Kompanija Coca – Cola HBC osvojila je drugo mesto na listi najpoželjnijih (VRH) poslodavaca u Srbiji, prema mišljenju čak 10.887 ispitanika koji su učestvovali u istraživanju TalentX!
Ovo istraživanje sprovodi najveći sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud, a za najatraktivnije kompanije su ocenjene upravo one čije su HR prakse prepoznate kao najbolje, a kompanije kao najpoželjnije mesto za rad.
Trud usmeren ka svima, a ne samo ka pojedincu
Kandidati su se izjasnili da bi najpre radili kod poslodavaca koji imaju finansijski stabilno poslovanje, prijateljsko radno okruženje, kao i lidere koji poštuju svoje saradnike. Pored toga, prema mišljenju ispitanika, važno je da kompanija u kojoj žele da rade nudi dobar balans privatnog i poslovnog života, mogućnot napredovanja na liderske pozicije i jasan i fer sistem nagrađivanja.
Ova kompanija je i prvi dobitnik novouspostavljene nagrade VRH poslodavac prema mišljenu mladih, što Sonju Grčić, Employer brand menadžera kompanije Coca Cola HBC posebno raduje jer, kako kaže, sa zadovoljstvom daju šansu mladim ljudima bez iskustva, što kroz programe prakse, što kroz konkretna zaposlenja.
Grčić ističe da im nagrada VRH poslodavac pokazuje da se trud isplati, naročito onaj koji je usmeren ka dobrobiti svih, a ne samo ka interesima pojedinca.
Šta smatrate da je opredelilo ispitanike istraživanja TalentX da vas ocene na ovaj način?
– Hajde da dam odgovor na to pitanje u duhu kompanije: To je kao da ispitanik bira piće – manje više sva izgledaju ok, ali postoji ono jedno koje ne samo da ima odličan ukus, već i fenomenalnu ambalažu, uz koju ide i sjajna poklon čaša. I slamčica. Brend poslodavca je piće sa svim dodacima – kultura, strategija ljudskih resursa i komunikacija. Ocena koju smo dobili govori u prilog tome da je ono što kao kompanija imamo da ponudimo zaposlenima – primamljivo, u najmanju ruku. To je dobra polazna tačka, ali isto tako i velika odgovornost. Ne uzimamo nijedan feedback zdravo za gotovo, prilagođavamo se i predano radimo na tome da visoke ocene koje dobijemo ne budu samo brojka na papiru.
Da li ste dobili neke konkretne ideje za dalje unapređenje vašeg employer brandinga?
– Milion ideja! Ne prođe intervju sa kandidatom za posao, niti razgovor sa kolegama a da ne dobijemo nove ideje za unapređenje. Konkretno? “Open door policy” smo promenili u “No door policy” – Nema tema o kojima se ne priča i ljudi do kojih se ne može doći.
Na koji način u vašoj kompaniji radite na vašem brendu poslodavca prema zaposlenima? Šta mislite da im je najbitinije u sklopu vašeg EVP?
– Za početak, naš EVP nije kreativna kampanja. EVP posmatramo kao skup razloga zbog kojih zaposleni ujutru ustane iz kreveta i krene na posao. To su svi benefiti, karakteristike posla i načini rada u kompaniji. Ali ljude sve više zanima kako se ti razlozi poklapaju sa strašću, ne samo prema onome što rade već i prema poslodavcu za kog rade. To je možda i bitnije od samog posla. Dobar poslodavac razmišlja šta je to što njegov tim dobija zauzvrat za rad u njegovoj kompaniji, a odličan poslodavac razmišlja i šta je to što ih čini ponosnim da tu rade.
Reputacija je najpouzdaniji kanal informisanja o kompaniji
Koliko se povratna informacija o ishodu konkursa za posao odražava na dobru reputaciju kompanije?
– Jedan od najpouzdanijih kanala informisanja potencijalnih kandidata je reputacija koja se prenosi “od usta do usta” onih koji su imali bilo kakvo iskustvo sa vašom kompanijom. Svako iskustvo kandidata utiče na reputaciju – posebno ono loše.
Koje korake preduzimate kako biste kandidatima predstavili vašu kompaniju kao mesto željenog zaposlenja?
– Koraci su brojni, a poslednjih godina je i tempo drugačiji. Više je maraton (ponekad sprint) nego šetnja. Svako ko se bavi ljudskim resursima razume metaforu. Danas, iskustvo potencijalnog kandidata počinje mnogo pre nego što se on prijavi za posao – od trenutka kada na internetu otkuca naziv poslodavca. Da bismo mi naš posao radili uspešno, potrebno je da odemo toliko koraka unazad, a opet, da budemo ispred svih ostalih. Koristimo sve kanale komunikacije, online i offline, da bismo predstavili kompanijsku kulturu, vrednosti i ciljeve. Težimo tome da ta komunikacija bude što kreativnija i da dopire do naših ciljnih grupa.
Koliko vremena u građenju vašeg brenda poslodavca posvećujete vašim zaposlenima, a koliko potencijalnim kandidatima na tržištu rada?
– Podjednako. Bitno nam je da privučemo i zadržimo talente. Svake godine postoji jednak broj kampanja koje kreiramo sa idejom da pokrijemo obe ciljne grupe. O tome se jako vodi računa na nivou cele Grupe.
Koliko su istraživanja ovog tipa važna, u nameri da saznate kako vas kandidati i zaposleni vide kao poslodavca?
– Isto onoliko koliko je potencijalnim kandidatima važna povratna informacija o ishodu konkursa.
Nagrada VRH poslodavac prema mišljenju mladih je osmišljena kako bismo opipali puls i saznali kako to mlađa generacija posmatra tržište rada, a za uzorak su odabrane osobe od 18-25 godina. Prema vašem mišljenju, šta je to opredelilo mlade da najviše glasaju za vas?
– Gen Z generacija predstavlja publiku kojoj nije lako udovoljiti. Oni traže autentičnost, nezavisnost, svrhu i personalizovana iskustva. Ne zadovoljava ih osrednjost i nemaju problem da jasno komuniciraju svoje stavove i potrebe. Verujte znamo ove mlade ljude – kolege smo. Sa zadovoljstvom dajemo šansu mladim ljudima bez iskustva da budu deo kompanije, što kroz programe prakse, što kroz konkretna zaposlenja. U praktičnom smislu, već 10 godina za redom organizujemo letnju praksu Coke Summership, koja je sada već brend za sebe. Samo kroz ovaj vid prakse se u našoj kompaniji do sada zaposlilo preko 70 mladih ljudi. Verujemo da su nas odabrali sa istim razlogom zbog kog i mi biramo njih. Odličan smo spoj.