Učesnici nedavno održane konferencije HR Experience, u organizaciji Poslovi Infostud, izabrali su među 6 najuspešnijih HR priča po izboru stručnog žirija, za pobednika projekat Erste Bank ad Podgorica „Smart Employee Growth Assistant“, odnosno „Pametni asistent za lični razvoj“
„Erste Bank ad Podgorica, deo je Erste grupe, jednog od vodećih poslodavaca finansijskog sektora u srednjoj i istočnoj Evropi. Erste Banka je prisutna u Crnoj Gori od 2009. godine i najmanja je banka u Grupi sa 350 zaposlenih, 17 filijala i 15 odsto tržišta u Crnoj Gori. Možda je naša banka veličine neke poslovnice u Austriji, ali mi radimo neke super stvari i danas ćemo govoriti o jednoj od njih, o pametnom asistentu za lični razvoj zaposlenih. Naš HR tim broji 4 zaposlena, i pred vama je ovde 50% tima, što govori o tome koliko je nama ovo važno i koliko želimo da pobedimo.“
Ovako je započela svoje obraćanje učesnicima nedavno održane konferencije HRExperience Tatjana Keković, HR direktor, koja je sa Predragom Novakovićem, stručnim saradnikom za edukaciju i razvoj, predstavila projekat Erste Banke ad Podgorica i primila nagradu.
Izazovi treninga mekih veština
„Svi znamo da smo se u protekle dve godine suočili sa mnogim izazovima na svim poljima i u svim segmentima, a mi iz HR-a volimo da mislimo da je nama bilo najteže. Ali, imali smo priliku i da pokažemo da možemo biti strateška funkcija i da dokažemo da možemo biti proaktivni, inovativni i agilni“, rekla je Tatjana Keković i nastavila:
U decembru 2021. godine svi smo već bili na izmaku snaga, sa skraćenim budžetima a zaposleni su već bili zasićeni zoom sastancima i online edukacijama. Trebalo je da izađemo u susret njihovim potrebama nudeći nešto što je korisno, što žele, ali što još nije viđeno.
„Mi iz HR-a znamo da zaposleni najčešće traže razvoj mekih veština i svesni smo da su im te veštine potrebne kako za posao kao i za druge životne situacije. Znamo da, ukoliko neko ima prosečne potencijale on će pre ili kasnije usvojiti stručna znanja, ali kako razvijati kontinuirano meke veštine? Takođe, izazov koji se javlja u treninzima je da često ne mogu obuhvatiti veliki broj ljudi već se ograničava na high-performere ili na druge zaposlene koje šaljemo na obuke na preporuku menadžera“, rekla je Tatjana Keković.
Kako je Erste banka iz Crne Gore prevazišla izazov da veliki broj zaposlenih bude obuhvaćen, da im treninzi budu dostupni i da mogu da im pristupe kad i koliko žele? Kako su rešili izazov koji se često iskristališe kada su ispitivanja potreba za obukama iz mekih veština u pitanju, a to je da su zaposlenima potrebne obuke iz različitih veština?
Mobilna aplikacija: zaposleni uče šta, kada i koliko žele iz oblasti EQ
Rešenje je pronađeno u tome što je Erste banka Crna Gora sa partnerom Flourish organizovala pilot obuku na dobrovoljnoj bazi za sve zaposlene, koji su mogli koliko i kada žele, u svoje slobodno vreme, bez nadzora i bez uticaja na izbor kompetencija koje žele da razvijaju. U pitanju je bila već međunarodno priznata aplikacija na kojoj je moguće razvijajati meke veštine.
22 veštine za poslovni i privatni život
Predrag Novaković, Stručni saradnik za edukaciju i razvoj, istakao je da se aplikacija Flourish bavi razvojem emocionalne inteligencije, i koliko nam je ona potrebna našalio se na početku svog izlaganja.
„Kada sam došao na razgovor za ovaj posao pitali su me čuveno HR pitanje: možete li nam reći nešto više o sebi a ja sam im odgovorio: Nemojte molim vas, stvarno mi treba ovaj posao“, rekao je Predrag Novaković izazvavši smeh u sali, ali napravivši dobar uvod u potrebe razumevanja sebe i drugih i komuniciranja o međusobnim potrebama.
