Tokom septembra i oktobra meseca 2019. najveća domaća platforma za zapošljavanje, Poslovi Infostud, sprovela je veliko Talent X istraživanje atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu radne snage. Istraživanje je rađeno u skladu sa svetskim trendom merenja atraktivnosti poslodavaca, a predstavlja prvo veliko istraživanje poslodavaca te vrste u Srbiji. Svrha istraživanja je da identifikuje najatraktivnije IT poslodavce po mišljenju ispitanika, kao i da se utvrde elementi brenda poslodavca koje ih čine atraktivnim kako bismo bolje razumeli šta doprinosi pozitivnom iskustvu kandidata u procesu selekcije.
Prema mišljenju 3122 ispitanika, prva tri mesta na listi najatraktivnijih poslodavaca su zauzeli:
- Microsoft
- Nordeus
- Ubisoft
U top 10 poslodavaca su se plasirali i (po abecednom redu): Comtrade, Continental, Levi9, Robert Bosch, Schneider Electric, SevenBridges i Vega IT Sourcing.
Ovom prilikom, 19. novembra u Kombank dvorani u Beogradu, upriličena je dodela plaketa prvoplasiranim poslodavcima. Nagrade su primili predstavnici kompanija Tadej Kurepa ispred Microsofta, Zoja Stojković ispred Noredeusa i Milica Lazić ispred Ubisofta.
Tokom održanog događaja, predstavnicima IT sektora su ujedno predstavljeni i rezultati istraživanja koji su većinski bazirani na percepciji kandidata sa tržišta rada, a ne samo zaposlenih koji rade u tim kompanijama.
Kada govorimo o tome šta čini atraktivnog poslodavca i šta kandidate navodi da apliciraju za rad kod njih, istraživanje je pokazalo sledeće:
Finansijska stabilnost kompanije je i dalje značajan aspekt koji utiče na atraktivnost poslodavca, te kandidati daju prednost kompanijama koje imaju dugoročnu perspektivu i dobre poslovne rezultate.
Kompanije koje žele da budu atraktivne, posebnu pažnju treba da obrate na način na koji se zaposleni osećaju u radnom okruženju jer je 76% ispitanika odabralo prijateljsko i prijatno radno okruženje kao bitan faktor prilikom odabira poslodavca.
Kada govorimo o ulozi lidera u atraktivnim kompanijama, oni treba da cene sposobnosti i znanja kod svojih saradnika i da podržavaju njihov razvoj. Zaposleni u IT industriji su svesni da njihova karijera zavisi od usvajanja novih veština i znanja koje donose nove tehnlogije, pa samim tim žele da rade za lidere koji će kreirati okruženje u kom oni mogu da se razvijaju.
Sa druge strane, ispitanici smatraju da atraktivni poslodavci treba da im pruže mogućnost sticanja dodatnih znanja i veština u okviru profesije, kako bi povećali svoje šanse za uspešnu karijeru i održali zapošljivost.
Trend koji pokazuje da zaposleni veoma cene poslodavce koji im omogućavaju dobar balans između privatnog i poslovnog života koji je primetan u svetu, sve više dolazi do izražaja i kod nas, a čak 69% ispitanika je odabralo ovo kao najznačajniju odliku posla kod idealnog poslodavca.
Ispitanici su poslali jasnu poruku poslodavcima koji žele da budu atraktivni: „Posvetite pažnju definisanju jasnog i transparentnog sistema nagrađivanja koji će nam omogućiti da budemo fer nagrađeni u skladu sa ostvarenim rezultatima“.
Kada govorimo o načinu ostavljanja dobrog utiska na kandidate u procesu selekcije, davanje povratne informacije je i dalje imperativ. Ispitanici su bili složni da bi želeli da im predstavnici poslodavca objasne razloge zašto nisu prošli proces selekcije, kako bi se bolje pripremili za sledeću priliku.
Talent X istraživanje se nastavlja polovinom naredne godine, kada će biti sprovedeno i za poslodavce van IT industrije, a više informacija o inovativnoj metodologiji istraživanja, kao i dostupnim izveštajima za poslodavce, možete da saznate na sajtu https://talentexperience.rocks/.