Network Managment Forum, održan od 8. do 10. juna u Barseloni, okupio je C-nivo menadžera iz vodećih svetskih kompanija u industriji digitalnih rešenja za zapošljavanje.
Imao sam tu čast da se u ulozi predavača nađem na istom mestu sa najznačajnijim top menadžerima u industriji oglašavanja na svetu i predstavim sajt HelloWorld kroz predavanje „Mastering IT in Serbia – How we did it“.
Srpsko IT tržište na globalnom nivou izaziva dosta interesovanja budući da imamo jedan od najdinamičnijih IT sektora u centralnoj i istočnoj Evropi, sa više od 90.000 ICT profesionalaca koji proizvode oko 5% bruto društvenog proizvoda, dok izvoz proizvoda i usluga iznosi čak 2 milijarde evra na godišnjem nivou.
Domaćin konferencije bila je kompanija Adevinta, članica mreže The Network koju čine najposećeniji sajtovi za zapošljavanje na globalnom nivou, a čiji je ponosni član i sajt Poslovi.infostud.com. Osim predstavljanja srpskog IT tržišta, ovo je bila izvanredna prilika da vidim kako iznutra izgleda globalna centrala Adevinte koja posluje u preko 40 zemalja i upravlja vodećim platformama kao što su infojobs (Španija), subito (Italija), leboncoin (Francuska), E bay (Nemačka). Svako ko ima elementarno poznavanje branše zna koliko su ova rešenja moćna u svojim zemljama i šta znači učiti od najboljih. Osim toga, na konferencijskom delu čuli smo iskustva kolega iz StepStonea (Nemačka), TotalJobsa (VB), ZhaoPina (Kina), Profesiona (Mađarska).
Nije nam bilo teško da razumemo IT-jevce, i sami smo jedni od njih
U Barseloni sam zapravo predstavio studiju slučaja o tome kako je sajt HelloWorld.rs postao najposećenija platforma za IT zapošljavanje na tržištu Srbije. Da su naša rešenja za zapošljavanje IT-jevaca u Srbiji relevantna i na globalnom nivou i da i mi imamo šta da pokažemo svetu dokazuje i interesovanje i dogovori za detaljniju razmenu iskustava sa kolegama iz Španije, Poljske, Švedske, Albanije i ostalih zemalja nakon završetka foruma.
Kolege je najviše zanimalo kako smo uspeli da izgradimo zajednicu oko ovog sajta i kako smo ga povezali sa liderskim sajtom Poslovi.infostud.com. Takođe, prikazao sam set alata koje koristimo u svakodnevnim aktivnostima sa posebnim osvrtom na definisanje ključnih indikatora uspeha i taktike njihovog ostvarivanja.
Kako bismo napravili platformu sa najviše IT pozicija u Srbiji, kao i uvek, išli smo jedinim pravim putem – pošli smo od potreba korisnika. S obzirom na to da je Infostud jedan od utemeljivača digitalnog biznisa u Srbiji – kao i jedna od vrlo retkih domaćih tech kompanija koja ima svoj proizvod i plasira ga ovako dominantno na domaćem tržištu – nije nam bilo teško da razumemo IT profesionalce, prosto, zato što smo i mi jedni od „njih“.
Jasno nam je da svi tech profesionalci, kao i zaposleni u industriji žele da se povežu i umreže pa smo tako i kreirali tada jedinstvenu platformu helloworld.rs. Sada je to vodeći portal za sve informacije o zapošljavanju, razvoju i vestima u IT-ju.
Naša specifičnost je u tome što smo insistirali na transparentnim utiscima o samim kompanijama na sajtu. Moram da naglasim i to da HelloWorld nikada nije brisao komentare (koji su u granici pristojnosti) korisnika, ma kolike pritiske da je trpeo od kompanija koje su se osetile ugroženim.
