Pređi na glavni sadržaj

Kako trenirati svog robota: Napredno korišćenje generativne AI tehnologije

29. avgust 2024.
·2 minuta za čitanje

Generativna AI tehnologija, a među njima i ChatGPT, odavno je prešla iz naprednog i novog alata, u nešto čije se korišćenje podrazumeva. Još prošlog novembra pisali smo o načinima kako HR profesionalci mogu da ga koriste u svojoj svakodnevnici. Ali, samo zato što nešto koristimo ne znači da to nužno i radimo dobro, i zato evo par saveta o tome kako da zaista izvučete što više možete od ovog izuzetno korisnog i pametnog robota.

Za početak, šta je zapravo ChatGPT?

Jedan od najpopularnijih softvera kada je u pitanju generativna AI tehnologija, ChatGPT je i prvi ovakav alat koji je mogla da koristi šira populacija. Razvijen je od strane kompanije OpenAI, i pored besplatne verzije postoji i ona plaćena, čije funkcionalnosti pretvaraju ovaj alat od malo naprednijeg gugla do alata čija korisnost je višestruka. Njegova osnovna funkcija jeste da obradi i kreira sadržaj u tekstualnoj formi, ali on u suštini to može da uradi na jako visokom nivou, samo ako mu se daju odgovarajuće instrukcije. I tu dolazi do ključne razlike kada je u pitanju korišćenje ovog alata.

Da li ste se predstavili vašem robotu?

ChatGPT ne ume samo da kreira sadržaj. ChatGPT može da ga kreira kao vi, ali kao vi koji imate pristup svemu što je ikada postojalo na internetu. U kom smislu?
Kada kupite plaćenu verziju ovog alata, vi možete da krenete da je trenirate, na način da on pamti komande, i nastavlja, sa svakim novim uvidom, da bude što precizniji kreiranju sadržaja kakav želite.
Za početak, potrebno je da definišete koji je vaš stil i pristup. Da li želite sadržaj koji je zabavan ili formalan, da li je cilj vaše komunikacije da obuči, da zainteresuje, da proda…Da li pišete iz prvog lica, da li provocirate, i slično.
Sve ove informacije možete obezbediti ChatGPT-ju, da bi onda on mogao da ih obradi i ima u vidu kada kreira sadržaj. Vi mu takođe možete dati dalje primere vaših prepiski, objava, eseja, i slično, da biste ga dodatno usmerili i omogućili još kvalitetniji rezultat.

Da li obučavate vašeg robota?

Nadalje, ovaj alat može da uči sa vama. Možete deliti znanje sa njim, povratne informacije, konstruktivnu kritiku. U početku mu dajete upite (prompts), a nakon toga korekciju (refinement). Svaki put kada dodatno promenite njegov odgovor, da biste ga unapredili, možete mu reći da to zapamti, i da to ima u vidu za sve vaše buduće interakcije.
Takođe, možete mu dati primer nekog teksta i reći samo – nauči ovo. Na taj način, pri svakom narednom kreiranju sadržaja, on to može imati u vidu i integrisati to znanje u sadržaj koji stvara.
Kada dođete do toga da ChatGPT može da uradi sve što ste zamislili, možete da kreirate šablone koji će vam biti višestruko korisni. Zapravo, možete napraviti i više persona, zavisno od potreba i time kreiranje sadržaja dovesti na najveći mogući nivo.

Kako je ovo relevantno za nekoga u ljudskim resursima

To što imate istreniranog robota ne znači da svaki sadržaj koji kreirate prepustite njemu, jer koliko god da je istreniran, on ostaje robot. Ali, znači da možete sebe kao HR profesionalca učiniti mnogo efikasnijim, i samim tim uspešnijim u svom poslu.
Od pisanja oglasa, do pisanja tekstova za kompanijsku bazu znanja, od mejlova kandidatima, do objava za mreže. Sve su ovo svakodnevni zadaci za HR profesionalce, koji mogu oduzeti dosta vremena i truda, a da ipak ne budete zadovoljni rezultatima. Takođe, ovako blizak i prisan rad sa alatom koji unapređuje sadržaj koji stvarate će zapravo unaprediti vaše veštine pisanja, što vam može biti višestruko korisno.
I da, naravno…Ovaj tekst je napisan uz pomoć ChatGPT-ja!

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

NovostiNeki novi klinci – neka nova pravila na poslu

U poslovnom svetu, generaciji Z zamera se mnogo toga ali čak i ako nam se to ne sviđa, moraćemo da se pomirimo sa njenim pripadnicima. Da bi nam to bilo lakše, možda možemo da „bacimo“ malo drugačije svetlo na „mane“ Z generacije jer će do sledeće godine, preko 30% radnog sveta činiti upravo ti „novi […]

NovostiOtkaz zaposlenom koji se ne vrati na posao sa neplaćenog odsustva

U prethodnom periodu pisali smo o razlozima za prestanak radnog odnosa. Jedan od čestih osnova prestanka radnog odnosa je i otkaz zaposlenom od strane poslodavca. Zakon o radu dozvoljava poslodavcu da otpusti zaposlenog samo ako nastupi zakonom određen razlog za prestanak radnog odnosa. Takođe, poslodavac mora da poštuje zakonsku proceduru. Prestanak radnog odnosa mimo razloga […]

NovostiRadnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate

Infostud je i ove godine, tokom trajanja Regionalnog sajma zapošljavanja, sproveo istraživanje sa ciljem da prikupi da prikupi stavove o tržištu rada u Srbiji i regionu. Istraživanje je sprovedeno kroz 20 pitanja, a fokusiralo se na tri demografske grupe: zaposlene, nezaposlene i one koji se trenutno školuju. U istraživanju je učestvovalo više od 6.000 ispitanika, […]

NovostiRadna etika kao zlato: vrednost joj raste kroz vreme

Istraživanje korelacije između profesionalnosti i performansa zaposlenih (dostupno na stranici „Research gate”) pokazalo je da zaposleni koji poseduju i neguju visoku radnu etiku i profesionalnost takođe pokazuju i bolji radni učinak   Profesionalnost i radna etika se smatraju važnijim faktorima prema mišljenju poslodavaca od tehničkih znanja ili talenta (Hays, Working for your tomorrow)  LinkedIN istraživanja kažu […]