Pređi na glavni sadržaj

Zanimljive činjenice o poslu

13. novembar 2024.
·2 minuta za čitanje

1. Najčešći dan kada su zaposleni „bolesni“ je ponedeljak. Sem u Australiji. Tamo je utorak

2. Ako radite 40 sati nedeljno do svoje 65. godine, radićete 90.000 radnih sati tokom života. Eto zašto je važno, koliko god možemo, da radimo ono što volimo ili makar ono što nam nije mrsko. Toliki broj sati u životu bilo bi lepo provesti i u zdravom radnom okruženju i sa pozitivnim ljudima.

3. Najbolji balans privatnog i poslovnog života je u Italiji: tamo samo 3% zaposlenih radi više od 50 sati nedeljno. Ovaj balans možda ne zavisi samo od broja radnih sati. Neko može da radi i manje od 40 sati nedeljno a da ga posao muči: toksični odnosi, nevrednovanje doprinosa, veliki poslovni problemi i slično utiču na privatni život i mentalno zdravlje nevezano od toga koliko sati se aktivno provodi na poslu.

4. Najveće radno opterećenje je u Japanu (60-80 sati nedeljno) gde ljudi bukvalno umiru od posla i ta pojava se naziva „Karoshi“ i u Južnoj Koreji gde postoje radni kampovi (112 sati rada nedeljno). U poslednje vreme, u Japanu se započelo sa „Anti karoshi“ kampanjama i otvaraju se telefonske linije pomoći u ovim slučajevima. Inicijative postoje da se ovaj problem smanjii ali, po svemu sudeći, ne dovoljno brzo.

5. Neverovatnih 347 milijardi emailova se pošalje dnevno na planeti i taj broj raste 13% svake godine. Na ovaj trend verovatno ima uticaj i pandemija: hibridni načini rada i ogroman porast video sastanaka u poslednje tri godine. Direktni kontakti među zaposlenima su smanjeni kao i sastanci koji se održavaju u sali za sastanke, pa je očekivano da se većina dogovora/zadataka/razmena ideja dešava preko email-a.

6. Čovek je imao više slobodnog vremena kada je lovio da bi preživeo, nego što to ima moderan čovek.

7. Istraživanja pokazuju da zaposleni koji rade pored prozora manje izostaju sa posla.

8. Zaposleni koji mogu da utiču na izgled svog radnog prostora su zadovoljniji na poslu. Deluje banalno ali ima smisla: kada zaposleni znaju da su pitani/učestvovali u odluci/lično ostavili trag, lakše prihvataju širi kontekst rada u kom se nalaze i pojačava im se lojalnost.

9. Humor na poslu ne utiče negativno na produktivnost, naprotiv. Menadžeri, dosta je mrštenja i hladne profesionalnosti. Ako sami nemate smisla za humor, dozvolite onima koji ga imaju da ga koriste: čine vam uslugu.

10. Tim bilding ne može da reši probleme u timu ili kompaniji ali definitivno je zaslužan za lučenje oksitocina, a on je bitan za osećaj povezanosti i sreće. Ne računajte da će tim bilding da reši konflikte i probleme među ljudima ali može da bude dobra baza da se na tome radi.

11. Zaposleni koji kratko putuju do posla su zadovoljniji poslom i produktivniji. Ima smisla. Saobraćajne gužve verovatno „potroše“ i unervoze zaposlene pre nego što i stignu na posao.

Kad se sve uzme u obzir, idealno radno okruženje je: hibridno i kraće od 40 sati nedeljno, pored prozora i u prostoru koji smo sami uredili, ne mnogo daleko od kuće i među kolegama koji imaju smisla za humor. Pošto je idealno nemoguće naći, dovoljno je razmisliti kako ovih 90.000 radnih sati u životu provesti na najbolji način: potruditi se da nađemo ono što je najbliže našem ličnom idealu. Radni vek traje predugo da bismo ostajali tamo gde smo nesrećni, a opet, ako nađemo mesto na kom nam je dobro, to treba ceniti i ne uzimati „zdravo za gotovo“.

Izvori:

Fun Facts About Working Life | Career Origin

Japan’s karoshi culture was a warning. We didn’t listen | WIRED

12 Facts About the Workplace That You Didn’t Know (condecosoftware.com)

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Ko šta radi u regrutaciji? Podelom odgovornosti do uspešnog zaposlenja!Regrutacija i selekcijaKo šta radi u regrutaciji? Podelom odgovornosti do uspešnog zaposlenja!

Među najčešćim pitanjima kod početnika u HR sektoru obavezno se nađe i ono – ali ko tu zapravo šta radi? To nije neuobičajeno imajući u vidu da se sektor ljudskih resursa svakodnevno menja, i da se u skladu sa zahtevima tržišta i kompanija, menjaju i uloge unutar njega. Kada se na to doda i pojedinačno […]

Skrivena radna snaga – nezaposleni zbog brige o bližnjimaRegrutacija i selekcijaSkrivena radna snaga – nezaposleni zbog brige o bližnjima

Broj nezaposlenih koji su dali otkaze jer moraju da neguju i brinu o nekom članu svoje porodice da li o detetu sa posebnim potrebama, bolesnom supružniku, onemoćalom i dementnom roditelju ili o više njih istovremeno je sve više u porastu.   Istraživanja ukazuju na veličinu problema  To je naročito slučaj u razvijenim zemljama zbog znatno dužeg […]

Zašto intervju nije pouzdan pokazatelj uspešnosti kandidata na budućem poslu  Regrutacija i selekcijaZašto intervju nije pouzdan pokazatelj uspešnosti kandidata na budućem poslu  

Izabrati najboljeg kandidata za određeni posao je mnogo teže nego što većina ljudi misli. Uverenost u to da ćemo saznati istinu samo ako smo postavili prava pitanja se često pokaže kao naivna. Najpre iz razloga što je istina, odnosno u ovom slučaju ličnost kandidata suviše kompleksna da bi se mogla otkriti samo u razgovoru. A […]

Postavljanje procesa u regrutaciji i selekcijiRegrutacija i selekcijaPostavljanje procesa u regrutaciji i selekciji

“Efikasnost je raditi stvari na pravi način; efektivnost je raditi prave stvari.”  Ovaj citat Pitera Drekera obeležio je studije svakog FON-ovca, što i ne treba da čudi jer je njegova primena dalekosežna. U svakoj grani biznisa može se postaviti pitanje – da li radimo prave stvari i da li ih radimo na pravi način?   HR […]