Nacionalna avio-kompanija Air Serbia osvojila je treće mesto među najpoželjnijim (VRH) poslodavcima u zemlji, prema mišljenju ispitanika istraživanja TalentX!
Ovo istraživanje, već četvrtu godinu zaredom sprovodi najveći sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud, a ovogodišnje je obavljeno u martu mesecu među čak 10.887 ispitanika.
Svrha istraživanja je bila da se odaberu najpoželjniji (VRH) poslodavci po mišljenu ispitanika, utvrdi šta je to što čini jednog poslodavca poželjnim i šta je to što kandidati očekuju od poslodavaca u procesu selekcije, prilikom definisanja uslova zaposlenja i tokom radnog angažmana.
Upravo je sud ispitanika doveo kompaniju Air Serbia na listu najatraktivnijih poslodavaca u zemlji, što znači da su oni ocenili da ta kompanija ima finansijski stabilno poslovanje, prijateljsko radno okruženje, lidere koji poštuju svoje saradnike, zatim dobar balans privatnog i poslovnog života, mogućnost napredovanja na liderske pozicije, kao i jasan i fer sistem nagrađivanja.
Ceni se stabilnost
Milica Netković, GM People & Performance Air Serbia kaže da su uvereni da je na percepciju kandidata uticala činjenica da su nacionalna avio-kompanija s tradicijom dugom 95 godina, koja je sinonim za stabilnost i uspešno poslovanje.
– Društveno odgovorno poslovanje i dugoročna održivost nas karakterišu kao poslodavca. Svakako, ne treba zanemariti naš svakodnevni trud i energiju u kreiranju pozitivnog iskustva za sve zaposlene i kandidate.
Da li ste dobili neke konkretne ideje za dalje unapređenje vašeg employer brandinga?
– Dobili smo potvrdu da ono što radimo, radimo na pravi način. Takođe, prikupili smo dragocene informacije koje će nam poslužiti kao smernica u daljem upravljanju ljudskim resursima i primeni dobrih praksi. Svesni smo trenutne slike koju kandidati imaju o našoj kompaniji i veoma smo zadovoljni, ali vrlo je značajno što smo dobili povratne informacije o tome šta je važno kandidatima, našim budućim zaposlenima.
Na koji način u vašoj kompaniji radite na vašem brendu poslodavca prema zaposlenima? Šta mislite da im je najbitinije u sklopu vašeg EVP?
– Posebnu pažnju posvećujemo identifikaciji i razvoju talenata u organizaciji, kao i kreiranju brojnih razvojnih programa kojima se podstiču lični i profesionalni razvoj zaposlenih. Trudimo se da sve što radimo na našem brendu bude u skladu sa okruženjem u kojem se nalazimo. Avio-industrija je veoma uređena, visoko proceduralna oblast rada u kojoj se u svim segmentima zahteva poštovanje pravila i dobro planiranje. Možemo reći da je naš recept za uspeh „kupiti kartu na vreme“.
Važni su podjednako i zaposleni i potencijalni kandidati
Koliko je povratna informacija o ishodu konkursa za posao odražava na dobru reputaciju kompanije?
– Povratna informacija je jedan od najvažnijih faktora dobrog employer branding-a. Međutim, izuzetno je značajno da davanje povratne informacije bude blagovremeno. Na primer, verujemo da se svima desilo da se proces selekcije oduži iz različitih razloga, ali čak i informacija o tome da još uvek nema informacije je značajna. U procesu employer branding-a koji je svojevrsna „bitka“ na tržištu rada, svako iskustvo kandidata i zaposlenog se računa.
Koje korake preduzimate kako biste kandidatima predstavili vašu kompaniju kao mesto željenog zaposlenja?
– Iskrenost i transparentnost su ključni u komunikaciji sa kandidatima. To su naše vodilje koje pratimo od samog promovisanja kompanije, procesa selekcije, zapošljavanja i onboarding procesa. Pored toga, izuzetno važni faktori su prijatno i prijateljsko okruženje, jasno definisane odgovornosti i ovlašćenja, beneficije za zaposlene i slično.
Šta za vas znači priznanje koje ste dobili, i ulazak među najpoželjnije poslodavce po izboru kandidata?
– Za nas to predstavlja potvrdu da smo na dobrom putu i da je to pravac koji treba da sledimo i ubuduće, jer već drugi put dobijamo priznanje da smo u top 3 najpoželjnija poslodavca.
Koliko vremena u građenju vašeg brenda poslodavca posvećujete vašim zaposlenima, a koliko potencijalnim kandidatima na tržištu rada?
– Maksimalno se trudimo da podjednako vreme posvećujemo i zaposlenima i potencijalnim kandidatima i smatramo da tu ne bi trebalo praviti razlike. S jedne strane, naši zaposleni su glavni ambasadori našeg brenda i bez njihovih pozitivnih utisaka, slika nije potpuna. Takođe, poslednjih godina se stiče utisak da je tržište rada postalo veoma veliko, dok je u isto vreme poslodavcima sve teže da pronađu odgovarajuće kandidate. Stoga je, s druge strane, neophodno negovati dobru sliku kompanije u očima potencijalnih kandidata.
Koliko su istraživanja ovog tipa važna, u nameri da saznate kako vas kandidati i zaposleni vide kao poslodavca?
– Prema našim saznanjima, ovo je prvo i jedino sveobuhvatno istraživanje koje prikazuje preferencije kandidata na našem tržištu rada. Zaista moramo da pohvalimo metodologiju istraživanja, kao i uzorak koji je svojom veličinom zasigurno obezbedio reprezentativnost.