem strukturirani pristup, koji mi je pomogao da radim planski i strateški, te sam razvila veštine nužne za dugoročni uspeh i uticaj na biznis.

Najlepše mi je bilo što sam stvarno osetila korist od materijala koje smo kroz program dobili. Nekad su to bili potpuno novi uvidi, a nekad jednostavno potvrda da je ono što i kako radim ispravno i da ima smisla. Osim toga, svaki modul pružio mi je osećaj sigurnosti da gradim kvalitetnu EB strategiju.

S obzirom da je nešto “duži” period u kom traje kurs, sigurno ste naišli i na neki izazov. Šta vam je bilo najteže?

Najteže mi je bilo da uskladim vreme u toku radne nedelje sa ostalim obavezama, ali svaki modul mi je doneo potvrdu da je ovo bila mudra investicija. Svaki petak popodne sam rezervisala sebi u kalendaru po 4 sata i to je bilo vreme posvećeno ovom online programu. Shvatila sam da mi je to postao najdraži deo nedelje i jedva sam čekala da dođe petak i naučim nešto novo.

Vaša poruka onima koji planiraju da uplove i razvijaju se u Employer Brandingu?

EB je ključan za privlačenje, angažman i zadržavanje vrhunskih talenata. Po meni je to idealno područje za sve one koje zanima kako izgledaju HR priče ispričane na jedan moderan, marketinški način. Ako želite da se ozbiljno bavite Employer Brandingom, jako je važno da odmah u početku znate da predstavite vrednost koju snažan Employer Brend ima za biznis. Jedino tako ćete sebi osigurati podršku C-levela, njihovo aktivno učešće kao i potrebne resurse za realizaciju vaše strategije. Iako nije toliko bitno da li EB “sedi” u HR-u ili marketingu u organizacionoj podeli, vrlo je bitno da ta dva tima usko sarađuju. I za kraj, možda najvažnije, ne zaboravite da angažujete zaposlene kao brand ambasadore, pokažite im “what’s in it for them”!

Za sam kraj hajde da sumiramo sve kroz pitanje – Šta biste rekli budućim polaznicima Employer Branding Akademije, zbog čega je dobro da je upišu?

EB Akademija od Universuma je vrhunski izvor znanja i veština. Osim konkretnog znanja, dobićete podršku mentora, kao i pristup EB stručnjacima iz celog sveta. Imate mogućnost izbora relevantnih tema za završni rad, što je sjajna prilika da primenite naučeno u praksi. Recimo ja sam u sklopu svog završnog rada razvijala EVP za Photomath. Osim što sam dobila konstruktivan feedback na ceo projekat, jako vredno mi je bilo da čujem i pohvalu, kao i komentar da za tako neki projekt specijalizovanoj agenciji treba bar 6-8 meseci vremena. To mi je, naravno, dalo dodatan osećaj sigurnosti i pojačalo moju motivaciju. Globalno priznata diploma sigurno otvara neke nove karijerne prilike, tako da – go for it! 😊

Ovo je bila Jelenina EBA priča! Da li ste možda baš vi moj sledeći sagovornik nakon uspešno završene EB Akademije ?

Verujem da jeste i radujem se našem razgovoru. Do tada, kliknite na link do upisa programa i vidimo se!

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingUspešan brend poslodavca ima snagu da emotivno veže

U sve oštrijem nadmetanju za talente postalo je izuzetno važno stvoriti emotivnu vezu sa kandidatima. Kako ljudi više veruju drugim ljudima nego bezličnim korporacijama, biznisu treba dati ljudski lik i pokazati da nije sve samo zbog profita već da se, isto tako, neguje i društveno odgovorno ponašanje. Predstavljajući vlasnike, menadžment i zaposlene koji stoje iza […]

Employer BrandingAutentično liderstvo je preduslov autentičnog brenda

Brendiranje poslodavaca igra ključnu ulogu u privlačenju talenata i ima ogroman uticaj na kvalitet zapošljavanja. Ipak, najbolje funkcioniše kada je autentično. Kandidate osim plate, pozicije i napredovanja u karijeri zanima i kako kompanija zaista funkcioniše u stvarnosti. Na to ukazuju i rezultati istraživanja po kojima 86% kandidata proverava autentičnost brenda, odnosno traga za onlajn komentarima […]

Employer BrandingKako proveriti da li vaš brend poslodavca radi

Reputacija kompanije kao poslodavca je odlučujući faktor u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi. Stvar više nije u tome ko može da ponudi veću platu već ko je uspeo da izgradi privlačniju organizacionu kulturu i da je uspešnije predstavi kroz brend poslodavca. A koliko je taj brend zaista uspešan treba stalno pratiti i proveravati. Ključni pokazatelji […]

Employer BrandingŠta nikako ne treba da radite dok gradite svoj EB (i šta definitivno možete!)

Ako bismo izuzeli razvoj koji je podstakla generativna veštačka inteligencija, malo se koja oblast ljudskih resursa razvijala brzinom kojoj je Employer Branding u prethodnih par godina. Od toga da je to bila potpuno nepoznata funkcija koja se tek probijala na srpskom tržištu, do toga da sada postoje čitavi sektori, nagrade, festivali i pokreti posvećeni Employer […]