Pređi na glavni sadržaj

Nestlé Adriatic S: Priznanje i nagrađivanje na nov način

23. septembar 2024.
·3 minuta za čitanje

Projekat “The Awards”, kompanije Nestlé Adriatic S, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. Projekat je ispred kompanije predstavila Tijana Bošnjak, rukovodilac za talente za Jugoistočni region, na šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda. 

Zašto „The Awards projekat“ 

Na samom početku Tijana Bošnjak je istakla da je kompanija osmislila The Awards sa ciljem da istakne značajnije inividualne i timske doprinose kompanijskim ciljevima, da podstakne slavljenje timskog duha, izvrsnost i inkluziju, da promoviše širenje dobrih praksi i da inspiriše zaposlene na nove ideje, nagradi inovativnost i originalnost. 

Kontekst projekta je, istakla je ona,  osim unapređivanja postojeće politike nagrađivanja i priznanja, činjenica da je pre dve godine kreirano novo tržište kompanije, spajanjem u SEE, odnosno Jugoistočni evropski region. Ta transformacija je stvorila potrebu da se kreira jedan novi, pobednički tim i pozitivna timska kultura i da se promoviše upoznavanje sa aktivnostima različitih sektora, geografskih područja i biznisa. 

Naglasila je da dobre HR projekte karakterišu slušanje potreba zaposlenih, poznavanje ciljeva kompanije i međusektorska saradnja, pa je tako i sa projektom “The Awards”.  

– Ovaj projekat je razultat sjajne međusektorske saradnje, konkretno, HR tima sa IT timom i timom komunikacija. Kompanija je, kroz brojne ankete i razgovore sa zaposlenima, kao jednu od važnih oblasti za unapređenje na nivou celog tržišta, definisala unapređenje u oblasti Priznanja i nagrađivanja, rekla je ona. 

Zadatak timova: kratak video o svakom od projekata u konkurenciji za nagrade 

Preduslov za učešće u izboru “The Awards” je da su projekti završeni u prethodnoj godini i da su usklađeni sa jednim od prioritetnih ciljeva SEE tržišta. Nestlé Adriatic S je nedavno uvela novi koncept tzv. CARE (C: Povezivanje / A: Akceleracija / R: Obnova / E: Evolucija) 

– CARE model ističe važnost brige o našim zaposlenima, kandidatima, kupcima, potrošačima, dobavljačima, eksternoj zajednici, budućnosti itd. Upravo CARE model + Bezbednost, Kvalitet i Usklađenost/Compliance, temelj su samog programa ‘The Awards’”, naglasila je Tijana Bošnjak. 

Po završetku kalendarske godine  i objavljivanja poslovnih rezultata, timovi definišu kategoriju nominacije za projekat i usklađuju se sa odgovornim rukovodiocem. Tim priprema video dužine do 3 minuta, sa ciljevima i rezultatima projekta. Nije dozvoljeno korišćenje profesionalnih agencija već se podstiče inovativnost i kreativnost zaposlenih. Ti video snimci se postavljaju na platformu, organizovani po kategorijama, gde ih svi zaposleni mogu videti i glasati, putem QR koda. Ceo proces je ispraćen snažnom komunikacijskom kampanjom uz primenu brojnih alata komunikacije, angažovanje ambasadora projekta na svakoj lokaciji, kao i uključenost senior i top menadžera, kako bi se zaposleni podstakli na učešće, pogledali trud svojih kolega i koleginica i glasali.  

– Na kraju se organizuje svečana ceremonija kada se spajamo putem Live platforme, kako bismo zajedno slavili. To uzbudljivo iskustvo, do samog kraja se ne znaju pobednici. Pobednički projekti se nagrađuju isplatom od 3.500 EUR neto u ukupnom iznosu po projektu koji se raspoređuje na sve članove tima, rekla je Tijana Bošnjak. 

Jasni kriterijumi su osnov projekta dodele nagrada 

Bošnjak je objasnila da je važan kriterijum u izboru usklađenost sa strategijom kompanije i poslovnim ciljevima i doprinos njihovim osnovnim vrednostima. Projekat mora navesti specifične ciljeve koje je trebalo postići. Ti ciljevi mogu biti vezani za finansijske rezultate, zadovoljstvo korisnika, poboljšanje procesa, inovacije ili bilo koje druge relevantne ciljeve.  Rezultat treba da bude usklađen sa ciljevima projekta i da doprinosi opštim ciljevima SEE tržišta. Treba da demonstrira inovativne pristupe, kreativno rešavanje problema ili jedinstvena rešenja. Posebno se uzimaju u obzir projekti koji promovišu nove ideje, tehnologije ili procese. Projekti treba da jačaju #OneTeam mentalitet i promovišu saradnju između funkcija, kategorija i geografskih područja. Posebno se vrednuje primena principa pojednostavljenja i standardizacije, u zavisnosti od obima, područja delovanja i teme projekta. Sve navedeno, uz obaveznu merljivost rezultata projekata predstavlja i osnovne kriterijume za glasanje”, objasnila je Tijana Bošnjak i dodala: 

Projekat je prevazišao naša očekivanja, što je u isto vreme bilo i izvor izazova: prijavljeno je čak 87 projekata, nagrađeno 15, dobili smo 4 i po sata materijala za koje su kolege komentarisali da su istinski show room talenata. Bio je izazov svakoj fazi projekta ispoštovati rokove i sve odraditi našim kompanijskim resursima.  Posebno veliko uzbuđenje stvorilo se oko nagrada koje su dodeljivali svi zaposleni, svojim glasovima. Ta uključenost i zainteresovanost zaposlenih se vidi po njihovom učešću i komentarima, kao i po tome što je ceremoniji prisustvovalo njih 1300, zaključila je Bošnjak. 

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]

Uspešne HR pričeDelhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.   “Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i […]