Pređi na glavni sadržaj

HR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

17. septembar 2024.
·5 minuta za čitanje

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  

Ivana Bamburać je rekla da je kompanija, nakon uspešne integracije NLB i Komercijalne banke 2022. godine, ušla u period transformacije.  

– Naučili smo da transformacija zahteva mnogo istovremenih promena i da ih je moguće sprovesti i “zapaliti vatru u ljudima”, ukoliko pravilno planirate resurse i ulazite u promene zato što to želite a ne zato što morate, rekla je Bamburać upozoravajući da je planiranje resursa posebno važno zbog realne opasnosti od burn-out-a, odnosno sagorevanja na poslu. Sama “HR transformacija” kao projekat ove banke podrazumeva 24 projekta koji za cilj imaju povećanje efikasnosti i optimizaciju u postizanju strateških ciljeva.

 

Šta kada dobijete odgovor „Obožavam status quo“ 

 Odakle se krenulo sa HR transformacijom? NLB Komercijalna banka je promenu otpočela od istraživanja angažovanosti zaposlenih i odmah potom istraživanja kulture.  

 – Rezultati angažovanja su pokazali da nam je procenat angažovanih isti koliko i aktivno neangažovanih. Nije bilo optimistično.  

Uradili smo i analizu istraživanja kulture koja nam je poručila da nam je dominantna kultura pasivno-odbrambena. Neki od odgovora bili su: ’Obožavam status quo’, ’Ne volim da se ističem’, ’Ovi procesi su dovoljno dobri, nema potrebe za inovacijama’, ’Sasvim je u redu da kritikujem ostale kolege’, objasnila je Ivana Bamburać. 

 Napomenula je da to nije bilo obećavajuće, jer su znali da žele konstruktivnu organizacionu kulturu, što manje aktivno neangažovanih i većinski angažovane zaposlene koji svaku priliku doživljavaju kao priliku za samoaktuelizaciju 

 – Uradili smo analize, kreirali akcioni plan i pitali smo naše zaposlene, kroz radionice i fokus grupe. Potvrdili smo da smo na pravom putu, samo smo izmenili prioritete. „HR transformacija“ se zasniva na transformaciji sledećih pilara: kulture, iskustva zaposlenih i brendiranja poslodavca i razvoja, objasnila je Ivana. 

 

Komunikacija: ne kao Titanik već kao Titanik trejler 

 Vezano za kulturu i za iskustvo zaposlenih, rezultati su pokazali da je komunikacija top prioritet. 

 – Nakon integracije, jedan od prvih mejlova koje sam dobila kao odgovor na jedno jednostavno pitanje imao je oko 60 redova, a meni je trebalo 2 sata da shvatim suštinu odgovora. ’Titanik’ traje 3h 14 minuta i nismo želeli da naša komunikacija ovako izgleda. Naš cilj u komunikaciji je bio na nivou trejlera za film ’Titanik’, našalila se Bamburać, istakavši da je transparentnost i dvosmernost komunikacije bila ključna i dodala: 

 – Naš glavni kanal komunikacije je postao naš interni portal, komunicirali smo transparentno, davali povratne informacije na povratne informacije. U posebnoj sekciji ‘Sve što jesmo’ svi zaposleni mogu pronaći informacije o benefitima, internim oglasima, Family-Friendly inicijativi, kao i informacije o planiranim događajima. 

 Organizovali smo prvi ’Townhall’ gde su članovi Izvršnog odbora banke predstavljali rezultate banke, pričali o ciljevima a zaposleni su postavljali pitanja. Takođe, redovno predstavljamo novozaposlene na portalu, usvojene su “preporuke za održavanje sastanaka”, radi bolje i efikasnije saradnje. Kvartalno objavljujemo newsletter gde obaveštavamo zaposlene o aktuelnostima, započeli smo praksu otvorenih vrata sa HRBP i trudimo se da ugostimo sve zaposlene iz cele Srbije. Ključna stvar za razvoj organizacije je kultura davanja povratnih informacija, čemu smo dali prioritet, rekla je Ivana Bamburać.   