„Kao što nauka već dugo zna, svi želimo da budemo prihvaćeni i uvaženi. I nije dovoljno da samo jedna strana ima kompetencije emocionalne inteligencije, već je potrebno i da sagovornik bude bar delimično edukovan ili talentovan u ovoj oblasti kako bi se komuniciralo bez teškoća“, rekao je Predrag Novaković. On je takođe istakao da ljudi najpažljivije prate trening kada su ga izabrali svojom voljom, a da kontinuitet učenja i primenjivanja novih veština obezbeđuje da se naučeno ne zaboravi i prihvati. Naglasio je da HRovi treba da pomognu i dopuste ljudima da pronađu najbolju verziju sebe i da će tada biti najproduktivniji.
„Benefiti sticanja veština na ovaj način za razvijanje emocionalne inteligencije, ne samo da su uočene kroz statističke podatke, već i kroz razgovore sa zaposlenima i kroz poboljšanje njihovih odnosa, u okviru i van poslovnih aktivnosti. Ove veštine im pomažu i u privatnom životu, u odnosu sa partnerima, prijateljima, komšijama, a ne samo sa klijentima i kolegama i stoga mogućnost njihovog razvoja zaposleni još više cene“, naglasio je Predrag Novaković.
„Kada nam je predloženo da učestvujemo u validaciji beta verzije aplikacije koja razvija EQ odnosno meke veštine zaposlenih na jedan potpuno inovativan način, odlučili smo da prihvatimo iz više razloga: tim stručnjaka, uključujući psihologe koji stoje iza ideje i razvoja aplikacije, ulio nam je poverenje. Erste banka je veoma fokusirana na razvoj zaposlenih, a ovaj naš HR projekat omogućio nam je razvijanje čak 22 kompetencije emocionalne inteligencije, odnosno, meke veštine.
Kroz implementaciju pokazalo se da je prosečno vreme korišćenja po zaposlenom od 3 do 10 minuta dnevno. Praćenje progresa zaposlenog, izveštaji o jakim i slabim stranama same organizacije, te omogućavanje kontinuiteta u edukaciji koja vodi do usvajanja novog obrasca ponašanja su karakteristika koju u tradicionalnim načinima obuka teško možete dobiti bez značajne investicije novca i vremena, istakli su prezenteri nagrađene HR priče.
Tatjana Keković je rekla da su zaposleni Erste Banke u prva 3 meseca prošli 373 personalizovana treninga, kroz koje su razvijali kompetencije: Svest o sopstvenim emocijama, Pravilna samoprocena, Samopouzdanje, samokontrola i upravljanje stresom, Rešavanje problema, Iniciijativa, Želja za postignućem, Pozitivan stav, Prilagodljivost, Samoaktualizacija, Empatija, Svest o situaciji, Uslužnost, Komunikacija, Uticaj, Upravljanje konfliktima, Liderstvo, Sprovođenje promene, Građenje konekcije i Timski rad i kolaboracija. Čak 31% zaposlenih Erste banke u Podgorici je unapredilo svoj EQ.
Gejmifikacija u službi učenja
Rezultati ankete kažu da 88% zaposlenih koji su koristili aplikaciju smatra da je pozitivno uticala na njihovu emocionalnu inteligenciju. Čak 86% zaposlenih je izrazilo želju da nastavi da koristi ovo rešenje, a 97% je smatralo da je Flourish intuitivan i jednostavan za korišćenje. Benefiti za poslodavca su brojni, a identifikuju se i veštine koje su razvijene iznad proseka kao i one koje zahtevaju intenzivniji rad.
Inovativan pristup, gejmifikacija, kratko vreme koje zaposleni u toku dana provodi u aplikaciji, sa naglaskom na kontinuitet čine da se odredjena kompetencija unapređuje trajno.
Jedinstvenim, neposrednim, energičnim i iskrenim nastupom prezenteri Tatjana i Predrag sišli su sa bine uz gromoglasan aplauz pune sale hotela Metropol.