Pre tačno godinu dana sam napisala ovaj tekst i sutradan bezbrižno otišla na godišnji odmor (gle slučajnosti, u Aziju). Iako sam bila gladna odmora, željno sam iščekivala da se vratim, kako bismo nastavili rad na predstojećem HelloWorld projektu. Nakon dve nedelje me je nešto mnogo veće od moje želje spustilo na zemlju (bukvalno) i promenilo planove.
Daleko od očiju, ali blisko srcu
Kompanija u kojoj radim (HelloWorld je deo Infostud grupe) je jedna od prvih u Srbiji koja je svoje zaposlene poslala na rad od kuće, kao prvi korak u borbi protiv novog, nevidljivog neprijatelja. Do tada sam mislila da nam je najveći neprijatelj legacy codebase.
Kolegama u timu sam nosila suvenire u koferu, a dočekala me je poruka „Ne dolazi u kanc, najavljuju vanredno stanje, prebacujemo se svi na remote“. I dan-danas se pitam da li je programer pojeo onu indonežansku poslasticu sumnjivih sastojaka koju sam mu ostavila na stolu kad sam krišom uletela u firmu da pokupim lap top.
HelloWorld tim se, čini mi se, za jedan dan prilagodio novom režimu rada. Sećam se, nakon nedelju dana sam ih pitala kako se osećaju, jesu li se navikli… Dva od tri odgovora su bila: „Pf, ja se u kancelariju neću ni vraćati, ovo je ludilo.“ (Sada vam je verovatno jasno da niko u timu još nema decu.)
Ljubav prema onome što radiš je jača od virusa
S obzirom na to da nam je fokus na IT kandidatima i kretanjima na tržištu rada, odmah smo zaustavili razvoj novih fensi funkcionalnosti (to vas očekuje ove godine wink-wink) i posvetili se trenutnim potrebama naše ciljne grupe.
Prvi korak je bio što pre povećati bazu oglasa za posao, pa smo danonoćno pretresali svaki kutak domaćeg IT tržišta i besplatno objavljivali oglase. Da radimo ispravnu stvar malo kasnije su nam potvrdile i statistike – u aprilu nas je pandemija ošamarila sa 52% (!) pada broja prijava na oglase, ali se već sledeći mesec ta brojka vraća na nivo iz 2019. godine, da bismo od juna imali čak 45% rast broja prijava i ta brojka je samo nastavila da se penje, sve do danas.
U pretrazi oglasa smo označavali one koji podrazumevaju online intervju (u tom trenutku većina) i dodatno isticali i promovisali oglase koji se odnose na rad od kuće.
Sledeća stvar koju smo uradili jeste kreiranje nove sekcije na sajtu – Online kursevi. U skladu sa okolnostima, svima koji nisu učili da peku hleb smo napravili bazu besplatnih IT kurseva, kako bi naučili da programiraju.
Usledila je promocija našeg IT Insajdera, kako bi zaposleni u IT kompanijama komentarisali tretman svojih poslodavaca u novonastaloj situaciji. Danas brojimo preko 3500 iskustava o radu i sa intervjua za posao. Usput smo se poigrali pa uveli i funkcionalnost „Uporedi kompanije“, gde može da se uradi komparacija poslodavaca i informacija o njima.
IT Insajderu smo pridružili i sekciju Plate (u okviru profila poslodavaca), kako bismo transparentnost domaćeg tržišta podigli na još viši nivo. Od te misije ne odustajemo ni ove godine.
Sledeći izazov: nasmejati programere
Krenuli smo, logično, od naših najrođenijih. Silom prilika, tokom vanrednog stanja, kreiram folder „HW corona fun times“. Prva u kolekciji bila je pokušaj/naredba da se naši programeri nasmeju u kameru. Sami procenite da li je uspelo.
Ok, kada smo nasmejali naše, red bi bio da razvedrimo i HelloWorld korisnike. Salva smeha usledila je kada smo svojim primerom dokazali da je ljudski grešiti.
Moldere, sve ti je oprošteno
Mojim propustom mejl sledeće sadržine: „adadaefse“, sa fotkom Moldera iz serije Dosije X odlazi na 30.000 mejl adresa HelloWorld korisnika. Bio je petak trinaesti, proklet bio Marfi. Tog dana se majci nisam javljala na telefon. Ali smo zato sledeći dan napravili sistem za proveru draft mejlova u administraciji za newslettere. Ova tragikomična epopeja rezultirala je ovakvim otapanjem sante blama i samoprekora od strane naših korisnika:
• Zdravo, Tamara, verovatno si vec videla da si verujem greskom poslala testni mail korisnicima. Hteo bih samo da ti kazem jednu stvar: nadam se da se nisi iznervirala oko ovoga, a ako si se iole potresla oko ovoga – NEMOJ! Apsolutno niko nije ostecen, niko nece misliti nista lose o tome. Uostalom desava se i Samsungu 🙂
• Posto sam i sama tester ovo mi je skroz simpaticno. Desava se.
• Sve ok, dešava se, ne bi bilo zabavno da je otišlo na samo tri adrese 😀
• Hahaha, ovo je genijalno 😀 Uzgred, nemam nista protiv spama od strane HW tima, cak me i obradujete
Bio je ovo jedan od najboljih open i response rate-ova od kad postojimo.
Novonastala princeza na zrnu spama te subote šalje pokajnički mejl u kome smo pozvali IT-evce da se pridruže našoj Viber Community grupi, koja je u tom trenutku imala 90 članova, kako bismo delili znanje, savete, informacije, prilike za zaposlenje, ali i specifični IT humor. Danas naša Viber komuna broji 870 članova 😉
Pojačanje
Rekordna poseta sajtu, popularnost IT Insajdera, 46.000 registrovanih korisnika i sve veći broj poslodavaca koji se oglašavaju kod nas upućivali su na potrebu za pojačanjem. I kao u prošlogodišnjem tekstu – sve ono čemu smo godinama učili poslodavce o brendiranju karmički nam se vratilo – Tamara i Bojana su pokucale na naša vrata 🙂
Rekla bih da je šesta HelloWorld godina bila najizazovnija do sada, jer smo uz nepredvidive internet konekcije, glasne komšije, kućne ljubimce i dogovore putem video veze ovaj sajt digli na pijedestal domaćeg IT tržišta rada i sačuvali reputaciju najveće domaće IT zajednice i vodećeg sajta za zapošljavanje IT kandidata.
Sad nam je nebo granica (Jupiter je predaleko). Hvala vam na poverenju. <3
Do naredne rođendanske patetike…
Zdravo svete!