Pređi na glavni sadržaj

Povratna informacija kandidatima u dva koraka – ostavite dobar utisak i za buduće konkurse

23. novembar 2019.
·4 minuta za čitanje

Svi mi ponekada zaboravimo da smo bili u ulozi tražioca posla i tek povremeno, kroz maglu, setimo se stresa i osećanja razočarenja koje je taj zadatak umeo da nam pruži.

Najčešći komentar koji čujemo od kandidata u vezi sa kompanijama kod kojih su konkurisali je: “Ma pusti, neozbiljni su, ne obaveštavaju ni o ishodu konkursa”.

Svaka priča ima dve strane. Vi, kao poslodavac, reći ćete: “vrlo često nam se prijavljuju kandidati koji ne ispunjavaju ni osnovne uslove konkursa”.

A šta je sa kvalitetnim kandidatima i njihovom mrežom kontakata?

Zanemarimo sada na momenat, kandidate koji konkurišu na sve moguće oglase, najčešće ne čitajući uslove navedene u konkursu, zatim one koji u propratnom pismu vašu kompaniju oslovljavaju imenom druge kompanije jer ga pre slanja nisu ni pogledali i sve slične primere.

Zamislimo kandidata sa određenim kvalitetima, iskustvom i željom da radi za vašu kompaniju, koji je aplicirao za poziciju i nikada nije dobio nikakav odgovor.

Hajde, preživeće jednom ili dva puta.

Međutim, određenog momenta, frustracija koju kandidati doživljavaju zbog ovakvog kolektivnog ponašanja poslodavaca može prerasti u ozbiljniji problem.

Samim tim što će se (potencijalno dobar kandidat Aleksandar) požaliti svojim prijateljima kako nije dobio odgovor nakon apliciranja (ili, još gore, nakon prvog intervjua!), verovatnoća da će se neki njegov/njen prijatelj (potencijalno kvalitetan kandidat Jovana) prijaviti na neki od vaših sledećih konkursa je eksponencijalno opala.

Sa druge strane, odgovaranje na ishod konkursa je sastavni deo procesa zapošljavanja, pa je to i vaša obaveza.

Sticanje reputacije kompanije koja kandidatima ne odgovara na konkurs i ne obaveštava ih o ishodu konkursa je nešto što vam može naneti samo štetu, a da se rešiti vrlo lako  – slanjem povratnih informacija kandidatima.

Slanje odgovora kandidatima je mnogo jednostavnije nego što mislite

Zvuči strašno, ali smo vam iz tog razloga omogućili da u svega par koraka pošaljete povratnu informaciju svim kandidatima kojima želite.

Zašto ne biste u oglasima za posao imali markicu “Ovaj poslodavac odgovara na prijave kandidata”?

 

Ovaj poslodavac odgovara na vaše prijave

 

Na ovakve konkurse prijavljuje se i do 40% više kandidata, među kojima vrlo često ima i onih pasivnih, koji ujedno vrede kao suvo zlato na tržištu zapošljavanja.

 

Pojedinačno slanje povratne informacije kandidatima

Prilikom pregleda biografije, izaberite opciju za slanje mejla kandidatu i izaberite koji tip mejla želite da pošaljete kandidatu.

Slanje pojedinačnih odbijenica kandidatima - HR Blog - HR Lab

Nakon toga, možete izmeniti tekst u skladu sa vašim željama i poslati mejl kandidatu.

 

Grupno slanje povratne informacije kandidatima

Naš savet je da prilikom pregledanja biografije, svaku pojedinačno ocenite sa ocenom 1-5, pomoću zvezdica koje se nalaze odmah pored imena kandidata.

Ocenite kandidata - HR Blog - HR Lab

 

Nakon pregleda svih biografija o kada ste sigurni koga želite ili ne želite da pozovete na intervju, iskoristite filter “pretraži po oceni” da vam se prikažu kandidati koje ste ocenili sa slabijim ocenama

Pretraži po oceni kandidata - HR Blog - HR Lab

Da biste obeležili sve kandidate,
1. kliknite na kvadratić pored imena jednog od kandidata,
2. zatim na kvadratić u zaglavlju ekrana koji stoji pored oznake “Označeno kandidata”. Ovako ste obeležili sve kandidate iz liste
3.  sada izaberite opciju “Pošalji email kandidatima” – i izaberite neki od šablona (odbijenica, poziv na intervju, zahvalnica…)

Obeležite sve kandidate - HR Blog - HR Lab

Nakon uspešnog slanja, u “istoriji aktivnosti” će se pojaviti obaveštenje da je mejl poslat kandidatu.

Ako ste odabrali šablon odbijenice, kandidati koji su dobili ovaj mejl, imena u listi će biti precrtana te ćete ih na ovaj način lakše razlikovati.

Šta ako ne pošaljete povratnu informaciju kandidatima

Često smo u razgovoru sa kandidatima čuli rečenicu “ako nisu u stanju da odgovore na poslatu prijavu, mogu misliti kakvo je tek stanje u kompaniji i kako se ponašaju prema zaposlenima“. Možda je zapravo baš super, ali ste u startu napravili grešku pa niste ni dali priliku nekome da to sazna.

Da li neko želi da radi za neozbiljnu kompaniju? Pa ne baš, ako ne mora… a vama je svakako važno da dođete do kvalitetnog zaposlenog.

Stoga, slanje povratnih informacija ne radite zbog 50 kandidata koji uopšte ne ispunjavaju uslove, već zbog onih 5 koji možda nisu uspeli da se prikažu u najboljem svetlu kroz CV-a, a možda bi zaista bili dobri.

A i ljudski je.

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaPostavljanje procesa u regrutaciji i selekciji

“Efikasnost je raditi stvari na pravi način; efektivnost je raditi prave stvari.”  Ovaj citat Pitera Drekera obeležio je studije svakog FON-ovca, što i ne treba da čudi jer je njegova primena dalekosežna. U svakoj grani biznisa može se postaviti pitanje – da li radimo prave stvari i da li ih radimo na pravi način?   HR […]

Regrutacija i selekcijaŠta se krije iza rečenice: To nije u mom opisu posla

Rečenica „To nije u mom opisu posla“ nije samo otpor nekom konkretnom zadatku nego je i složen fenomen sa više uzroka i posledica.   Kada neko od saradnika izgovori ovu rečenicu možete to protumačiti kao nedostatak timskog rada, lenjost, manjak motivacije ili razočaranost i svaka od ovih opcija može biti tačna. Lenje osobe definitivno koriste ovu […]

Regrutacija i selekcijaPonuda za posao koja se ne odbija

Ponuda za posao je za mnoge više od poslovnog angažmana i ima snagu da promeni kvalitet života, a ne samo iskustvo zaposlenja. Kompanije su sve svesnije da se na zaposlene ne gleda samo kao na radnu snagu od koje se očekuje produktivnost po svaku cenu, već kao celovite ličnosti sa različitim potrebama i čiji se […]

Regrutacija i selekcijaOglas za posao treba da sadrži realan pregled zaduženja

Oglas za posao treba jasno i nedvosmisleno da odražava prirodu posla jer je to od ključnog uticaja na odluku kandidata da konkurišu. Prvo što kandidati gledaju je koliko se njihove sposobnosti i interesovanja poklapaju sa zahtevima posla. Prema istraživanju koje je sproveo Gallup to ima 59% uticaja na odluku da apliciraju, dok misija i svrha […]