Pređi na glavni sadržaj

Delhaize Serbia: Ide Flex – mladi biraju kada i koliko rade

26. jun 2024.
·4 minuta za čitanje

Šesta konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 30. maja u Sava centru u Beogradu i na njoj su tradicionalno predstavljene najuspešnije HR priče po mišljenju nezavisnog žirija u sastavu Aleksandra Dutina, Ivanka Novaković i Žaklina Teofilović.  

“Uspešne HR priče” je projekat koji se već 6  godina realizuje u okviru konferencije “HR Experience”, promovišući razmenu praktičnih znanja i iskustava stručnjaka iz domena ljudskih resursa, a zarad unapređenja ove oblasti u našoj zemlji. 

Projekat “Ide Flex”, kompanije Delhaize Serbia, jedna je od 5 najuspešnijih HR priča koje su izabrane među 42 prakse pristigle na ovogodišnji konkurs.  

Šta je Flex? 

Flex je model radnog angažovanja mladih od 15 do 26 godina u prodavnicama ove kompanije. Mladi biraju kad i koliko rade za svoj džeparac: 9, 12 ili 16 sati nedeljno, radnim danima i/ili vikendom, pre podne, u međusmeni ili popodne. Pored toga, zavisno od slobodnih mesta, mladi angažovani preko ovog modela imaju mogućnost i da izaberu prodavnicu Deleze Srbija u kojoj će raditi, zavisno od blizine mesta stanovanja ili fakulteta. Kada je u pitanju zarada, ona zavisi od broja radnih sati, ali i dužine kontinuiranog angažovanja – posle tri i šest meseci, cena sata se uvećava. 

U pitanju je inovativni model radnog angažovanja na našem tržištu, te je zbog toga, zbog povoljnosti koje se na našem tržištu mladima retko nude, kao i zbog uspešne “Ide flex” kampanje, ovaj projekat široko poznat i van poslovne i HR zajednice. 

Model radnog angažovanja prilagođen mladima 

– Ovakav model rada, iako poznat u svetu, nije bio posebno aktuelan na tržištu Srbije, te smo kao kompanija istupili i ponudili odličan model. Uspeli da privučemo više od 17.000 mladih da se prijave, a angažovali smo oko 5.000 njih u gradovima širom SrbijeIde Flex model uspostavljen je sa ciljem popunjavanja upražnjenih pozicija u našim prodavnicama, kao i sa ciljem pružanja mogućnosti mladima da radeći fleksibilno radno vreme zarade za džeparac i steknu prve radne navike i iskustva, rekli su Nemanja Ković i Boško Ilijev, koji su na konferenciji HR Experience ispred kompanije Delhaize Serbia predstavili projekat “Ide Flex”. 

Oni su objasnili zašto je kompanija Delhaize Serbia pokrenula ovaj projekat:  

– Da bismo ojačali timove u prodavnicama sa mladom radnom snagom, da bismo im kao društveno odgovorna kompanija pružili mogućnost da steknu prva radna iskustva, zarade ozbiljan džeparac, da bismo najbolje nagradili super stipendijama i osnažili mlade, podržali njihovo osamostaljivanje i ulazak u poslovni svet, istakli su predstavnici Delhaize Serbia. 

O počecima projekta Nemanja i Boško su rekli:  

– U oktobru 2022. godine uspostavljen je Flex model. Te godine smo sproveli merenje svih aktivnosti i utvrdili koliko je tačno vremena i ljudi potrebno za realizaciju. Definisali smo vremenske prozore za aktivnosti, promenili gomilu internih pravila i procedura, utvrdili gde će nam mlade snage biti najpotrebnije, napravili probni model i krenuli sa testiranjem u 20 pilot radnji. 

Promotivna kampanja: sleng i pojačanje 

Po uspostavljanju modela usledila je snažna promotivna kampanja, inspirisana mladima, njihovim hobijima i slengom, a paralelno, u kompaniji je osnovan i zaseban tim zadužen za koordinaciju ovog modela na liniji kandidati – prodavnice – omladinska zadruga.  

Kompanija je promociju počela od svojih zaposlenih – internom kampanjom. Ona je realizovana u dva pravca i sa dva cilja: privući decu zaposlenih i promovisati Ide Flex model među zaposlenima, jer je njihova podrška realizaciji bila ključna. Moto interne kampanje bio je: IDE FLEX, IDE POJAČANJE! Dodatne komunikacije su bile takođe u skladu sa ciljevima projekta: stižem da pomognem, dolazim da naučim, radujem se da učim od vas, želim da budem što bolji kolega. 

