Pređi na glavni sadržaj

Ana Jovanović, Krojačeva škola: Od male škole za web dizajn do jedne od najvećih onlajn platformi za učenje

25. decembar 2024.
·7 minuta za čitanje

Nedavno je Infostud je postao većinski vlasnik Krojačeve škole, jedne od vodećih platformi za online učenje u Srbiji, kupovinom 76% vlasništva ove kompanije.  Kako je u proteklih 15 godina tekao razvojni put Krojačeve škole, koliko su promenili svoju ponudu i način rada, ali i šta ovaj ulazak pod kapu Infostuda donosi na tržište rada i polje celoživotnog učenja, pričali smo sa Anom Jovanović, osnivačicom i suvlasnicom ove onlajn kompanije. 

– Spajanje Infostuda i Krojačeve škole sada deluje kao prirodan put i ta simbioza donosi značajne vrednosti, kao što su lako i brzo dostupno znanje, povećanje konkurentnosti kandidata, ali i kompanija, kaže Ana Jovanović i dodaje: 

– Naš spoj vidim kao zdravu i lepu maticu koja ima snagu, energiju i stručnost da utiče na opšti nivo kvaliteta ponude tržišta rada i drago mi je da ovako krunisana naša saradnja koja je počela 2016.godine kada je Infostud postao manjinski partner. Često čujemo koliko je celoživotno učenje važno, koliko je kompanijama značajna edukacija zaposlenih za povećanje opšteg zadovoljstva, produktivnosti i profita – sada je pružena prilika da se do toga dođe lako. 

Krojačeva škola nastala kao odgovor na nedostatak obučenog kadra 

Priča o tadašnjoj Krojačevoj školi veb dizajna počinje 2009. u vreme kada je bračni par Jovanović osnovao malu firmu za web razvoj, ali su vrlo brzo na svojoj koži osetili koliko im fali obučen i stručan kadar i odlučili da nešto po tom pitanju i preduzmu.  

Objašnjavajući kako su odlučili da napuste svoje stabilne i sigurne poslove i otisnu se u preduzetničke vode, Ana Jovanović kaže: 

Želja za nezavisnošću je bila presudna. Naravno, preduzetnički duh nas je karakterisao od detinjstva. Pretpostavljam da je to uticaj i naših roditelja koji su nas bodrili, puštali nas da lupamo glave o zidove i učimo na greškama. Bez osude. Krojača smo osnovali u trenutku kada smo imali stabilna zaposlenja, ja čak u državnoj firmi, ali – nismo se viđali. A kada se vidimo, iscrpljeni smo… Ni za mog supruga Svetomira, ni za mene to nije bio život koji želimo, pa smo 2003. godine odlučili da presečemo kanap koji je držao naš splav u sigurnoj luci, osnovali firmu Krojač i krenuli u neizvesnost.  

 Kao preduzetnici mi preuzimamo odgovornost za rezultate, sve je na nama i našoj proceni. Dakle, mi biramo i sami se nosimo sa donetim odlukama. Neko bi to nazvao “sloboda”. 

Osnovali smo Krojač doo i realizovali više od 300 projekata, a zahvaljujući pažljivom planiranju, viziji i “štreberskom” postavljanju biznisa vrlo brzo smo postali najpoznatija web razvojna kompanija u Srbiji. 

Susreli smo se sa situacijom da na tržištu nema dovoljno obučenog kadra koji nam je u tom trenutku bio potreban. Pričam o 2009. godini kada je IT scena počela snažno da se razvija i to se prvo odrazilo tako što nismo mogli da nađemo programere, kodere, dizajnere koji su dorasli tadašnjim projektima Krojača. Ovo je bio opšti problem i shvatili smo da ga možemo rešiti nama, ali i drugim kompanijama. Tako smo osnovali Krojačevu školu web dizajna, pionirski koncept koji je kasnije postao standard i za mnoge druge kompanije, ističe Ana. 

Škola je vrlo brzo postala prepoznata kao odskočna daska za ulazak u svet bavljenja web dizajnom. Ana objašnajva da su učenicima pružili znanje, praksu, ali i direktan uvid u život i stvarnost jedne firme i, prema anketama koje su radili do 2018. godine, 92% njih se bavilo poslovima za koje su ih obučavali.  

Potrebe tržišta su nas „naterale“ da proširimo ponudu kurseva 

Vremenom je Krojač je obogaćivao svoju ponudu i drugim kursevima iz oblasti IT-ja, dok je danas dijapazon obuka koje nude mnogo širi. Prisećajući kako je došlo do te odluke, Ana Jovanović kaže: 

– Odgovarali smo potrebama tržišta. IT je bio prvi izbor za prekvalifikaciju, ali šta kada se zaposlite?
Tada su vam potrebna brojna druga znanja i veštine, od komunikacije, excela, marketinga, prodaje, mekih veština, jezika, do javnog nastupa, objašnjava Ana..  