Posebno smo ponosni na direktan kontakt sa tech profesionalcima, kako kroz naš prepoznatljivi newsletter koji ima preko 35.000 prijavljenih korisnika, tako i kroz naše grupe na viberu i kanale na discordu.
Otkud Branka Petrić među muškatlama u našoj kampanji
Kampanja „Da ti ništa ne promakne“ na sajtu HelloWorld.rs je bila bazirana na podizanju svesti o našem brendu i promociji naših glavnih benefita za korisnike – ubedljivo najveći broj IT oglasa u Srbiji i u isto vreme najmoćnija platforma za razmenu iskustava o radu u kompanijama, procesima zapošljavanja i iznosima zarada.
Da bismo sve te važne činjenice efektno predstavili angažovali smo naše dugogodišnje prijatelje iz agencije „Žiška“ i divu našeg glumišta Branku Petrić, koju smo izabrali za zaštitno lice kampanje. Poruka je bila jednostavna: sve najvažnije informacije o IT-ju se nalaze na sajtu HelloWorld – i prosto se mora biti tamo ako ne želimo da nam nešto važno promakne.
Kampanja je naišla na izvanredan prijem, kako zbog svoje duhovitosti i originalnosti, tako i zbog, na momente, gerila pristupa bliskog ciljnoj grupi: postavljanja bilborda ispred vodećih IT kompanija u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Subotici, a poklanjali smo i inovativni merchandising materijal – domaći IT ajvar – koji smo iskoristili da podržimo domaću zanatsku kvalitetnu proizvodnju zimnice na jugu Srbije.
Ako pričamo o ostvarenju KPI-jeva postavljenih pre kampanje – samo ću reći da smo opet nadmoćno premašili dosadašnje rekorde posete, konkurisanja, ostavljanja utisaka. Za ovo je posebno zaslužan celokupan HelloWorld marketing tim koji bi ovim putem dodatno pohvalio.
Čak 25% porastao broj zaposlenih u IT-ju u odnosu na 2020.
Najvažniji utisci sa Foruma u Barseloni su globalni odgovor na trendove u industriji rešenja za zapošljavanje, razmena praksi sa najuspešnijim svetskim igračima i sjajna prilika za umrežavanje sa liderima kompanija.
Kao najbitnije poruke bih izdvojio to da moramo još više upoznati krajnje korisnike, kroz intenzivno korišćenje dostupnih podataka, direktan kontakt sa njima i brzo unapređenje funkcionalnosti naših platformi, kao i rapidno kreiranje potpuno novih. Buzz reči su ove godine bile: metaverzum, opšti deficit kandidata i novi proizvodi i usluge za kandidate i poslodavce podjednako.
Broj zaposlenih u IT industriji je veći za 25% u odnosu na 2020. godinu. Svesni smo da su ovo izuzetne cifre ali još važnije od toga je da je IT industrija prepoznata kao mesto gde se postavljaju novi visoki standardi procesa i uslova rada koji se prenose i u druge oblasti privrede i na ovaj način značajno poboljšava i ukupni privredni ambijent u zemlji.
Želim da posebno naglasim da je IT konačno obezbedio perspektivu ostanka profesionalaca u našoj zemlji, perspektivu mladima koji znaju da mogu da se školuju za zanimljive poslove od kojih mogu kvalitetno da žive u Srbiji i počeo da deluje kao magnet i za profesionalce sa drugih tržišta koji prepoznaju naš potencijal. O tome govore i podaci da je broj zaposlenih u IT-ju porastao za 25% u odnosu na 2020.
Naše veliko istraživanje IT tržišta rada je pokazalo da su, osim konkurentnih primanja i relevantnih benefita (od kojih je najznačajnije dobrovoljno zdravstveno osiguranje za zaposlene), ključna činjenica u privlačenju kvalitetnih kadrova relevantni projekti koji imaju „impact“ na tržištu i mogućnost napredovanja u izabranim tehnologijama developera.