Nakon interne, na red je došla i eksterna promocija. Headline eksterne kampanje je bio IDE FLEX! Dodatne komunikacije su naglasile osnovne prednosti ovog angažovanja: biraj kad i koliko radiš za ozbiljan džeparac, biraj kad i koliko radiš i uskladi školu i posao, biraj kad i koliko radiš i obezbedi Maxi stipendiju 

Kampanja je uključila televiziju, autobuska stajališta, društvene mreže, radio. O njenom uspehu kampanje govore brojevi koje su predstavili Nemanja Ković i Boško Ilijev, ali i broj prijava koje su od kraja 2022. godine do kraja 2023. premašile 12.000 mladih.  

Stipendije za “flexovce” koji su imali najbolje ocene u školi i na poslu 

– Kako nam je od samog početka bilo važno da škola ne ispašta zbog posla, obezbedili smo i „Ide Flex“ stipendije kao dodatni motiv mladima da uče, razvijaju sebe i svoja znanja i sutra budu još uspešniji ljudi. Prve stipendije dodelili smo u septembru 2023. godine za najboljih 50 „flexovaca“ koji su imali najbolje ocene i u školi i u na poslu, a ovo će postati tradicija i za generacije koje dolaze, rekli su Boško Ilijev i Nemanja Ković. 

Dodali su da je „Ide Flex” omogućio mladima da zarade novac i steknu svoja prva radna iskustva, a da time ne ugroze svoje školovanje, što je retka prilika na našem tržištu rada.  

A šta je dobila kompanija Delhaize Srbija?

– Model „Ide Flex“ osnažio je naše timove u radnjama, a mi smo dobili sjajne mlade ljude voljne da uče i rade, stiču nova iskustva i poznanstva. Kompanija je takođe mnogo dobila ovim projektom: podmlađivanje radne snage, popunjavanje upražnjenih pozicija u radnjama, pomoć kolegama u radnjama, promena percepcije poslodavca, posebno među mladim ljudima. U radnjama i timovima pojavila se nova i drugačija energija, zaključili su Boško Ilijev i Nemanja Ković ispred Delhaize Serbia. 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Uspešne HR pričeHR priče: NLB Komercijalna banka – Kako “zapaliti vatru u ljudima” i izbeći sagorevanje na poslu

Projekat  “HR transformacija”, kompanije NLB Komercijalna banka, jedna je od 5 najuspešnijih HR praksi izabranih među 42 prijavljene na ovogodišnji konkurs Uspešne HR priče. HR transformaciju je predstavila Ivana Bamburać, direktor odeljenja za iskustvo zaposlenih, razvoj kulture i organizacije NLB Komercijalne banke na nedavnoj Šestoj konferenciji HR Experience održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.   Ivana […]

Uspešne HR pričeUspešne HR priče: UniCredit Bank – Naši benefiti su odgovori na potrebe zaposlenih

Projekat “Zajedno rastemo” UniCredit banke, jedna je od pet pobedničkih HR praksi sa ovogodišnjeg konkursa Uspešne HR priče. Zajedno sa ostalim pobedničkim inicijativama, i praksa “Zajedno rastemo” je predstavljena na konferenciji HR Experience, održanoj u Beogradu u organizaciji Infostuda.  Podrška zasnivanju i proširenju porodice   – Inicijativa “Zajedno rastemo” je u vezi sa našom korporativnom vrednošću […]

Uspešne HR pričeHR Priče: Banca Intesa – EB strategija ne treba samo da komunicira već i stvara bolje radno okruženje

Projekat “Ti si sve što hoćeš”, kompanije Banca Intesa, jedna je od pet pobedničkih HR praksi na ovogodišnjem konkursu Uspešne HR priče. Na nedavnoj šestoj konferenciji HR Experience, održanoj u organizaciji Infostuda u Beogradu, ovaj projekat su ispred kompanije Banca Intesa predstavile Sanja Rajačić i Simona Vidojević.  – Najveći deo našeg Employer branding projekta „Ti si sve […]

Uspešne HR pričeEB nagrada za 2024. godinu: Accenture Services – Beneficije koje članove istopolnih zajednica u pravima izjednačavaju sa bračnim parovima

Na nedavno održanoj Šestoj konferenciji HR Experience, u organizaciji Infostuda, prestižnu nagradu za najbolju Employer branding praksu nezavisni stručni žiri u sastavu Ivana Eror Bauk, Ivan Marković i Tijana Bejatović, dodelio je kompaniji Accenture Services za pionirski posao u oblasti uključivanja i raznovrsnosti (inkluzije i diverziteta).  Kompanija koja u Srbiji danas posluje pod imenom Accenture Services našoj […]