Pređi na glavni sadržaj

Ivan Marković iz NIS-a: “Platforma Poštovanje, pre svega”

2. jul 2021.
·4 minuta za čitanje

Projekat “Platforma Poštovanje, pre svega”, osvojila je treće mesto među najuspešnijim HR pričama nagrađenim na ovogodišnjoj konferenciji HR Experience, a predstavio ju je Ivan Marković ispred kompanije NIS a.d.

Ključan stub EVP-a

Kako je Marković objasnio, projekat je definisan kao jedna od prioritetnih Employee Value Proposition inicijativa, nakon kreiranja kompanijskog EVP-a 2019. godine.

– Stubovi NIS-ovog EVP-a su poštovanje, lični razvoj, priznanje za performans i izazovan posao. Kada se upustite u proces građenja EVP-a, postavljanja ciljeva i jačanja brenda, menjanje korporativne kulture, proglasite ih, unesete u dokumenta, postavite na portal, sledi najteži deo – šta onda? Kako živeti te promene? Nekada su te promene kao vruć krompir, ali bez tih “higijenskih” promena koje moraju da se dese, ne možete dalje. Zato smo se odvažili da se upustimo u preispitivanje poštovanja kao ključnog stuba našeg EVP-a i mnogi su nam rekli da smo hrabri što se time bavimo – Marković, napomenuvši da je uz podršku bilo i sumnji kako u tako velikoj kompaniji implementirati projekat koji se bavi prvenstveno poštovanjem svakog zaposlenog.

On je objasnio da su do odluke za pokretanje inicijative došli nakon analize koliko im je važan EVP element – poštovanje – i činjenice da moraju da ga ojačaju, jer je percepcija zaposlenih, kao i eksterne zajednice bila da NIS mora intenzivno da radi na njegovom unapređenju.

– Istraživanja među zaposlenima i druga eksterna istraživanja su nam pomogla da dođemo do srži izazova i definišemo pravac – poštovanje zaposlenih i uvažavanje njihovog integriteta elementarna su obaveza u svakom radnom okruženju. Ne možete primorati nekoga da vas poštuje, ali možete odbiti da vas ne poštuju – naglasio je Ivan Marković.

Kako je on istakao, osnovna strategija NIS-a je da njihov EVP živi – da ga zaposleni žive, da prenese poruku da se trud prepoznaje, da se svaki pojedinac jednako uvažava i da u njihovom zadovoljstvu i posvećenosti leži snaga kompanije. Marković je dodao i da je bilo potrebno iznaći sistemske načine kako pratiti i omogućiti podršku zaposlenima u sistemu koji broji više od 11.000 ljudi.

Kreiranje i pripreme samog projekta su sprovedene u 2020. godini, a sam početak projekta bio je u decembru 2020. godine. Ova platforma kreirana je sa planom da bude oslonac i podrška zaposlenima u budućnosti u svakom momentu.

Podrška zaposlenima i Savetnik za etiku

„Poštovanje, pre svega!” je integrisan program podrške zaposlenima kada god se osećaju da trpe ili prolaze kroz situacije koje ugrožavaju njihovo dostojanstvo i osećanja. U zavisnosti od samostalne procene situacije kroz koju prolazi, zaposleni može da se obrati sledećim centrima podrške: Timu za psihološku podršku (interni tim), Chief Ethics Officer (Savetnik za etiku) i licu za za podršku u slučaju sumnje na mobing. Na ovaj način dobija razrešenje krizne situacije kroz podršku, savetodavni pristup ili kada se zaposleni osećaju loše ili imaju nedoumice i treba im psihološka podrška i lično osnaživanje uz maksimalnu zaštitu od strane kompanije i zagarantovanu poverljivost celog procesa. „Poštovanje, pre svega!” je nezavisan u svom delovanju, garantuje potpunu diskreciju i zaštitu zaposlenih tokom komunikacije i iniciranih procesa.

U toku rada na projektu došlo je do izmene plana da postoji mnogobrojan i kredibilan tim kojem se zaposleni mogu obratiti u vezi sa etikom, a koji broji desetak ljudi iz različitih delova kompanije.

– Međutim, na osnovu povratnih informacija shvatili smo da bi to trebalo da bude jedna osoba, etična, hrabra i uticajna. To je postao jedan član top menadžmenta, koji je pored svoje pozicije preuzeo i poziciju Chief Ethics Officer (Savetnik za etiku), koji ima volje, moći i ima sva ovlašćenja da bude zadužen za rešavanje ovih pritužbi i kojem se svaki zaposleni može direktno obratiti – naveo je Ivan Marković.

On je naglasio da u NIS-u žele da spreče i pomognu u situacijama poput vređanja dostojanstva, ugleda, ličnog i profesionalnog integriteta, ismejavanja ili diskriminacija po bilo kom osnovu. Izazovi u prevazilaženju neprijatne situacije koja utiče na psihološku stabilnost i mentalno zdravlje, kada zaposleni ne znaju kako da se nose sa pritiskom, da iskažu svoj stav, osećaju se bespomoćno i neprihvaćeno od strane svog tima. Kao i u situaciji ukoliko postoji sumnja na vršenje mobinga nad zaposlenima.

Merenje uspeha

Kako znamo da smo na pravom putu, upitao je Ivan Marković i naveo kako se meri učinkovitost projekta:

– Planirani alati za merenje učinka su Istraživanja employee engagement-a – kroz element “radno okruženje”, istraživanja izveštaja iskustva kandidata Candidate experience – praćenje razloga zbog kojih kandidati ne prihvataju ponudu za zaposlenje zbog “radnog okruženja i odnosa sa rukovodiocima”, izlazni intervjui – praćenje razloga zbog kojih zaposleni odlaze zbog “radnog okruženja i odnosa sa rukovodiocima”, kao i broj prijavljenih i procesuiranih slučajeva koji ukazuju na neprimereno ponašanje putem nekog od centara podrške ove platform. Tu je i Eksterno istraživanje – TalentX istraživanje sprovedeno od strane najvećeg sajta za zapošljavanje Poslovi Infostud – rekao je Marković.

EVP stub poštovanje, po ciljnim grupama izgleda ovako: Zaposleni na operativnim pozicijama – Kompanija i moj rukovodilac poštuju moj trud, zalaganje i vreme i pružaju mi podršku u različitim životnim situacijama. Eksperti – Motivisan sam što radim u kompaniji u kojoj me poštuju kao ličnost i profesionalca. Menadžeri – Kompanija mi daje slobodu u donošenju odluka i vođenju tima u skladu sa kulturom i strategijom kompanije.

– Platforma je ključni instrument za izmenu kompanijske kulture, podrška svim zaposlenima, preduzimanje mera za sva ponašanja koja nisu u skladu sa vrednostima kompanije i korporativnom kulturom – zaključio je Ivan Marković, upozorivši da čuvati brend nije uvek samo pričati o lepim stvarima, već otvoriti i teške teme i istinski raditi na korporativnoj kulturi.

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeNestlé Adriatic S: Priznanje i nagrađivanje na nov način

Projekat “The Awards”, kompanije Nestlé Adriatic S, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. Projekat je ispred kompanije predstavila Tijana Bošnjak, rukovodilac za talente za Jugoistočni region, na šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Zašto „The Awards projekat“  Na samom početku […]

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]