Dodaje da je značajnu ulogu u proširenju ponude je imala Ivana Bibić koja je danas direktorka Krojačeve škole. Ivana dolazi iz korporativnog sveta i veoma dobro zna šta je potrebno većim sistemima.  

– Urađeno je veliko istraživanje ka kompanijama i njihovi odgovori su nam potvrdili pravac i usmerili kormilo ka potrebama tržišta. Počele su divne saradnje sa stručnjacima iz oblasti komunikacije, liderstva, mentalnog ali i fizičkog zdravlja. Nastavili smo da slušamo i HR svet, ali smo pažnju preusmerili i na same zaposlene i nastavili da snimamo i teme poput upravljanje promenama, upravljanje sopstvenim učinkom, motivacije, ali i teme iz roditeljstva.  

Shvatili smo da zaposleni žele veštine koje utiču na lični rast, ne samo karijerni i to smo im i pružili, kaže Ana Jovanović.  

Ne čekamo da se stvari dese, već sami postavljamo standard 

I pre izbijanja pandemije korona virusa, Krojačeva škola je već aktivno radila na tome da nastavu prebaci na onlajn metod rada. Ana Jovanović kaže da su vrlo brzo sami shvatili koliko je za uspešno poslovanje bitna moć brzog prilagođavanja. 

–  Ne čekamo da se stvari dese i da pratimo nekoga, već odmah ulećemo i postavljamo standard. Tako je bilo i sa osnivanjem Krojačeve škole i nastave u učionici. Bili smo prvi koji su ponudili tržištu temeljnu obuku i program koji ni danas ne može da se poredi sa drugima: naši učenici su imali 4 časa svakog radnog dana i tako 12 nedelja. Iz škole su izlazili sa znanjem, portfoliom sajtova za klijente (da, radili su sa pravim klijentima tokom obuke), ali i sa svim primerima ugovora, CV-eva, obučeni za trenutni nastup na tržištu.  

Tako smo osetili i promenu u motivima koja se dešavala od 2014. godine. Prvo su upisivali Krojačevu školu da bi naučili i postali dobri web dizajneri. Sledeći talas je bio da bi dobili sertifikat i imali priliku da se zaposle za dobru platu. Zatim kreće krug učenika koji žele da se zaposle zbog visoke plate i na kraju oni koji ne žele ni da uče, već odmah visoku platu. To se poklapa i sa tadašnjim promovisanjem visokih plata za IT developere i pumpanjem balona za koji danas vidimo da nije održiv. 

Te 2014. smo bili na prekretnici i zadali sebi zadatak da do 2016. pokrenemo eLearning platformu. To je bio ogroman zalogaj koji smo, zajedno sa Infostudom  koji nam  je od 2018. postao dragoceni partner i investitor,  savladali tako da smo danas prvi izbor kada je online učenje u pitanju. 

Ana dodaje da je korona i vreme karantnina nešto što ih je lansiralo u orbitu.  

– Pre nje smo morali da komuniciramo šta je, zapravo, online učenje, a tada je sve to odjednom postalo najnormalnije. Zahvaljujući tadašnjim akcijama za besplatnu obuku , dobili smo više od 5 hiljada novih korisnika. Do polovine 2019. godine smo uporedo organizovali i onlajn i nastavu u učionicama, a onda smo napravili sledeći veliki preokret – kada je automatizacija poslovanja bila na 95 odsto, zatvorili smo učionice i prebacili težište samo na platformu za onlajn učenje. Danas su pod kapom Krojačeve škole dve eLearning platforme (za fizička i pravna lica),  sektor za tehnički razvoj platforme, kao  i produkcija i postprodukcija kurseva. Pažljivo biramo teme i predavače koje upoznajemo sa našom metodologijom dizajniranja kurseva, kao i sa produkcijskim zahtevima. Snimanja su moguća u studiju, ali postoje i sjajni saradnici koji su formirali i sopstvene studije.  

Naš tim je mali, ali je svako od nas “jednorog” – skup raznovrsnih znanja i veština, veoma produktivan i konstruktivan. 

A onda sam direktorsku poziciju ponudila svojoj zaposlenoj, koja je bila na porodiljskom odsustvu 

Objašnjavajući kako se odlučila da mesto mesto direktorke Krojača prepusti svojoj zaposlenoj dok je ona praktično bila na porodiljskom odsustvu, što sigurno nije uobičajena praksa u Srbiji, Ana Jovanović to objašnjava sledečim rečima: 

– Odluku sam donela iz srca, uz osmeh i zahvalnost što se pojavila i prihvatila tu ponudu. Svako ko je gradio firmu zna koliko je izazovno prepustiti je nekome, ali moja odluka je bila racionalna koliko i intuitivna. Racionalna jer sam ispravno procenila njenu stručnost i potencijale, a intuitivna jer delimo iste vrednosti.  

