Pređi na glavni sadržaj

EB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

17. jun 2024.
·4 minuta za čitanje

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta). 

Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj javnosti je bila poznata pod imenom Umlaut, jer je ovde samostalno poslovala od 2009. godine, a 2021. je postala deo kompanije Accenture (ACN).  

“Potpuna integracija u Accenture znači i usklađivanje postojećih procesa sa globalnim ACN standardima, te je pitanje I&D (Inclusion and Diversity) postalo jedan od glavnih fokusa tima u srpskoj ACN kancelariji”, rekao je Boban Pavlović, HR Country Lead, koji je na konferenciji predstavio najuspešniju EB praksu po mišljenju žirija: projekat beneficija koji članove istopolnih zajednica u pravima izjednačava sa bračnim parovima. 

“Globalni Accenture Benefit tim ima za cilj da u svakoj zemlji, te i u Srbiji, standardizuje benefite koje pruža svim zaposlenima, bez razlike. To je inkluzija na delu: jednaki uslovi i benefiti za sve, pa samim tim i za ljude u istopolnim zajednicama, i uvođenje novih normi ponašanja”, rekao je Boban Pavlović.  

Zašto je Accenture Services u prvi plan stavio istopolne zajednice?  

Istopolne zajednice su najnevidljivija grupa, pre svega zakonski, ali i u društvu generalno, pa i u poslovnom kontekstu. Dok se diskusije vode u Skupštini iza zatvorenih vrata o pravima ovih zajednica, one postoje napolju, u stvarnom svetu. Zapravo, one žive poput cimera bez definisanih i zakonom priznatih prava u kojima uživaju tradicionalne bračne i vanbračne zajednice, rekao je Boban Pavlović. 

Kompanija ispituje trenutno stanje među zaposlenima putem anonimnih „MS forms“ anketa. Tako dobijaju informacije o sveukupnoj atmosferi u timovima, nivou komunikacije i empatije, motivaciji, osećaju pripadnosti i vidljivosti. Posebnu važnost ima i praksa održavanja interaktivnih radionica sa novozaposlenima nakon 3 i 6 meseci od prvog radnog dana („prolonged onboarding“), putem kojih kompanija želi da identifikuje izazove i prilike za poboljšanje inkluzivnosti radne sredine.  

“Nakon prikupljanja dovoljne količine povratnih informacija, osmišljavamo različite strategije u cilju kreiranja kulture koja je inkluzivna,”, rekao je Boban Pavlović i istakao koji je sledeći korak sledio nakon pomenute analize.  

“Prepoznali smo potrebu za ovom inicijativom i da moramo da istražimo zakonske okvire, kako bismo shvatili da li nas zakon podržava u davanju prava istopolnim zajednicama. Stupili smo u redovnu komunikaciju sa advokatskom kancelarijom koja je naš spoljni savetnik, a koja nam pomaže da protumačimo zakon i sprovedemo našu misiju. 

Rezultat su bile izmene postojećeg Pravilnika o radu naše firme, u smislu broja slobodnih dana za porodične događaje i drugih benefita koji se stavljaju na raspolaganje bračnim i vanbračnim zajednicama, kao i istopolnim zajednicama bez razlike”, rekao je Boban Pavlović i naveo konkretne primere kako to izgleda u praksi ove kompanije. 

Inkluzija na delu: šta kompanija nudi zaposlenima koji su u istopolnim zajednicama 

“Povodom sklapanja braka, svako, bilo da ima pravo da se venča u Srbiji ili mora van nje, ima pravo na slobodne dane. Svako bez razlike ima pravo na slobodne dane za porođaj osobe sa kojom je u zajednici, pri čemu smo broj slobodnih dana povećali na 14. Još jedna od lepših izmena je da svaki naš zaposleni, bez razlike, ima pravo na slobodan dan za polazak deteta u školu. Takođe, u slučaju smrti partnera svako bez razlike ima pravo na odsustvo”, naveo je primere Boban Pavlović i dodao:  

Neka pitanja nisu mogla da budu definisana Pravilnikom o radu, pa su regulisana internim procedurama i odlukama. Na taj način su partneri u istopolnim zajednicama stekli pravo na sve postojeće benefite koje ACN nudi svojim zaposlenima, poput privatnog zdravstenog osiguranja za supružnika/partnera, FitPass dodatnu karticu, itd.” 

Principi diskrecije i anonimnosti: benefiti pod vlastitim uslovima 

“Proces izgleda ovako: zaposleni šalje zahtev za korišćenje određenog benefita, npr. slobodni dani za sklapanje braka istopolnih partnera van Srbije svome HR povereniku, koji priprema neophodnu dokumentaciju (odluku direktora). U odluci se ne navodi izričito osnov odsustva. Ovime smo osigurali da sem HR poverenika i direktora firme, koji moraju biti upućeni u razloge radi odobravanja odsustva, ni članovi tima, ni tim lidovi ne moraju da znaju osnov ovakvog odsustva. Naš cilj je da sve dostupne benefite u kompaniji, svi zaposleni, bez izuzetka, koriste”, naglasio je Boban Pavlović.  

Kako pristupiti merljivosti u situaciji razbijanja predrasuda? 

“Tema koja je obuhvaćena projektom je izuzetno osetljive prirode, prvenstveno u našem društvu. Rezultati koji će biti podložni merenju su dugoročni, smatramo da je to okvir od 5 godina koliko nam je potrebno da postepeno menjamo kulturu, razbijamo mitove i stigme, kao i nesvesne pristrasnosti i predrasude.  

Za sada je Accenture Services u Srbiji uspostavio sistem monitoringa kroz zajednički HR mejl na koji zaposleni može prijaviti bilo kakvu vrstu diskriminacije ili neprikladnog ponašanja. Tu su interaktivne radionice na temu inkluzije i raznovrsnosti – mogućnost da se zaposleni prijave za obuke i edukativne programe.  

 

“Prepoznati smo od strane šire IT zajednice u Srbiji kao poslodavac koji podstiče i ohrabruje stvaranje inkluzivnog radnog okruženja. Naime, anketa koju je sproveo Infostud sa 2.700 ispitanika i kompanija Accenture je zauzela 3. mesto sa 26% glasova”, podsetio je Boban Pavlović. 

Prednosti inkluzivnosti i raznovrsnosti i za Kompaniju i za zaposlene 

“Naša kompanija ne samo da doprinosi pravednijem društvu, i kreira zdraviju kulturu radnog okruženja, već ove vrednosti pomažu postizanja poslovnog uspeha Usvajanje inkluzivnih politika pozitivno utiče na imidž kompanije, čineći je privlačnijom ne samo potencijalnim kandidatima, već i klijentima i partnerima koji cene ove vrednosti. To može dovesti do povećane lojalnosti brendu i veće baze klijenata. Kada se zaposleni osećaju prihvaćeno i podržano, oni bolje rade i skloniji su da ostanu u kompaniji na duži rok, naglasio je Boban Pavlović.  

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]

Uspešne HR pričeDelhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.   “Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i […]