Pređi na glavni sadržaj

Nelt: Merenje indeksa organizacionog zdravlja

13. jul 2023.
·4 minuta za čitanje

Organizaciono zdravlje se odnosi na to koliko dobro kompanija, institucija ili neka druga organizacija funkcioniše efikasno, raste održivo i prilagođava se promenama. Međutim, mnogi lideri zanemaruju organizaciono zdravlje jer im nedostaje jasan način da ga izmere i poboljšaju.

Kako se Nelt pozabavio ovim izazovom, saznali smo na Petoj konferenciji HR Eksperience, održanoj nedavno u organizaciji Infostuda, u Beogradu.

U okviru prezentacije pet najuspešnijih HR priča, FMCG korporacija Nelt predstavila je kako, uz podršku partnera, konsultantske kuće Mc Kinsey, meri i poboljšava zdravlje organizacije. U pitanju je projekat „Merenje indeksa organizacionog zdravlja”, o kojem je govorila Olga Žarković, menadžer iskustva zaposlenih, odnosno Employee Experience Manager u Neltu.

OHI – uspešan alat i bogata baza organizacionog zdravlja

Prilikom procesa transformacije 2017. Nelt se odlučio da se fokusira na strateško upravljanje kulturom kompanije i u okviru tog pristupa je fokus stavljen na zdravlje organizacije.

“S obzirom da u tom domenu nismo imali mnogo iskustva i ekspertize unutar same kompanije, bio nam je potreban partner. Odlučili smo se za jednu od najvećih konsultantskih kuća, Mc Kinsey, koja nam je i u drugim strateškim transformacijama izabrani partner a u bavljenju ovom temom je među pionirima u svetu. Mc Kinsey ima dvadesetak godina iskustva u istraživanjima ovog tipa i alat koji koriste mnoge organizacije u svetu, sa čak 8 miliona popunjenih upitnika na svetskom nivou“, rekla je na konferenciji o ovoj uspešnoj HR praksi Olga Žarković.

Alat o kojem je reč je Indeks zdravlja organizacije (OHI) i, kako piše na sajtu mckinsey.com: omogućava da se stave stvarni brojevi i ciljane akcije na zdravlje organizacije.

“OHI (Indeks zdravlja organizacije) je metrika koja nam jasno markira ključne oblasti u organizaciji na kojima treba raditi kako bi poboljšali efikasnost, posvećenost, motivaciju ali i sveobuhvatnu organizacionu kulturu. Preko 2.600 klijenata u preko 100 zemalja sveta – čine OHI najbogatijom bazom podataka na temu Organizacionog zdravlja”, rekla je Olga Žarković.

Ono u šta McKinsey i njihovi klijenti veruju jeste da biste uspešno upravljali velikim sistemima, potrebno je da sagledavamo više aspekata i da ih uvezujemo: performans – koji se meri u finansijskom i poslovnom smislu, zdravlje organizacije – zdravlje u smislu jasno definsanog pravca, efikasnost izvršavanja – delivery i renewal – kako organizacija uspeva kroz vreme da obnovi svoje snage).

HR inicijative na osnovu OHI merenja

Nelt od 2017. godine, svake dve godine meri zdravlje organizacije i na osnovu povratnih informacija strateški kreira različite uspešne HR inicijative.

„Na osnovu rezultata, organizujemo radionice kako bismo zajedno kreirali strateške i biznis inicijative koje gađaju tačke za poboljšanje. Suština je da se od 2017. do danas veoma oslanjamo na ovaj proces koji nam je dokazao da sve inicijative i projekte koji su organizaciji potrebni generišemo upravo iz OHI istraživanja“, naglasila je Olga Žarković.

Na osnovu rezultata dosadašnjih istraživanja Nelt Grupa je kreirala inicijative na grupnom i na timskom nivou u svim organizacijama i na svim tržištima u okviru Grupe. Među tim inicijativama su bile uvođenje fleksibilnog modela rada, kreiranje dugoročnih karijernih planova, jačanje on-boarding procesa, uvođenje slobodnog dana za roditelje čija deca polaze u prvi razred, prošireno zdravstveno osiguranje na niže nivoe od menadžerskog, program koji podstiču samorazvoj “Uzmi karijeru u svoje ruke”, dodata je nova linija organizovanog prevoza za zaposlene Novi Sad – Dobanovci, ali i organizovana borbe viljuškarista.

Među ključnim inicijativama su Definisanje Employer branding strategije, kao i People DevelopNelt program koji ima za cilj pojačavanje saradnje i deljenje znanja među svim rukovodećim pozicijama u kompaniji.

hre23-nelt-uhrp

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat

Ljudi određuju pravac u kojem zdravlje naše kompanije treba da ide.Kada planiramo inicijative, u Neltu, uvek imamo u vidu na obe kategorije zaposlenih – white collar i blue collar, bele i plave okovratnike. Tako smo i inicijative prilagodili specifičnostima posla zaposlenih.

“Zaposleni imaju osećaj da se njima neko konkretno bavi, imaju priliku da razvijaju svoja znanja i veštine, imaju priliku da iskažu mišljenje, mogućnost da utiču na strategiju kompanije i donošenje odluka. Oni vide inicijative, vide reakciju na OHI upitnike, i zato su motivisani da učestvuju. Posledično svim ovim utičemo na građenje organizacione kulture i zadržavanje zaposlenih unutar kompanije”, naglasila je Olga Žarković.

“OHI istraživanje koje je sprovedeno 2021. godine je bilo najobimnije od sva tri koja su do sada sprovedena u Nelt Grupi i ostvarena je vrlo visoka izlaznost. Ovo je jasan signal da zaposleni imaju poverenja u menadžment da će njihova poruka naići na odgovarajuću reakciju. Istovremeno i jasna poruka menadžmentu kompanije da zaposleni iza ovog istraživanja očekuju konkretne aktivnosti i inicijative. Prvo OHI istraživanje u Neltu, 2017. godine, imalo je izlaznost od 64%, drugo 2019. godine izlaznost od 68%, a 2021. godine od 72%.”, naglasila je Olga Žarković i nastavila:

“Ovo je dobar pokazatelj i poruka za Top menadžment kompanije da su organizacione promene koje su sprovedene u prethodne 2 godine ojačale organizacionu kulturu i stvaraju pozitivno osećanje kod zaposlenih, kao i da su poverenje i transparentnost na izuzetno visokom nivou. Odgovornosti kao i inovacije i učenje ostaju snage kompanije odnosno najbolje ocenjeni ishodi. Pregled top 15 najprisutnijih vrednosti u kompaniji pokazuje da je dugoročna perspektiva najizraženija vrednost, a da je briga o ljudima skočila sa 15. na 7. Mesto.”

„Mi želimo da OHI bude buzz word i da svi znamo šta i kako želimo, ultimativni cilj menadžmenta da poboljšamo uslove i iskustvo naših zaposlenih.

Forsiramo izlaznost, a ne rezultat. Tražimo iskrenu povratnu informaciju“, rekla je Olga Žarković.

partneri-hre-2023

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeNestlé Adriatic S: Priznanje i nagrađivanje na nov način

Projekat “The Awards”, kompanije Nestlé Adriatic S, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. Projekat je ispred kompanije predstavila Tijana Bošnjak, rukovodilac za talente za Jugoistočni region, na šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Zašto „The Awards projekat“  Na samom početku […]

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]