Nije retka praksa samo trenutak kada se desilo, već i to da neko samovoljno prepušta direktorsku poziciju. Opet, vodim se prioritetima: imati srećnu porodicu, biti zadovoljan sobom i, ujedno, omogućiti da kompanija bude uspešna. Deluje jednostavno, zar ne?  

Iako se povukla sa direktorske pozicije, Ana ostaje prisutna u daljem širenju i razvoju Krojača.  

– Prethodnih godinu dana sam aktivna na polju motivacije i cilj je da tehnike i vežbe prilagodimo našoj platformi. Mislim da je to veliki iskorak u odnosu na slične platforme jer razvijamo i već implementiramo čitav program jačanja motivacije za učenje. Toliko sam duboko u tome da sam osmislila metodu za pokretanje na akciju i sada radim na njenoj primeni i popularizaciji. Takođe sam u procesu dobijanja JPOA sertifikata za andragoške kompetencije, pa je i to nova vrednost koju unosim u Krojačevu školu. 

Učenje je nužnost, a ne benefit  

Ana dodaje da Krojačev prostor za širenje i napredak nema granica: 

Idemo ka personifikaciji znanja i veština, interaktivnim rešenjima i integraciji AI alata. Zadatak je da imamo  značajnu ulogu u neformalnom obrazovanju i popularizaciji celoživotnog učenja. Cilj nam je da na individualnom, ali i opštem, kompanijskom nivou, razumemo da je učenje nužnost, a ne “benefit” koji može, ali i ne mora. 

Sve je više kompanija koje razvijaju kulturu učenja i, prema njihovim rečima, značajno su podigli lojalnost zaposlenih, produktivnost, motivisanost, smanjili su odliv kadrova, a sve se to odrazilo i na veću profitabilnost. To su kompanije koje su u taj proces ušle planski i svesne vrednosti koje dobijaju. 

Postoje i one kompanije koje smatraju da je dovoljno na papiru čekirati da zaposleni imaju priliku da uče, ali je u kriznim periodima pristup znanju prvi na listi za ukidanje. To je velika greška. Upravo tada učenje može biti onaj pokretač koji će pomoći da firma izađe iz problema. Zato smo mi tu – Krojačeva škola je podrška i dobar partner kompanijama.   

Verujem da i da to što je dodao Krojača u svoju prododicu, Infostud donosi direktnu korist svim svojim korisnicima, jer im omogućava bolji pristup edukativnim resursima koji će im omogućiti brži karijerni napredak. Kombinovanjem Infostudovog dugogodišnjeg iskustva u zapošljavanju i Krojačeve škole u obrazovanju, sada pružamo kompletan paket – od traženja posla, preko učenja novih veština, do ličnog i profesionalnog usavršavanja, zaključuje Ana Jovanović. 

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

NovostiOtkaz zaposlenom koji ne ostvaruje rezultate ili nema dovoljno znanja

U prethodnim tekstovima pisali smo o razlozima za prestanak radnog odnosa. Jedan od osnova prestanka radnog odnosa je i otkaz zaposlenom od strane poslodavca, gde je zakon restriktivan. Kao što smo istakli, Zakon o radu zabranjuje poslodavcu da otpusti zaposlenog bez razloga koji je zakonom utvrđen, i mimo zakonske procedure. Prestanak radnog odnosa mimo razloga […]

NovostiPodrška porodici kao osnova zdravije kompanijske kulture

U utorak 10. decembra putem Zoom platforme, održan je vebinar za poslodavce na temu: Uvođenje programa podrške porodici – Prednosti, izazovi i koraci.  Moderator ovog panela bila je Bojana Crnković, Marketing menadžer Infostuda, a njene sagovornice su bile:  Milena Rajković, Employee Experience Manager, A1 Srbija Jovana Zeljić, Senior Learning and Development, Unicredit Banka Anja Tokić, […]

NovostiGeneracija Z preuzima tržište rada: Šta mladi očekuju i kako poslodavci mogu da odgovore?

Tokom oktobra 2024. godine, Startuj Infostud je sproveo istraživanje među 1805 mladih u Srbiji kako bi stekao dublji uvid u njihove stavove i iskustva na tržištu rada. Rezultati ukazuju na značajne promene koje generacija Z donosi u poslovno okruženje, ali i na izazove sa kojima se suočava na početku karijere. Generacija Z, koja čini približno 30% svetske populacije, ubrzano zauzima važnu ulogu […]

NovostiRazlozi za otkaz ugovora o radu od strane poslodavca

U prethodnim tekstovima pisali smo o razlozima za prestanak radnog odnosa. Kada je reč o otkazu koji poslodavac uručuje zaposlenom, zakon je restriktivan. Kao što smo istakli, a što je veoma važno za poslodavca, Zakon o radu zabranjuje poslodavcu da otpusti zaposlenog bez razloga koji je zakonom utvrđen, odnosno nameće mu obavezu da sprovede odgovarajući […]