 

Iskustvo zaposlenih kreira iskustvo klijenata 

 Ona je istakla da je iz dosadašnjeg iskustva, iskustvo zaposlenih kreira iskustvo klijenata i zato su njihovi strateški ciljevi da i jednima i drugima budu prvi izbor.  

– Merimo puls poslenih na nedeljnom nivou. Uradili smo naš EVP, i imenovali naše tri vrednosti. Sve aktivnosti koje smo preduzeli su se naslanjale upravo na te vrednosti, rekla je Ivana. 

Objasnila je da je najveći broj aktivnosti u vezi sa vrednošću ’poboljšavamo kvalitet života’: sistematski pregledi za zaposlene, wellbeing programi, nagrađuje se izvrsnost kroz stipendiranje dece zaposlenih, počeli su da organizuju letnje kampove za decu zaposlenih, brinu i o životnoj sredini kroz akcije pošumljavanja i idu ka tome da drastično smanje upotrebu hartije.  

Ivana Bamburać je napomenula da je treći strateški cilj usmerenost ka održivom razvoju. Ona je navela da je banka dobitnica FamilyFriendly sertifikata i da intenzivno rade na uvođenju svih beneficija na koje su se obavezali.  

 

Iskra i izazovi razvoja i retencije 

Da li će vam zaposleni ikada reći da imaju dovoljno opcija za razvoj, upitala se Ivana Bamburać. „Ne, čak i kada imate 6,3 dana treninga po zaposlenom, koliko smo imali prošle godine. Formirali smo i razvili prvi tim internih trenera i internu akademiju, a time i otvorili interne obuke koje je pohađalo preko 700 zaposlenih u 2023. godini.  Svakodnevno imamo bar po jedan trening u banci“, rekla je Ivana Bamburać, ističući da je razvoj izuzetno važan zaposlenima. 

S obzirom na važnost privlačenja i zadržavanja talenata, NLB Komercijalna banka je pokrenula inicijative za privlačenje novih zaposlenih i za zadržavanje postojećih.  

Mapirali smo i talente, implementirali dvogodišnji program „Iskra“ koji podržava njihov razvoj, a čak 130 talenata je učestvovalo u procesu selekcije, a 50 koleginica i kolega je dobilo priliku da u naredne dve godine uz mentorstvo prolaze različite razvojne programe u cilju njihovog ličnog i profesionalnog rasta i razvoja. Takođe, detektovali smo 120 ključnih ljudi za koje su definisani posebni programi zadržavanja”, rekla je Ivana Bamburać.  

Ona je naglasila da posvećenost transformaciji brenda poslodavca oslikava saradnja NLB Komercijalne banke sa studentskim organizacijama i fakultetima, kao i veliki broje praksi namenjenih mladim ljudima. “Tokom prošle godine započeli smo po prvi put program šestomesečne plaćene prakse po imenu ‘Imam pravu priliku’, kao i program prakse ‘Izazove budućnost(i)’. Pokrenuli smo i program prakse ‘Bank on IT’ koji je namenjen studentima IT usmerenja”. 

 Nakon godinu dana razultati inicijativa u okviru HR transformacije bili su evidentni. Banku čeka merenje kulture u decembru, ali već podaci sa kraja prošle godine su pokazali da se broj aktivno neangažovanih smanjio sa 26% na 15%, a  broj angažovanih duplirao. 

 “Smatramo da je najveći efekat HR Transformacije upravo transformacija iskustva zaposlenih, na osnovu redovnih povratnih informacija koje dobijamo od njih, kao i evidentno poboljšanje rezultata istraživanja angažovanja zaposlenih. Ukupni rezultati Banke za 2023. svedoče u prilog tome da je transformacija osnažila zaposlene u postizanju rezultata, ličnom razvoju, kao i jačanju brendu poslodavca na tržištu”, zaključila je Ivana Bamburać ispred NLB Komercijalne banke.  

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]

Uspešne HR pričeDelhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.   “Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i […]

Uspešne HR pričeEB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta).  Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj […]